Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  7
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 31 av 31

Tråd: Bensintrykk regulator

  1. #26
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Aartun Vis post
    Da ble det hele seende bedre ut, men det kommer fortsatt ikke noe bensin ut av dysene. Er det hjernen som er ødelagt da? Dysene aktiveres når jeg kjører dysetest. Er det for lavt trykk for dysene? Jeg har -558 dyser..

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    Det kan godt være hjernen. Når dysene mine ikke åpnet så var det hjernen som hadde tatt kvelden. Men jeg husker ikke om dysene reagerte når jeg kjørte dysetesten.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    1990 Volvo 240

  2. Takk Aartun takket for denne posten
  3. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Aartun Vis post
    Da ble det hele seende bedre ut, men det kommer fortsatt ikke noe bensin ut av dysene. Er det hjernen som er ødelagt da? Dysene aktiveres når jeg kjører dysetest. Er det for lavt trykk for dysene? Jeg har -558 dyser..
    Det der er helt ok, ja. Du kan begynne med å ta av dysekontaktene, vri tenningsnökkelen til på, koble en prövelampe til batteri minus og se om det er 12V i den ene ledningen i dysekontakten. Hjernen jorder bare den andre ledningen for å åpne dysene.

    Dysene åpnes elektrisk og trenger ikke bensintrykk for å åpnes.

    Nja, det har du sannsynligvis ikke. Genuine Bosch 0 280 150 558 dysene er, var og har alltid värt dårlige greier, faktisk så dårlige greier at Bosch avsluttet produksjonen av dem. Kinamannen steppet lystig inn og har tjent store penger på å produsere og selge dårlig lavkvalitetkopier av den samme drittdysen. Det er rett og slett frustrerende å se hvor seiglivet enkelte myter, som myten om 558 og 968 dysene, er.
    Sist endret av Batland; 30/03/19 kl 13:55

  4. Takk Aartun takket for denne posten
  5. #28
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    VCCN medlemsnummer
    190
    Innlegg
    858
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det der er helt ok, ja. Du kan begynne med å ta av dysekontaktene, vri tenningsnökkelen til på, koble en prövelampe til batteri minus og se om det er 12V i den ene ledningen i dysekontakten. Hjernen jorder bare den andre ledningen for å åpne dysene.

    Dysene åpnes elektrisk og trenger ikke bensintrykk for å åpnes.

    Nja, det har du sannsynligvis ikke. Genuine Bosch 0 280 150 558 dysene er, var og har alltid värt dårlige greier, faktisk så dårlige greier at Bosch avsluttet produksjonen av dem. Kinamannen steppet lystig inn og har tjent store penger på å produsere og selge dårlig lavkvalitetkopier av den samme drittdysen. Det er rett og slett frustrerende å se hvor seiglivet enkelte myter, som myten om 558 og 968 dysene, er.
    Det skal jeg prøve. Takk.

    Så uansetr om de er originale eller kopi så er budskapet at jeg bør skifte de.. vil dyser fra en T5 motor gjøre jobben i stedet? Med tanke på spray mønster og slikt.. ut fra bensinmengde ser de ut til å kunne fungere fint.. (nr 0280155831)

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  6. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Poenget mitt er å påpeke at det er mye vanskeligere å få tak i dyser som er gode og KORREKTE til en velfungerende 8V rödmotorn enn det de aller aller fleste er klar over. Hva som den enkelte velger å gjöre med sin bil er helt opp til vedkommende selv. Mengden dårlige valg og tilhörende dårlige resultater er stor.

    I gamle dager fantes det talentfulle og dyktige mennesker som tok frem dyre, men velfungerende trimkit til forskjellige motorer og disse kittene bestod av alle de delene som var nödendige for å danne ett velfungerende team av deler som samarbeidet godt for å gi eieren ett glimrende resultat. Det er kun denne type trimkit jeg kan anbefale for folk som har ambisjoner om å kjöre og bruke bilen sin.
    Etterhvert ble dette markedet fullstendig utvannet av "gode tilbud" og billige kinadeler solgt av useriöse apekatter kun ute etter å tjene lette penger på å selge ubrukeligheter til ignoranter. Forståelsen for funksjonen fordampet på veien og i dag er alt ute å sykler. Sluttresultatet er at jeg ikke kan si så mye annet om dette enn "det er ikke og det blir ikke så billig som du er blitt fortalt og tror", "vär kritisk" og lykke til.

    Når det gjelder å bruke 968 eller andre dyse designet for en motor med 4 ventiler pr. sylinder i en motor med 2 ventiler pr. sylinder.

    https://www.youtube.com/watch?v=BdQeA77skuk

    Her 968 dysene som jo er ett SÅÅ godt valg i fölge "eteren": https://www.youtube.com/watch?v=l2ne6AVnF2k

    https://www.youtube.com/watch?v=Jpk2pKASjBE
    Sist endret av Batland; 31/03/19 kl 12:26

  7. Takk Aartun takket for denne posten
  8. #30
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    VCCN medlemsnummer
    190
    Innlegg
    858
    Antall takk

    Standard

    Takk for informativt innspill angående dysene, jeg tenker jeg skal legge av til nye og skikkelige dyser, så får jeg bruke de jeg har i mens.. det var bra illustrert i videoene ja...

    Angående feilsøking kom jeg utrolig nok frem til det jeg ved flere anledninger har spillt inn til andre som mulig feilkilde, dårlig jording... jeg skal utbedre det og se hva resultatet blir etter det. Hjernen fungerer tilsynelatende som den skal.

    Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  9. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Värsågod.

    Her er noe dyseinfo å finne. http://forum.vccn.no/search.php?searchid=4487318

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Svar: 3
    Siste post: 21/02/16, 09:59
  2. Turbotrykks regulator på D5
    By Einar Glomseth in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 0
    Siste post: 17/06/13, 12:43
  3. trenger jeg bensintrykk regulator?
    By volvo740 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 14/01/13, 17:18
  4. bensinpumpe, bensintrykk regulator?
    By tommyt5 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 16
    Siste post: 30/05/12, 14:05
  5. Bensin regulator
    By Ply in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 27/09/11, 21:51

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •