Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Servo-olje skummer/koker

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. april 2019
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard Servo-olje skummer/koker

    Hei folkens.

    Jeg har en V70 2001, B5204T5, som er gått 367000km (så vidt innkjørt altså ).
    Den ble plutselig tung på rattet en dag og servo-oljen skummet/kokte mye. Virker som at den tar luft rett og slett.
    Etter at dette skjedde har jeg har byttet servopumpe og -olje uten at det hjalp.
    Når vinteren kom ble det bedre, men nå som våren er kommet har det startet opp igjen. Jeg trenger ikke å kjøre langt før det skjer.
    Jeg kan ikke se at det er noen lekkasje noen sted. Det eneste jeg ser, er at det kanskje er for stort trykk på returstømmen.
    Var det ett problem med servo-oljetanken på disse bilene? Jeg frykter også at det kanskje er en ventil i tannstangen som ikke fungerer og kanskje kan forårsake dette.
    Er det noen her som har hatt samme problem, eller noen gode ideer for hva jeg skal sjekke?

    Mvh Frank

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Regner med at detta er standardfeilen med tanken ja. Er en dings nedi der som løsner om ikke jeg tar helt feil. Er noen innlegg på forumet om det, men usikker på hvordan man best går frem for å få søkt de opp. =p

    Ny tank er i hvert fall hvordan det fikses, men gjør et par søk for å se om du kan finne tidlogere tråder.

  3. Takk Frank_B72 takket for denne posten
  4. #3

    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    GRØNEBREKKA 35 5306 ERDAL ASKØY
    VCCN medlemsnummer
    474
    Innlegg
    430
    Antall takk

    Standard

    Har hatt dette problemet selv.
    Kjenn med fingrene eller en lang nebbetang om røret nede i tanken er løst, det skal sitte helt fast. Dersom det er løst vil oljen skumme og du får dette problemet. Lurte en stund på dette selv.
    Jeg kjøpte ny tank og problemet er borte. Du skal heller ikke overfylle olje.

  5. Takk Frank_B72 takket for denne posten
  6. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. april 2019
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    Har i dag skiftet reimstrammer, da jeg hadde ulyd i den. Måtte da ha av servo-oljetanken for å komme til. Klarte ikke å kjenne noe med fingerene, men når jeg ristet forsiktig på tanken, kunne jeg høre noe som rullet rundt nedi der. Ny tank er bestilt
    Kan være tilfeldig, men etter å ha skiftet reimstrammer, virker det som at servo-oljen ikke skummer/koker like mye. Nå har jeg ikke kjørt langt med den enda, men tidligere var det nok å bare kjøre noen få hundre meter, så startet det. Virker også som at bilen ble litt lettere på styringen. Kan virkelig reimstrammeren ha så mye å si på dette?

Lignende tråder

  1. Svar: 9
    Siste post: 22/05/16, 00:07
  2. Svar: 24
    Siste post: 31/01/12, 17:31
  3. servo olje?
    By chrissi504 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 03/07/11, 19:38

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •