Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Bremsecalipterbytte å skrikefjær 2011 mod

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. april 2019
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard Bremsecalipterbytte å skrikefjær 2011 mod

    Har et prosjekt v50 1.6 drivee, har fått til calipter på hs bak, med klosser å skive, Men venstre måtte eg bare sette på de gamle klossene, men på ny skive, for fikk ikke trykka stempelet inn nok. Det sto kubb.... nå ser eg at den siden nok har hengt litt på den nye skiva, den er litt varme farget .( Heh) må eg skifte den igjen da? Eller er den brukanes? Å hva er ca pris på verksted å bytte den caliptere å klosser?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. april 2019
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard

    Å må en ha skrikefjøren på for godkjenning?

  3. #3
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.267
    Antall takk

    Standard

    Går utifra at du har verktøy for å skru stemplet tilbake? Går det ikke å skru, så vil neppe handbrekket fungere normalt etter en stund. Bytt eller renover caliper.
    Bremseklossen virker antageligvis ok, såfremt den ikke er helt kokt og porøs, men jeg ville ha byttet dem samtidig med caliper. (de var jo gamle?, og det er som regel ikke så lurt sammen med nye skiver)

    Pris på verkstedoppdrag må du nesten ta en telefon/mail for å få rede på, men tipper minimum 1500 pr side + deler, så det er litt å spare om man har mulighet til å gjøre det selv, og du kan velge pris/kvalitet på caliper selv også.

    Og skrikefjærene, der kommer det jo an på hvor våken kontrolløren er...

  4. Takk Bromm takket for denne posten
  5. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Noen ganger kan stempelet sitte veldig, gjorde det på min bakre. Fikk en kompis til å holde igjen kaliperen mens jeg vred på skruverktøyet. Det hjalp ikke så tok av kaliperen, av med skive, på med kaliperen ighjen slik at vi fikk brukt godt med kraft på verktøyet, da slapp det. Pass på så du ikke ødelegger bremseslangen, derfor må en holde igjen.
    Et tips er før du begynner er å lirke inn røret på wd40 e.lign innunder mansjetten og spraye litt olje på stempelet for lettere å skru stempelet inn.
    Står stempelet dønn så kan du ta av kaliperen og sette den i en skrutvinge, da får du mye kraft til å skru stempelet inn, men da er det nok rust på stempelet så en full overhaling med nytt stempel er som regel løsningen da slik jiha1968 skriver.

  6. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. april 2019
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard

    Da ble v50 godkjendt for 2 år takk for svar på spørsmål... verkstedet bytta calipteren (1250.-) pluss 1/2 t arbeid ..

Lignende tråder

  1. EGR v60 D3 2011
    By Sehen in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 6
    Siste post: 29/10/18, 22:06
  2. Julefotokonkurransen 2011!
    By Daniel V in forum Informasjon fra administrator / styret
    Svar: 65
    Siste post: 02/01/12, 02:21
  3. Vrom 2011
    By ToHoR in forum Arkiv
    Svar: 2
    Siste post: 09/08/11, 10:37

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •