Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: 2000 Volvo S80 2.5 TDI

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. aug. 2017
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard 2000 Volvo S80 2.5 TDI

    Hei. Har et veldig snodig problem med S80'en min. Kjøpte den for en stund siden, og helt siden jeg kjøpte den så har den vært litt tungstartet når det er kaldt ute, ikke type glødeproblem men nesten sånn at dieselen renner tilbake i tanken. Det var forsåvidt greit nok, den kan jeg leve med. Men, etterhvert så begynte resten å tulle seg - bilen gikk i nødmodus samt at jeg fikk opp "bromsfel",
    ABS
    ,
    STC
    og lambdasonde lampe. Etter at disse kom så kan bilen fint finne på å dø helt ut eller gå i nødmodus. Den er veldig vanskelig å få start på samt at instrumentpanel dør helt ut. Lar jeg bilen stå i et par dager så får jeg startet den å da funker den også helt fint i 1 eller 2 dager før det samme skjer igjen.

    Idag prøvde jeg å starte bilen igjen etter å ha kjørt den 2 dager uten problem, uten hell. Samme feil kom opp med bromsfel og hele pakka. Tok ta av pluss og minus polen og holdt de inntil hverandre i 5 sekunder, da jeg hørte at dette muligens kunne "resette" hjernen - og det funket faktisk. Fikk start på bilen uten feilmeldinger eller nødmodus.

    Satt med tanken om at det muligens kunne være dieselpumpa som lakk og hørte fra andre at denne muligens kunne slå ut på både det elektriske og mekaniske. Ligger også en hel bunke med feilkoder på forskjellige moduler som ikke alltid lar seg slette - blant annet
    TCM
    . Feilkodene er lest ut med
    VIDA
    , da kommer det også opp rare feilkoder som har med cruise kontroll å gjøre, selvom bilen ikke er utstyrt med dette.
    Legger ved bilde av hva som kom opp på
    VIDA
    .
    ABS
    og
    STC
    funker forøvrig helt fint, men det ligger inne feilkode på disse da det slås ut av ett eller annet.



    Sist endret av edvinm; 27/02/19 kl 11:03 Begrunnelse: Bilder.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. aug. 2017
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    - oppdatering, har fortsatt ikke funnet ut av dette.

    Bromsfel - stanna omgåande lyser, samt
    ABS
    ,
    STC
    og lambda.
    Dette skjer når det er regn/fuktig ute. Er det tørre og fine veier så er det ingen problemet. Den kan kutte instrumentpanelet i ny og ne, men stort sett så hiver den bare feilkode på bremsene. Etter litt kjøring så forsvinner dette og da lyser kun
    STC
    frem til jeg har skrudd av og på bilen. I
    VIDA
    så hiver den masse feilkoder på diverse moduler, samt EGR ventil (regner med at lambda som nevnt lengre oppe kommer av EGR). Den går også sporadisk i nødmodus hvor den låser girkassen i 3.gir og den slurer seg opp i fart, men dette skjer ikke hver gang. Har også vært borti at den låser i 3 eller 4 gir og ikke frigir når man triller inn mot kryss/rundkjøring.
    Har vært borti tanken på dårlig jording, men har ikke funnet noe som helst som vil tilsi at det er dårlig kontakt/irr.
    Har noen vært borti samme eller har innspill i hvor/hva man skal se etter så hadde det blitt satt pris på.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.075
    Antall takk

    Standard

    Du har jo feil på battery. Dårlig batteri hiver en haug feilkoder. Prøvd med friskt batteri? Sjekket at lading er OK?
    Når solen går ned, kaster selv små menn lange skygger.
    xc60 D4 181 hk R-design 2014
    XC70 2006 D5 4C sumsum

Lignende tråder

  1. 2000 mod 2,4T: Motorfusk v/1400 - 2000 o/min
    By hanso in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 31
    Siste post: 10/07/13, 14:10
  2. S: Volvo 850. 2000,-kr EU OK SOLGT!
    By Petter M in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 9
    Siste post: 15/07/11, 00:30
  3. ØK: Volvo V70 T5 2000->
    By apex_s2k in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 3
    Siste post: 15/05/11, 19:54
  4. Volvo V40 1,6 AC 2000
    By gjest in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 13
    Siste post: 18/01/11, 15:33

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •