Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: FÅR IKKE START etter bytte av fordelerrotor og lokk. 1998 S70 B5204T2

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. okt. 2017
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Unhappy FÅR IKKE START etter bytte av fordelerrotor og lokk. 1998 S70 B5204T2

    Bilen har i lang tid fusket med for rik blanding og høyt bensin forbruk.
    Har hatt et par feilkoder tidligere som luftmassemåler og o2 sensor, begge disse delene er byttet og feilkoder slettet.
    Har hatt bilen inne på volvo verskted i Tromsø på leting etter falskluft og åpenbare feil, men ingen funnet. De nevnte at fordelerern ikke så helt bra ut, og foreslo at jeg byttet denne før videre utforskning.
    Jeg har nettopp byttet rotor og fordelerlokket. De resterende feilkoder forsvant og jeg har resett
    ECU
    , MEN NÅ VIL IKKE BILEN TENNE. jeg har sjekket at tenningsledningene er i riktig rekkefølge og det er de.
    Jeg skjønner at det må være en feil i ved tenningen til bilen, men jeg har gådd over alle ledninger og kontakter og klarer ikke finne feil. (på lik linje som volvo verkstedet). Har prøvd og bytte tenningsledningen til coilen da denne var litt banket opp, uten hell. Synes det er rart siden motoren nå ikke lengre vil starte lengre istedet for og ha et høyt bensinforbruk.

    Kan det være pga fordelerlokket ikke er 100% lik den orginale? jeg kjøpte BREMI sin versjon istedet for bosch, mens rotoren jeg kjøpte er original bosch. Vurderer og kjøpe nye tennkabler og bosch fordelerlokk og nye plugger, men vil gjerne ha litt innputt fra dere volvoguruer før jeg går videre.
    Hadde forøvrig full service på bilen ifjord høst så pluggene er relativt nye.
    Hadde tenk og sjekke timingen på kammene og veiva men jeg har begrenset med plass og verktøy da jeg studerer i Tromsø 3t hjemmefra, så all hjelp settes pris på.

    Mvh.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Ehh hvorfor kjøpe forskjellig merke rotor og lokk, det er jo bare tull. Armen på rotor er jo avstandsmatchet med punkter i lokket. Skjerpings!

    "Kan det være pga fordelerlokket ikke er 100% lik den orginale? jeg kjøpte BREMI sin versjon istedet for bosch, mens rotoren jeg kjøpte er original bosch"
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  3. Takk Tollefsen takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. okt. 2017
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    Ok, dette er noe jeg ikke har no peiling på.
    Takker for svar,
    OEM
    deler er på vei.

Lignende tråder

  1. får ikke start etter manuell konvertering.
    By kompi in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 27/01/15, 17:47
  2. Får ikke start etter motor bytte!
    By Petter Hegge in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 14/02/14, 22:54
  3. Får ikke start etter overhaling
    By JonOlav93 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 09/02/12, 12:33
  4. får ikke ordentlig start på bilen etter kasse bytte.
    By kompi in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 04/12/11, 16:44
  5. problemer med start etter bytte av doppdekseli pakning:S
    By kvalen88 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 07/06/10, 19:22

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •