Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: C30 D2 - Problemer med å få i gir

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. aug. 2014
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Angry C30 D2 - Problemer med å få i gir

    Vel, så var det på'n igjen med problemer...

    Var på vei hjem i sted, og stoppa utenfor Bil-Service her i Larvik for å sikle litt på ny brukbil. Skulle dra derfra igjen og kom ca. 100 meter borti gata før jeg la merke til at det var VELDIG vanskelig å få bilen i gir. Såpass vanskelig at jeg faktisk måtte bruke krefter på girspaken, noe som ikke akkurat har vært vanlig på bilen. Clutchen virka lett, og jeg kjente ikke lenger det punktet hvor den slapp slik som jeg har pleid. Klarte å halte meg hjem med bilen siden jeg hadde den full av matvarer etter ukas handletur, fikk parkert og sjekka at det var bremse-/clutchvæske på den, noe det er.

    Spørsmålet er da kort og greit: Vanlig problem på C30/V50? Den har gått en del (ca. 223000 km) men ikke hatt noen issues med dette før. Blir evt. interessant å sjekke hvor mye dette vil koste, selv om jeg akkurat nå vurderer å ta i bruk trønderske skytebas-metoder (Æ trur vi må bruk...Sprængstoff!)

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Clutchen/dm-svinghjulet som er gåent trur du da eller? Om dette ikke er byttet så kan det fort være det som er grunnen. Kan du kjøre i gang på vanlig måte eller er det selve girvekslingen som er problematisk?

  3. Takk Fjordmonkey takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. aug. 2014
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Bromm : Får starta men får den ikke i gir. Bilbergeren fikk starta den mens den stod i gir men med clutchen inne, så tipper ikke at det er totalhavari nedi der.

    Fikk uansett svar fra Bil-service her i Larvik nå i sted. 25730,- for ny clutchlamell, svinghjul og slavesylinder, samt jobben med å bytte. Kunne muligens bli litt billigere om de ikke trengte å bytte svinghjul (8220,-), men det blir uansett for dyrt å fikse i forhold til hva bilen er verdt. Blir til å parkere bilen frem til lånet er nedbetalt, og så enten skrote den eller selge den som delebil.

  5. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Ja det er et regnestykke det. Finnes komplette clutchsett fra rundt 5000,- kr og om du spør fks Mekonomen på Øya eller et annet merkeuavhengig verksted så får du garantert en bedre pris. Det finnes også bra merke-uavhengige verksteder i Sandefjord og Tønsberg.

  6. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. mars 2019
    Innlegg
    87
    Antall takk

    Standard

    Et eksempel på prisforskjeller:
    registerreimbytte med vannpumpe og multireim.
    Volvoverksted og "volvodeler ": 14000 kr.
    Mekonomen og mekonomens deler: 6990.

    Så hør med et annet verksted som har "deler med samme kvalitet eller bedre".

  7. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. aug. 2014
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Sjekka med Bilextra, de skal ha rundt 5000 for delene. Problemet er at jeg hverken har plassen, verktøyet eller kunnskapen til å bytte dette selv.

    Skal sjekke med Mekonomen og et par andre steder i byen.

    Takker for svar!

Lignende tråder

  1. Problemer med awd
    By aremme in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 23
    Siste post: 16/07/19, 14:40
  2. tomgangs problemer og lys problemer.
    By fagerli86 in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 0
    Siste post: 17/12/15, 12:21
  3. 2.0 T5 problemer
    By jimhojem in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 17/09/13, 18:59
  4. Lys problemer speedo og lysbryter problemer
    By MortenØ in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 2
    Siste post: 24/07/11, 17:48

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •