Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Erfaringer med bremseskiver fra bildeler.no?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. des. 2012
    Sted
    Skien
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard Erfaringer med bremseskiver fra bildeler.no?

    Bildeler.no har nå 20% rabatt på bremsedeler. De har bremseskiver av fabrikat NK, som de sjøl omtaler som bra. Det er framme til 240 jeg trenger.

    Noen som har erfaring med skiver derfra, uansett bilmodell?

  2. #2
    Registrerte brukere Sagen sin avatar
    Medlem siden
    12. okt. 2010
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    627
    Antall takk

    Standard

    Hei. Har god erfaring med bremseskiver fra de. Satt på ett sett bak i høst med coating, og de ser like fine ut fortsatt. Klossene er jeg derimot mer skeptisk til.. De hylte og gav en del vibrasjon ved oppbremsing. Særlig fra ca 15-20km/t til full stans. Værst var det når de var varme. Monterte originale klosser og problemet var borte. Satt tilbake klossene fra bildeler da jeg la om til vinterdekk. Hadde da litt vibrasjon den første uka, etter det har det vært helt fint. Tipper det har å gjøre med kaldere vær og at bremsene da ikke blir like varme (mer kjøling) og at skivene kanskje var noe mer slitt.

    Var innom bildeler senest i dag og hentet nye framskiver, så jeg satser på at de er like gode som bakskivene. Setter inn originale klosser da jeg har dette liggende fra før.

  3. Takk B230 takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. des. 2012
    Sted
    Skien
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Bedre seint enn aldri, men , skal på EU-kontroll, og det blir nødvendig å bytte pga mye rust som har kommet under lagring (skivene var ikke rustne tidligere, bare slitt under minstemålet).

    Nå som du har kjørt med de en stund, er de fortsatt bra? Coating er sikkert en bra ting, men jeg tenker på nøyaktighet/material, om du merker ubalanse eller har fått kast i de?

    Det er veldig store prisforskjeller mellom produsentene, f.eks selger thansen noen av fabrikat Maxtech til bare 350 kr/stykk, attpåtil med coating, det er mistenkelig billig. Forstår det slik at mye blir produsert i Kina, sjøl om de har forskjellig merkenavn.
    Romnes selger noen dyre til 1270/stk

  5. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mai 2012
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Eg bytta på Golfen til kjerringa i mars. Skivene ser fortsatt nye ut, ingen vibrasjoner eller ubalanse i dei.
    Men det er varierende kvalitet på deler derfra. Kjøpte calipper til ein Auris ein gong. Etter å ha lufta trakka eg hardt på pedalen og den seig i golvet. Lekkadje mellom stempel og hus. Fekk ny på reklamasjon, og det samme skjedde med den. Så calippere er eg veldig skeptisk til der. Kan være dei har bytta leverandør, men å komme i ein nødbrems med slike deler unner eg ingen.

    Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
    Sist endret av Pipen; 24/10/20 kl 12:59

  6. Takk B230 takket for denne posten

Lignende tråder

  1. Er det noen som har erfaring med Bildeler.no-Xenonpærer?
    By Mastiff in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 29
    Siste post: 14/02/19, 18:49
  2. stoffmatter og takspoiler fra BS bildeler
    By TommyG in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 6
    Siste post: 05/11/14, 13:52
  3. Philips X-tremeVision +100% - Hos BS Bildeler!
    By BS Bildeler in forum Tilbud fra våre samarbeidspartnere
    Svar: 0
    Siste post: 14/02/14, 09:13

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •