Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: "Regner" inn i motorrom langs panseret. V50.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. mars 2019
    Innlegg
    87
    Antall takk

    Standard "Regner" inn i motorrom langs panseret. V50.

    Ganske raskt etter at jeg overtok v50’n, 1,6d fra 07, 2-3 måneder side, begynte jeg å lese meg opp på feil og lyter.
    Planen er jo å holde den godt, redusere fremtidige feil...

    Hva har designerene tenkt på når regn, snøsmelting og bilvask gjør at det renner vann rett inn i motorrommet? Attpåtil rett på sikringsboks, luftfilterboks og lyktehusene! Og diverse ledninger og alt det man ikke umiddelbart ser.

    Jeg sikter til at vann renner mellom sidene av panseret og skjermene.

    Er dette endret på senere modeller?

    Selv om nevnte komponenter er tildekket med plastlokk, så tenker jeg at det ikke er bra.

  2. #2
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.267
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eureka Vis post
    Hva har designerene tenkt på når regn, snøsmelting og bilvask gjør at det renner vann rett inn i motorrommet? Attpåtil rett på sikringsboks, luftfilterboks og lyktehusene! Og diverse ledninger og alt det man ikke umiddelbart ser.
    Kjekt med innebygd motorvask? Det meste under panseret er ganske så motstandsdyktig mot vann, og det er jo uansett ikke spesielt tørt i motorrommet når du kjører i regnvær, da det er et par ganske store åpninger i fronten av bilen
    Men er enig i at konstruksjonen er noe merkelig, den fører ofte til at det legger seg vann på aggregatreima, spesielt på 2.0D, og ved oppstart etter vask/regnvær blir det et påfølgende spetakkel når reima veksler mellom å gripe og slure til vannet har forsvunnet. Skal finnes en teknisk oppdatering på "reimsølet", de med full tilgang hos Volvo kan kanskje sjekke ut den? Ellers får du kanskje installere "takrenne" i glippa

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. mars 2019
    Innlegg
    87
    Antall takk

    Standard

    Tenkte på en takrenne/ list etc. Men må bare lede vannet til en ufarlig plass.
    Har jo lest om folk som plages med fukt i lyktene. Dette må jo være medvirkende årsak.

    Kona har en Fiesta, og der er designfeil årsak til vann nedi områder hvor tennpluggene står, med ikke ubetydelige følger. Derfor reagerer jeg på fritt vann inn i motorrommet. Vann oppå tårnlager til dempere kan heller ikke være bra over tid.

Lignende tråder

  1. Svar: 1
    Siste post: 31/08/17, 09:25
  2. Svar: 4
    Siste post: 12/04/12, 15:01
  3. S60 2002 - Telefon med "sos" og "Volvo on-call"
    By aarnes in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 18
    Siste post: 21/11/11, 12:13
  4. Svar: 0
    Siste post: 13/11/11, 13:05

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •