Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  7
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 31

Tråd: Bensintrykk regulator

  1. #1
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    VCCN medlemsnummer
    190
    Innlegg
    858
    Antall takk

    Standard Bensintrykk regulator

    Original btr på b230fk skal holde 3 bar ut slik jeg har lest, dersom vacuum slangen fra innsuget ikke er tilkoplet.. hva er galt dersom den ikke slipper bensin gjennom i det hele? Jeg får ikke bensin inn på fuelrail.. jeg har også forsøkt å sette på en justerbar og denne pipler det litt bensin ut av men ikke akkurat noe å skryte av.
    Jeg har ei walbro gss340 erstatnings pumpe i tanken, kjøpt hos bcb, (ingen in-line pumpe) etter hva jeg har lest skal det være tilstrekkelig med ei slik for tilnærmet original motor.. har jeg tatt feil? Det kommer plenty drivstoff ut når jeg tar av slangen som går inn på btr.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    hvis du ikke får bensin inn på fuelrail så går ikke pumpa di, eller du har koblet slangene feil. Bensinen går igjennom railen før den kommer til regulatoren.
    Hvis dette derimot er riktig, pumpa går men det kommer ikke noe bensin ut av RETUREN på regulatoren, så er pumpa for svak så den ikke klarer og bygge opp disse 3 bar med trykk som skal til for att regulatoren skal åpne

  3. Takk Aartun takket for denne posten
  4. #3
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    VCCN medlemsnummer
    190
    Innlegg
    858
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dreracing@ Vis post
    hvis du ikke får bensin inn på fuelrail så går ikke pumpa di, eller du har koblet slangene feil. Bensinen går igjennom railen før den kommer til regulatoren.
    Hvis dette derimot er riktig, pumpa går men det kommer ikke noe bensin ut av RETUREN på regulatoren, så er pumpa for svak så den ikke klarer og bygge opp disse 3 bar med trykk som skal til for att regulatoren skal åpne
    Feil formulert av meg, det kommer bensin inn på fuelrailen men ikke ut av btr.
    Da får jeg sette inn ei in-line pumpe for å sikre at det er godt med trykk.
    Takk skal du ha.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  5. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Aartun Vis post
    Original btr på b230fk skal holde 3 bar ut slik jeg har lest, dersom vacuum slangen fra innsuget ikke er tilkoplet.. hva er galt dersom den ikke slipper bensin gjennom i det hele? Jeg får ikke bensin inn på fuelrail.. jeg har også forsøkt å sette på en justerbar og denne pipler det litt bensin ut av men ikke akkurat noe å skryte av.
    Jeg har ei walbro gss340 erstatnings pumpe i tanken, kjøpt hos bcb, (ingen in-line pumpe) etter hva jeg har lest skal det være tilstrekkelig med ei slik for tilnærmet original motor.. har jeg tatt feil? Det kommer plenty drivstoff ut når jeg tar av slangen som går inn på btr.
    En pumpe av høy kvalitet som monteres fagmessig korrekt i tanken er det beste systemet for en gatebil. Jeg har sett mange amatører som monterer inline pumper med grusomt resultat fordi de rett og slett ikke vet hvordan dette skal utføres korrekt.

    Først og fremst må du sørge for at pumpen har seriøs strømforsyning og seriøs jording.

    Personlig er jeg ikke så begeistret for denne type jording.



    Ett T-stykke med ett manometer koblet inn rett før fuelrailen er ALLTID å anbefale. Senest i går kveld gjorde vi dette og avslørte kun 2,2 BAR grunntrykk med en original ikke justerbare BTR. Ny må bestilles og eieren har slitt med problemet i mange år uten å være klar over det. Man MÅ TESTE i denne bransjen.
    Sist endret av Batland; 25/03/19 kl 13:13

  6. Takk Aartun takket for denne posten
  7. #5
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    VCCN medlemsnummer
    190
    Innlegg
    858
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    En pumpe av høy kvalitet som monteres fagmessig korrekt i tanken er det beste systemet for en gatebil. Jeg har sett mange amatører som monterer inline pumper med grusomt resultat fordi de rett og slett ikke vet hvordan dette skal utføres korrekt.

    Først og fremst må du sørge for at pumpen har seriøs strømforsyning og seriøs jording. Ett T-stykke med ett manometer koblet inn rett før fuelrailen er ALLTID å anbefale. Senest i går kveld gjorde vi dette og avslørte kun 2,2 BAR grunntrykk med en original ikke justerbare BTR. Ny må bestilles og eieren har slitt med problemet i mange år uten å være klar over det. Man MÅ TESTE i denne bransjen.
    Takk for innspill, pumpen er nok ikke ypperste kvalitet, grunnet budsjett.... forsyningen skal være i orden men jeg skal få koplet inn manometer for å sjekke hvordan ståa er, så kan jeg eventuelt måle spenning ved pumpa ved pådrag.
    Har du noe tips dersom jeg skulle sette inn ei in-line pumpe? Så slipper det kanskje å bli helt amatørmessig

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  8. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    En pumpe av høy kvalitet som monteres fagmessig korrekt i tanken er det beste systemet for en gatebil. Jeg har sett mange amatører som monterer inline pumper med grusomt resultat fordi de rett og slett ikke vet hvordan dette skal utføres korrekt.

    Først og fremst må du sørge for at pumpen har seriøs strømforsyning og seriøs jording.

    Personlig er jeg ikke så begeistret for denne type jording.



    Ett T-stykke med ett manometer koblet inn rett før fuelrailen er ALLTID å anbefale. Senest i går kveld gjorde vi dette og avslørte kun 2,2 BAR grunntrykk med en original ikke justerbare BTR. Ny må bestilles og eieren har slitt med problemet i mange år uten å være klar over det. Man MÅ TESTE i denne bransjen.
    jordingen er ikke noe problem der. den gummibelg slangen derimot....

  9. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Aartun Vis post
    Takk for innspill, pumpen er nok ikke ypperste kvalitet, grunnet budsjett.... forsyningen skal være i orden men jeg skal få koplet inn manometer for å sjekke hvordan ståa er, så kan jeg eventuelt måle spenning ved pumpa ved pådrag.
    Har du noe tips dersom jeg skulle sette inn ei in-line pumpe? Så slipper det kanskje å bli helt amatørmessig
    Värsågod.
    Er selv stor tilhenger av å holde budsjettet, men enkelte steder kan man rett og slett ikke spare fordi funksjonen er for viktig. Bensinsystemet er ett slikt område.
    "If it ain´t broken, don´t fix it." eller, ikke fomle med det som funker. Tenker da Volvo original. Bruk Volvo original armatur og födepumpe til å mate inlinepumpen slik at du har pålitelig og stabil bensinforsyning de neste 20 årene.

    Her ser du hvilken type jeg mener: https://shop.klracing.se/sv/artiklar...ch-filter.html

  10. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dreracing@ Vis post
    jordingen er ikke noe problem der. den gummibelg slangen derimot....
    Neida, men jeg er nå ikke begeistret likevel. Volvo original FTW her.

  11. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    den gummibelgslangen tåler ikke trykk. den revner bare du skrur på den walbro 340 pumpa der

  12. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Det tror jeg på. Uoriginal for loosing, problemer, driftsstans, motorras osv., osv.

  13. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    ja jeg har værtfall prøvd å kjøre med den. måtte klø litt i hodet da det ikke kom bensin frem til railen en gang

  14. #12
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    VCCN medlemsnummer
    190
    Innlegg
    858
    Antall takk

    Standard

    Jeg har allerede kjøpt ny armatur og skiftet den gamle slangen med en ny jeg er forøvrig heller ikke helt fornøyd med den jordings patenten, men nå ble det slik nå, så får jeg se om jeg utbedrer det før bilen skal på veien.
    Armaturen er kjøpt hos bcb uten pumpe, og jeg håpte å kunne bruke den pumpa jeg har montert inn nå siden armaturen er modifisert til den pumpa, eller er det slik at det ikke bør være så mye trykk inn på in-line pumpa?

    Så har jeg fått tak på en original brakett til in-line pumpa for montering under bilen som jeg tenker bruke, og legger opp en egen 10mm2 tilførsel til denne tenkte jeg.


    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  15. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Vi har sett noe lignende ved ett par anledninger her lokalt også. Ikke at slangen er revnet, men at det lekker og lager problemer når ladetrykket tvinger bensintrykket oppover.

    Igjen, ett relativt Uvanlig, for ikke å si uhört, problem med Volvo original! Til oppsett med turbo i mandig high boost störrelse, så er det low pressure - high flow födepumpe i tanken og höytrykk inline hovedpumpe ett annet sted som er det oppsettet som gjelder slik jeg ser det.
    Sist endret av Batland; 25/03/19 kl 22:59

  16. Takk Aartun takket for denne posten
  17. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Aartun Vis post
    Jeg har allerede kjøpt ny armatur og skiftet den gamle slangen med en ny jeg er forøvrig heller ikke helt fornøyd med den jordings patenten, men nå ble det slik nå, så får jeg se om jeg utbedrer det før bilen skal på veien.
    Armaturen er kjøpt hos bcb uten pumpe, og jeg håpte å kunne bruke den pumpa jeg har montert inn nå siden armaturen er modifisert til den pumpa, eller er det slik at det ikke bør være så mye trykk inn på in-line pumpa?

    Så har jeg fått tak på en original brakett til in-line pumpa for montering under bilen som jeg tenker bruke, og legger opp en egen 10mm2 tilførsel til denne tenkte jeg.
    Det er grovt sett to typer pumper, lavtrykk-höyflöde og höytrykk-moderatflöde. Förstnevnte er optimal til å pumpe store mengder drivstoff frem til höytrykkspumpen (hovedpumpen) slik at denne kan fungere optimalt. Jeg ser at endel folk bruker en höytrykk-moderatflöde pumpe inne i tanken til å pumpe drivstoff frem til den andre höytrykk-moderatlöde hovedpumpen, men jeg anser ikke dette til å väre en anbefalt lösning. Begge pumpene gjör jo da på en måte samme jobben. Fordi at den pumpen som ligger på utsiden av tanken jobber mot bensintrykksregulatoren, så reduseres selvsagt kapasiteten. Hvis da pumpen i tanken, som ikke å har noen regulator til å redusere trykket, får höyere kapasitet enn den andre, så risikerer man at den mater med höyt trykk inn i den andre pumpen. Dette öker risikoen for lekkasjen inne i tanken.
    Sist endret av Batland; 25/03/19 kl 22:26

  18. Takk Aartun takket for denne posten
  19. #15
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    VCCN medlemsnummer
    190
    Innlegg
    858
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er grovt sett to typer pumper, lavtrykk-höyflöde og höytrykk-moderatflöde. Förstnevnte er optimal til å pumpe store mengder drivstoff frem til höytrykkspumpen (hovedpumpen) slik at denne kan fungere optimalt. Jeg ser at endel folk bruker en höytrykk-moderatflöde pumpe inne i tanken til å pumpe drivstoff frem til den andre höytrykk-moderatlöde hovedpumpen, men jeg anser ikke dette til å väre en anbefalt lösning. Begge pumpene gjör jo da på en måte samme jobben. Fordi at den pumpen som ligger på utsiden av tanken jobber mot bensintrykksregulatoren, så reduseres selvsagt kapasiteten. Hvis da pumpen i tanken, som ikke å har noen regulator til å redusere trykket, får höyere kapasitet enn den andre, så risikerer man at den mater med höyt trykk inn i den andre pumpen. Dette öker risikoen for lekkasjen inne i tanken.
    Ok. Da må jeg sjekke litt med disse pumpene. Takk for god info

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  20. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Värsågod.

  21. #17
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    VCCN medlemsnummer
    190
    Innlegg
    858
    Antall takk

    Standard

    Er dette noe å bli klok på? Her har jeg skrudd på tenninga og pumpa i tanken er aktivert..

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  22. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Hva har du gjort med returslangen mellom BTR og bensintanken?

  23. #19
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    VCCN medlemsnummer
    190
    Innlegg
    858
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hva har du gjort med returslangen mellom BTR og bensintanken?
    Jeg har brukt retur røret som låg der originalt..

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  24. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. des. 2013
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Denne måleren går bare til 10 psi? 3 bar er 44 psi. Her står det litt hvordan du skal feilsøke https://volvoforums.com/forum/volvo-240-740-940-12/troubleshooting-fuel-pressure-regulator-1993-240-a-71273/
    Sist endret av packs; 28/03/19 kl 22:22 Begrunnelse: Legge til text

  25. #21
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    VCCN medlemsnummer
    190
    Innlegg
    858
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av packs Vis post
    Denne måleren går bare til 10 psi? 3 bar er 44 psi. Her står det litt hvordan du skal feilsøke https://volvoforums.com/forum/volvo-...3-240-a-71273/
    Nei den går til 100psi, takk jeg skal sjekke ut den guiden.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  26. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    Dette her har du jo gjort HELT feil! du har jo montert meteret og kjører bensinen inn på retursida! Da vil pumpa bare jobbe det den klarer og trykket gå til maks fordi du kjører bensinen inn på retursiden av regulatoren, den er stengt

  27. #23
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    VCCN medlemsnummer
    190
    Innlegg
    858
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dreracing@ Vis post
    Dette her har du jo gjort HELT feil! du har jo montert meteret og kjører bensinen inn på retursida! Da vil pumpa bare jobbe det den klarer og trykket gå til maks fordi du kjører bensinen inn på retursiden av regulatoren, den er stengt
    Se der ja, der kom meldingen jeg "fryktet" jeg skulle få... jeg burde jo ha sett tegningen men, da skal jeg skifte om.
    Mulig der var dette Batland og siktet til i siste meldingen hans..
    Takk.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  28. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Aartun Vis post
    Mulig at det var dette Batland siktet til i siste meldingen hans..
    Det var det.

  29. #25
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    VCCN medlemsnummer
    190
    Innlegg
    858
    Antall takk

    Standard

    Da ble det hele seende bedre ut, men det kommer fortsatt ikke noe bensin ut av dysene. Er det hjernen som er ødelagt da? Dysene aktiveres når jeg kjører dysetest. Er det for lavt trykk for dysene? Jeg har -558 dyser..

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 3
    Siste post: 21/02/16, 09:59
  2. Turbotrykks regulator på D5
    By Einar Glomseth in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 0
    Siste post: 17/06/13, 12:43
  3. trenger jeg bensintrykk regulator?
    By volvo740 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 14/01/13, 17:18
  4. bensinpumpe, bensintrykk regulator?
    By tommyt5 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 16
    Siste post: 30/05/12, 14:05
  5. Bensin regulator
    By Ply in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 27/09/11, 21:51

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •