Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Xc70 2012-> spørsmål

  1. #1
    Registrerte brukere Friksen sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Innlegg
    238
    Antall takk

    Standard Xc70 2012-> spørsmål

    Hei! Har lyst å prøve Volvo igjenn.. siste var en 05 v70awd som jeg ikke var fornøyd med awd’en på.. (ikke heng seg opp i det)

    Men nyere XC kommer vel med Haldex 4? Eller?

    Motorvalg? Ser mange som er optimalisert av polestar, men er vel forskjell på en 163-181-220hk vel? Tenker på større turbo,kamakslinger osv?

    Har ikke prøvd noen av disse nyere motorene men opplevde at min gamle 163hk D5 med manuell kunne det godt ha vert mere skyv i ..

    Og er manuell å foretrekke?
    4c understell er sjelden vare, men er det natt og dag forskjell ?

  2. #2
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    både haldex 4 og 5, alt etter årsmodellen. Dette er jo tunge biler så greit å ha sterk motor. D4 kan chippes opp like mye som en d5. Er omtrent bare chip og eksosanlegg/luft filter som er å få tak i til motorene.
    Der er to utgaver på software til haldex, jeg fikk byttet til en der det alltid er 10% trekk bak.

    Er det rå å oppdrive manuell på disse ? Automatkassene på disse er greie og har lite problem kontra pa2 chassi.
    har 4c på min og jeg ville ikke kjøpt uten. Også en oppgradering som jeg anbefaler sterkt er å kjøpe ipd stag bak.

    jeg ville ikke kjøpt eldre enn 2011, da kom det doble turboer, mye lavere indre friksjon etc, lavere fuel forbruk etc..
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  3. Takk FroBe, Vegard__ takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere Vegard__ sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2013
    Innlegg
    351
    Antall takk

    Standard Xc70 2012-> spørsmål

    @vatnehol Enig med de råd du gir til TS.

    Jeg er litt nysgjerrig på det du skriver om Haldex med 10% permanent drift på bakaksling.
    Dette har jeg aldri hørt om. Hvor fant du ut dette, og hvordan fikk du aktivert det? Er det noe man kan få gjort hos Bilia/forhandler med
    VIDA
    ?

    Og er det noe ulemper, bortsett fra litt høyere forbruk? Tenker på slitasje av Haldexen, tåler den dette?

    4-C har jeg aldri hatt, men vurdere det nå. Hva er det som gjør at du syns det er så bra? Bytter du ofte mellom de tre oppsettene?

    Stivere krengingshemmer bak er jeg også veldig enig at er en god idé.
    Sist endret av Vegard__; 14/02/19 kl 19:59

  5. #4
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vegard__ Vis post
    @vatnehol Enig med de råd du gir til TS.

    Jeg er litt nysgjerrig på det du skriver om Haldex med 10% permanent drift på bakaksling.
    Dette har jeg aldri hørt om. Hvor fant du ut dette, og hvordan fikk du aktivert det? Er det noe man kan få gjort hos Bilia/forhandler med
    VIDA
    ?

    Og er det noe ulemper, bortsett fra litt høyere forbruk? Tenker på slitasje av Haldexen, tåler den dette?

    4-C har jeg aldri hatt, men vurdere det nå. Hva er det som gjør at du syns det er så bra? Bytter du ofte mellom de tre oppsettene?

    Stivere krengingshemmer bak er jeg også veldig enig at er en god idé.
    Jeg opplevde lite moment på bakhjulene når jeg drog båthenger opp en bakke og satt meg fast. Etter googling kom jeg fram på enten svxc.se eller jagrullar.se en tråd om dette. Så klaget jeg til volvo hos han jeg kjøpte bilen med, de tok den inn og fikk den tilbake etter 30 min, ble nesten en ny bil. Den ble slik jeg hadde forventet den skulle være. Han kundebehandleren sa at dei hadde byttet software. Nå kan jeg snurre den på tiøringen fra stillestående på snøen. Jeg opplever en sjelden gang klunk bak etter den nye softwaren men det plager meg ikke. Kjøpte bilen to år gammel, og den hadde rullet 52k, jeg fikk ny software på 58k, nå har den gått rundt 106k , alt virker tight å fint, Måtte rense filteret til haldex pumpen på rundt 100k , da var det lite moment i bakhjulene igjen, jeg byttet i olje i alt driverk da, og fant silen til pumpen helt tett. Etter det ble den like fin igjen.
    Jeg har litt høyt forbruk på min, i snitt ligger det rundt 0.94, men jeg er tung på høyre foten, og jeg drar mye på kroken og. Hadde fire tonn hengervekt en gang, og da var forbruket overraskende bra, 1.8 på mila. Har i grunn ikke nok data for forbruk med den gamle softwaren til å uttale meg, men på langtur så får jeg bilen ned i 0.8-0.77

    Dette er software du må kjøpe hos volvo om du ikke har garanti på bilen. Kan ikke svare på om det er slik på senere modeller og.

    4c bruker jeg hele tiden, trodde ikke jeg kom til å gjøre det, kundebehandleren sa dette var bortkastet, men jeg forguder det. Lånte en demobil i 2014, da ble samboeren sjøsjuk når hun satt på, og jeg ble sjøsjuk når jeg satt på. Dette har vi ikke opplevd på min.
    Den er rimlig stiv i advanced, bruker stort sett sport, er det daffekjøring på langtur så setter jeg den i comfort. sport hjelper og på sporingen på sommerdekkene. Vinterdekk/vintervei så bruker jeg stort sett comfort. Har desverre hatt en god del overvekt på slepekroken, 800 kg sikkert og demperene har overlevd uten noen tydelig slitasje.

    Eneste jeg hadde utsette på understellet når jeg kjøpte den var at den la seg mye i svingene selv i advanced, kjøpte ipd stag, var veldig lett å montere kontra pa2 chassis, no ligger den i vater uansett modus på dempere eller hastighet i svingene.

    Etter 2011 så har man finere interiør og. Jeg ville ikke kjøpt mindre enn inscription interiør da skinnet på stolene i base utgave virket veldig kjipt og ventilasjon i setene på inscription er utrolig deilig om sommeren.
    Sist endret av Vatnehol; 14/02/19 kl 20:41
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  6. #5
    Registrerte brukere Friksen sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Innlegg
    238
    Antall takk

    Standard

    Takk for svar blir nok nyere en 2011 da jeg er ute etter en bil som har gått under 100k.. det med software er jo intresannt da noe av det som irriterte meg før var at bilen overstyrte i alle svinger, spesielt når det var glatt..

    Det ligger en hvit XC70 med 220hk og manuell på Finn nå.. 15/16modell mener jeg..

    Har «4c» i min nåværende bil (land cruiser) og syns jo det er kjekt å vet jo at dem modellene uten er veldig stive (når alt er i orden)

    Jeg følger med til den rette dukker opp.. må være summum/dynamic..
    Syns hvit med mørke ruter å takvinge er flotte! Men brun/kobber farva er ikke feil den heller å mere praktisk

  7. #6
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  8. #7
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    Må ikke glemme denne fra BSR

    VOLVO XC70 III D5 215HP 2012-2015
    STAGE 1+282HP / 533NM
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  9. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. okt. 2014
    VCCN medlemsnummer
    2226
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vatnehol Vis post

    Eneste jeg hadde utsette på understellet når jeg kjøpte den var at den la seg mye i svingene selv i advanced, kjøpte ipd stag, var veldig lett å montere kontra pa2 chassis, no ligger den i vater uansett modus på dempere
    Satte du på ipd stag både foran og bak??

  10. #9
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.468
    Antall takk

    Standard

    Jeg har både en 2009 v70 awd og en 2015 xc70 awd. Haldex4 på -09 og haldex 5 på -15. Det var mye styr med de første bilene med haldex5, men dette ble etterhvert rettet med software. Likevel merker jeg forskjell på v70'n og xc'n. V70'n er som et tog ved filskifte i slaps og snøranker mellom kjørefelt, xc'n er litt mer nervøs. Ved aktiviteter som i videoen til vatnehol er v70'n med haldex4 overlegen. Det blir jo ikke helt riktig å sammenligne en stiv og lav r-design med en høy xc70 summum, men hadde jeg fått velge ville jeg hatt haldex4 på xc'n.

    Hvit er helt klart en knallfin farge på xc70, hos meg sto valget mellom hvit og twilight bronze. Ble sistnevnte, mest pga "riktig bil" dukket opp

  11. #10
    kospaang sin avatar
    Medlem siden
    28. mai 2012
    Sted
    Haugesund
    VCCN medlemsnummer
    2374
    Innlegg
    251
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eab Vis post
    Det blir jo ikke helt riktig å sammenligne en stiv og lav r-design med en høy xc70 summum, men hadde jeg fått velge ville jeg hatt haldex4 på xc'n.
    Så, opprinnelig forespørsel "Xc70 2012-> spørsmål" viser rett vei ... Gå for en MY12

    Flamenco Red er fav. her
    XC70 II D3 Polestar #1487 AWD SUMMUM AUT.
    XC70 '12 <-- V70 '98 <-- 245 GL '87 <-- 245 L '76 <-- 144 GL Aut. '73

  12. Takk Vegard__ takket for denne posten
  13. #11
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hageselle Vis post
    Satte du på ipd stag både foran og bak??
    Kun bak. savner heller ikke ett stivere fremme.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

Lignende tråder

  1. Pris på ny grill til 2012 xc70
    By Kajack in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 0
    Siste post: 24/07/17, 16:04
  2. Volvo v70 1,6D 2012 bremsebytte spørsmål
    By anderst84 in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 10
    Siste post: 14/09/16, 14:27
  3. Spørsmål vedr. felg / innpress osv. 2012 V70
    By Rebus in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 4
    Siste post: 26/01/13, 21:43
  4. Import av POI'er i RTi XC70 2012 mod
    By Larsen350 in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 8
    Siste post: 21/09/12, 15:10
  5. Haldex - Hvilken versjon er det på XC70 2012?
    By Tom-Tom in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 4
    Siste post: 23/11/11, 19:16

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •