Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: V60 D4 Elendig luftkvalitet i bilen

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Innlegg
    176
    Antall takk

    Standard V60 D4 Elendig luftkvalitet i bilen

    Hei.Har etterhvert erfart at luftkvaliteten inne i bilen minner om en herregarderobe,i mangel av en mer dekkende beskrivelse.Samme om jeg bruker ac eller kjører klimaanlegg på auto.Merker det best når bilen har vært i bruk og blir parkert med forkondisjonering dvs dieselvarmer aktiv.Bilen dugger da på vinduer innvendig og når jeg lukker opp døra,merker jeg at det er en fuktig luft med dårlig kvalitet inne i bilen.Misstenkte først at resirkulering var aktiv,men ved å velge det, dugger det enda mer på vindusruter.Kjører bilen stort sett alene,så det er lite eller ingen fuktighet på gulvmatter.Bilen har vært inne på to softvareoppdateringer,men er usikker på om klima er berørt av dette.Noen som har lignende erfaring?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Det høres jo ut som det er mye fukt inne i bilen. Snø og slaps og mye korte turer kan jo dra inn mye fukt i bilen som ikke rekker dampe ut.

    Jeg har helt sluttet å bruke gummimatter av den grunn. Et tips er å kjenne under dørmattene om det er fuktig. Om det er vått der, må du finne ut hvorfor det kommer så mye fukt inn i bilen. (Kan jo være lekkasjer fra vinduer og takluke).

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Innlegg
    176
    Antall takk

    Standard

    Hei igjen.Takk for tips.Har sjekket under gummimatter,der er det tørt.Ellers er det lite eller ingen fuktighet på matter heller.Har snakket med Bilia,skal inn å sjekke bilen førstkommende Fredag.

Lignende tråder

  1. B230f - Elendig drag over 40km/t
    By Bertone 262c in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 23/04/18, 23:24
  2. Ny bilen!
    By Anders Dybvadsskog in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 21
    Siste post: 28/06/11, 21:42
  3. elendig radiomottak etter spillerbytte
    By Rapidspeed in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 17/01/11, 17:34
  4. Bilen kveles
    By 855 tdi in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 05/10/10, 18:34

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •