Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Strømforbruker på bilens batteripakke?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. aug. 2018
    Innlegg
    17
    Antall takk

    Standard Strømforbruker på bilens batteripakke?

    Tenkte montere dashcam i bilen. Er det mulig å hente ut 12V fra batteripakken til el-motoren? Tenker hvis kameraet står på for lenge og er koblet til startbatteriet vil kameraet tømme startbatteriet hvis bilen står over lenger tid?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. aug. 2018
    Sted
    Sørum Kommune
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Jeg har min koblet til sigarett-tenner uttaket, fungerer greit. Den har en svær kondensator som holder liv i den når du f.eks. står parkert, slik at den kan filme om noe skjer mens du er borte.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. aug. 2018
    Innlegg
    17
    Antall takk

    Standard

    Jeg kan være borte i over en uke i strekk. Da står bilen enten på en flyplass eller andre steder den er noe utsatt. Må ha en ganske heftig kondensator om den skal levere konstant 0.5A i opp til 10 dager
    Tenkte derfor det kunne vert greit å koblet det til batteripakka, den har jo ganske stor kapasitet

  4. #4
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Batteripakka har 400 volt.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. aug. 2018
    Sted
    Sørum Kommune
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V90T8H Vis post
    Jeg kan være borte i over en uke i strekk. Da står bilen enten på en flyplass eller andre steder den er noe utsatt. Må ha en ganske heftig kondensator om den skal levere konstant 0.5A i opp til 10 dager
    Tenkte derfor det kunne vert greit å koblet det til batteripakka, den har jo ganske stor kapasitet
    du bør nok heller tenke milliampere, og tildels mikroampere. Det meste jeg selv lager av sensorer ligger og dørger på mikroampere, og forbruker rundt 75 milliampere når den vekkes for å gjøre en jobb. Jeg vet kameraer bruker noe mer strøm, men neppe oppe i noe sånt som 0.5A

  6. #6
    Registrerte brukere HKN sin avatar
    Medlem siden
    26. feb. 2018
    VCCN medlemsnummer
    2122
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard

    Jeg har montert Garmin Dashcam i min XC90. Kjøpte med Parking Mode Cable til denne som kutter strømtilførselen dersom spenningen bikker under et visst nivå. Et annet alternativ kan være å bruke en stor powerbank som kan lever strøm samtidig som den lader selv. Er det noen som har forslag til hvilken sikringskurs jeg skal koble meg inn på for å få konstant pluss selv om bilen slås av og låses?

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. aug. 2018
    Innlegg
    17
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av digitaldias Vis post
    du bør nok heller tenke milliampere, og tildels mikroampere. Det meste jeg selv lager av sensorer ligger og dørger på mikroampere, og forbruker rundt 75 milliampere når den vekkes for å gjøre en jobb. Jeg vet kameraer bruker noe mer strøm, men neppe oppe i noe sånt som 0.5A
    Har et likt kamera i firmabilen og det måler jeg til 0.43A ved opptak. Faller til under 0.1A ved dvale


    Ønsker at det ikke går i dvale men tar opp hele tiden, og lagrer hvis G-sensoren merker noe. I dvale tar det kun fra det sekundet sensoren reagerer, hvis det står på opptak lagrer den fra 30 sekunder før og det kan absolutt være en fordel

Lignende tråder

  1. Ønskeliste for funksjoner i bilens programvare
    By Rogerfo in forum XC40 / S90 / V90 / V90CC / XC90II
    Svar: 9
    Siste post: 30/10/18, 13:30
  2. Større batteripakke på bensinbil
    By Volvotore in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 14
    Siste post: 09/09/13, 09:26
  3. Svar: 2
    Siste post: 17/05/11, 14:29
  4. Bilens Eksosanlegg AS (Bergen)
    By hgnubel in forum Forhandlererfaringer
    Svar: 0
    Siste post: 30/09/10, 15:25

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •