Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: GMVs 05 XC70 D5

  1. #1
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard GMVs 05 XC70 D5

    Har alltid ønsket meg en XC70 igjen da exen stakk av med den forrige. Impulskjøpte derfor denne i februar da prisen var riktig og den hadde godt med utstyr. Den har gått langt med sine 364500km men den bærer slett ikke preg av det. Bilen hadde også endel problemer som kom og gikk (kom for det meste) derav eier ville kvitte seg med den.
    Etter litt feilsøking så kom jeg fram til at
    BCM
    modulen hadde sporadisk intern feil som gjorde at
    ABS
    , DTSC og
    AWD
    sluttet å virke. Fant en
    BCM
    modul med riktig nummer på ebay som jeg monterte og deretter fikk den omprogramert hos lokale volvoverkstedet. Enkel og billig rep.
    Støvsuge og vasket skikkelig innvendig for det luktet så inni granskauen våt hund inni.
    Neste var å reparere defekt diodebrygge i høyre baklys med deler fra vparts.
    Har også fått montert 25mm heving som består av PU gummi på toppen av fjærbein forran og bak.
    Har også fått på all terrain dekk i en høyere profil så den ser endel barskere ut. 30mm spacere er også montert bak da sporvidden er mye breiere forran enn vak orginalt.
    Ledningsnettet til ekstralysene ble demontert fra V70 2.0T og satt over på denne da det manglet skikkelig opplegg med bryter, fjernet også halogenlampene og satte på 3st LED konverterte Biltema 9" fra samme bil.
    Orginal Volvo sub har også kommet til sammen med bluemusic bluetooth adapter.
    Videre er ikke planene store foruten en 4 hjulskontroll/justering etter jeg har byttet foringene i forstillingen til super flex sine. Mulig jeg skal få lagd skliplate under motor i alu og eventuelt chippe den om jeg gidder.



    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  2. #2
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Noen fler bilder.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  3. Takk degocostly, mrstfu takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Snasen bil, ikke store forskjellene fra det jeg har gjort på min egen.

    Hvilken dimensjon endte du opp med på dekka?

    De heveklossene du bruker minner meg litt om Kens IPD koniurranseprosjektbil. Eller kanskje dine er 3dprinta?

    Er du så heldig at bilen har godkjent lyktebøyla i vognkortet eller risikerer du demontering ved hver eu? Sikler på en selv, men er irriterende å måtte fjerne for hver eu. Ikke minst når den er så dyr. =p

  5. #4
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jimbojama Vis post
    Snasen bil, ikke store forskjellene fra det jeg har gjort på min egen.

    Hvilken dimensjon endte du opp med på dekka?

    De heveklossene du bruker minner meg litt om Kens IPD koniurranseprosjektbil. Eller kanskje dine er 3dprinta?

    Er du så heldig at bilen har godkjent lyktebøyla i vognkortet eller risikerer du demontering ved hver eu? Sikler på en selv, men er irriterende å måtte fjerne for hver eu. Ikke minst når den er så dyr. =p
    Gikk for 215/70-16 så de er innenfor 5% avvik av rulleomkretsen, eneste ulempen er at de ikke har riktig hastighetsmerking, iallefall ikke akkurat disse dekkene.
    Heveklossene fant jeg på en Facebookside kalt "lifted Volvos" og de er støpt i PU materiale.
    Tror ikke bøylene (har jo på sidene også) står i vognkortet, men hvis jeg ikke husker feil så skal det være med godkjenningspapirer fra Q-pax (Tidligere trux) når de blir kjøpt nye. Jeg har enda ikke somlet meg til å kikket igjennom bunken med papirer enda for å se om de ligger der. Har troligvis aldri vært ett problem tidligere da den ser ut til å ha stått montert siden bilen var bortimot ny.

  6. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Disse bøylene møter dessverre ikke de nye reglene, så er i teorien ikke mulig å få de godkjent lenger, selv med papirene (som kun møter de gamle kravene). Siste frist var i mai 2007 eller noe. =/
    Nå må man bare leve i håpet på hver eu og krysse fingra om den ikke står i vognkort. =p Jeg gikk inn for å endelig få kjøpt den bøyla nå, men ser at de ikke selges lenger heller, så nå ble jeg litt stressa!

    Får ta meg en tur inn på face og se hva for no artig de har der ser det ut til. =) Lifted volvos må jo være stas! =D

  7. #6
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Sjekka vognkortet nå og så at bøylen er skrevet inn når bilen ble importert til Norge i 2006 så det er jo bare positivt.
    Finner mye snadder på den siden. Tenkte først på Bad swede 55mm hevefjærer men disse klossene tror jeg er ett bedre alternativ da komfort beholdes.

  8. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Da er det jo bare å nyte den uten bekymringer ja, mens jeg må demontere for hver eu. =p Forutsatt at jeg får tak i en da såklart.

    Har et sett med bad swede liggende i garasjen, men kke montert ennå. Det jeg derimot har er noe som heter Spaccer. De kommer med tüv, så skal jo teoretisk være mulig å godkjenne, men ikke kommet så langt at jeg har prøvd ennå. De monteres sammen med fjøra, så selve fjøra bygger høyere. De klossene på face ser ut til å monteres mellom karosseri og hele fjørbeinet om ikke jeg blingser helt?

    Synes personlig at bilen er litt for myk og sjørøverskute, så den står konstant i sport (4C understell) Har vurdert å prøve stivere stabstag, men prøving og feiling koster fort mye penger. =p

  9. #8
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Ja de legges på toppen av fjærbeinet ja, på det viset får man mer utfjæring som hjelper på når underlaget er ujevnt. Tror ikke disse skal være spesielt synlig ved EU.
    Hvis du alikevel ikke får bøylen godkjent så kan du titte på denne.
    https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F272765824568

    Jeg har også 4c understell men liker at det er komfort. Er stiv nok R'en med senk, 19" og 4C. Monterer du Bad swede fjærene så blir den nok en god del stivere.
    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  10. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Liker kun qpax bøylen dessverre, de andre blir for jålete for min del, så jeg må nok bare lete litt på bruktmarkedet ser det ut til.

    Har lurt litt på å kombinere bad swede og én høyde med spaccer for å få det godkjent, men det var trangt nok å klare å få inn på vanlige fjører, så da må jeg nok forlenge støtdemperskaftet litt for å få på topplagra. =/ Igjen, prøving og feiling blir fort dyrt.. =p

  11. #10
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Xc90 dempere passer om du endrer på vinkelen mot spindel, e entuelt monterer bærearmer og drivaksler fra en slik. Tror det er noen i statene som eksperimenterer med det. Tror nok 55mm er på grensen til hva drivaksler tåler.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

  12. #11
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Så jo virkelig snasen ut! Er plasten i den blåtonen, eller lyver bildene litt?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  13. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    2" løft er allerede for mye ja, drivaksler blir forbruksvare. =p Så ideelt sett bør det nok kombineres med 1" karosseriløft tenker jeg, men det derimot er jo umulig å godkjenne i Norge uten en tur via Tüv, så det utgår.. Hehe.

    Plasten kommer i sort, blå og brun. Sort hadde holdt lenge for min del! =p

  14. #13
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Så en brun XC med brun plast her for litt sida. Ikke fælt i det hele tatt
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  15. #14
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Så jo virkelig snasen ut! Er plasten i den blåtonen, eller lyver bildene litt?
    Du har rett der at plasten er blåaktig ja, men synes ikke den er så framtredende som på f.eks en sølvfarget bil. Mulig den ikke er så blå som på de første?
    Skal bli greit med en ny pendlerbil da forbruket blir noe helt annet enn den 2.0T jeg har. Kjørte nordover med XCn og den gikk på hyggelige 0,47 på mila, det er slett ikke værst med en såpass stor tung bil og med de dekka jeg har på.
    Søkt 1års permisjon fra offshoreyrket og begynner som landbruksmekanikker hos Akershus traktor 1. juli så det blir spennende med tanke på pendling til Trondheim. På sikt kan jeg kanskje komme meg til den lokale avdelingen som ligger 3min unna.

Lignende tråder

  1. Tom`s 07 XC70
    By Tom K in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 100
    Siste post: 09/08/17, 19:20
  2. vil felger V70/XC70 2009 og senere passe på v70/XC70 som var før det?
    By TommyG in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 14
    Siste post: 14/03/14, 11:09
  3. Ladespenning 06 XC70
    By XXX70 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 02/12/12, 11:58
  4. xc70 06'
    By Redline5 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 7
    Siste post: 23/10/11, 22:16

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •