Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Abs

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. juni 2017
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard Abs

    Hei

    Har nettopp kjøpt volvo v50 1.6d 2006 mod.
    Har byttet masse på den blant annet hjullager og abs sensor venstre fremme. Når dette var gjort gjekk bilen fint og ca 25mil med den for den sto i ro ein stund da eg var på jobb. Kjørte den så og abs lys kom på, har icarsoft og lest ut og slettet koder som abs 0011, feil signal venstre fremme. Kjøpte ny sensor og den virket fint ei mil så begynte den igjen. Fikk opp ein ny kode, abs 0012 mekanisk feil venstre fremme.

    Kan nevne at abs lyset har kommet og gått.

    Kan det være loddingene i selve abs boksen, har lest og sett på nettet at det kan være problem.

    Det er mange kloke hoder her inne så alle tips og erfaringer sier eg stor takk til

  2. #2
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.267
    Antall takk

    Standard

    Feilkoden tyder mer på feil med sensorring i hjullagret.
    Alt fra rustflak som har lagt seg på ringen, til feilmontert eller feilprodusert hjullager. Sjekk også at sensoren er helt på plass, at det ikke ligger sand/rustbobler under sensorfestet.
    Disse lagrene er litt kresne, de må monteres med riktig spesialverktøy, og sjekkes nøye at de er helt på plass, og fremdeles står på plass... Og er det under kontroll, så ville jeg faktisk ha byttet lager igjen. (kanskje fra annen produsent?)

  3. Takk dansjensen takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. juni 2017
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Thumbs up ABS Løst

    Tror eg har funne ut av det da eg byttet om sensorene og feilen kom på høgre fremmhjul.

    Eg kjøpte ny sensor hos bilxtra, dobbelt så dyr så biltema sin men på bilxtra var det to forskjellige og velge så dei fant den rette og det ser ut til å virke fint

    Hva som var forskjellen veit eg ikkje men biltema sine virket ikkje på denne bilen.

  5. Takk Bromm takket for denne posten
  6. #4
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.267
    Antall takk

    Standard

    Av og til er det mest åpenbare vanskeligst, gratuler med løsning og friskmeldt bil!
    (bank i bordet og kryss fingrene)

  7. Takk dansjensen takket for denne posten

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •