Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: V90 T8, Firehjulsdrift ikke tilgjengelig...

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2017
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard V90 T8, Firehjulsdrift ikke tilgjengelig...

    Etter problem med 12V batteriet og lading av hybridbatteriet fikk jeg tilbake bilen fra verksted på mandag, glad og fornøyd, http://forum.vccn.no/showthread.php?...p%C3%A5-V90-T8

    Men det varte bare 24t...

    Jeg ble stående og spinne i bakken opp til huset i går uten at firehjulsdriften slo inn, og når jeg gikk inn i menyen for å velge firehjulsdrift manuelt, så var det valget grået ut, og det stod «firehjulsdrift ikke tilgjengelig, begrensninger». Hybridbatteriet var da ca 75% oppladet om det mot formodning skulle ha noe å si.

    Neste gang jeg startet bilen fungerte ting som normalt.. Jeg har ikke klart å finne noe om denne feilmeldingen i instruksjonsboken.

    Noen som vet hva dette skyldes eller har opplevd det samme? Jeg vil helst ikke oppleve å miste dette en gang til når jeg er i en situasjon hvor jeg trenger det…

    Trond

  2. #2
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    42
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    Firhjulstrekken skal fungere uavhengig hvor mye batteri du har på hybridbatteriet. Hvis batteriet er tomt så skal den lade nok strøm via generatoren (har jeg blitt fortalt). Så tror nok det er en annen årsak enn batteriet.. Har forøvrig aldri opplevd det samme som du beskriver, så ville tatt en tur til på verkstedet.. Vil tro det er registrert en feilkode så de kan finne ut av det. Kjørte du på el-motor eller bensinmotor da du spant?
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2017
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Hei!

    Jeg kjørte på batteri når det skjedde, og når jeg tenker på det nå i ettertid tror jeg at det som skjedde var at motoren ikke startet.

    Jeg sendte en mail til min "personlige" servicetekniker hos Bilia samme kveld som det skjedde, og han ringte meg etter ca 14 dager og sa at disse bilene er som datamaskiner og at "sånn kan skje av og til". Han var ikke interessert i å få inn bilen men ba meg ta kontakt hvis det skjedde igjen og feilen ikke forsvant ved å skru av og på tenningen.

    Kan Volvo sentralt koble seg på bilen og lese feilkoder?

    Jeg må si at jeg forventer at en bil til 800.000 som er solgt med
    AWD
    faktisk har det når jeg har behov for det. Jeg innser absolutt at dette er et annet firehjulsdriftsystem ettersom forhjulene drives av bensinmotoren og bakhjulene av elektromotor. Dette systemet har sikkert sine begrensninger ift biler hvor for- og bakaksel er mekanisk koblet sammen, men jeg forventer ihvert fall en bedre fremkommelighet enn jeg hadde på min V70 uten
    AWD
    .....

    Får ta en telefon til Volvoimportøren og høre hva de sier.

    Feilen har forøvrig ikke kommet tilbake.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Det er i hvert fall lurt å dokumentere slike hendelser (f.eks med et bilde av skjermen) i tilfelle det kommer til en reklamasjonssituasjon.

Lignende tråder

  1. Trenger info på bytting av styreenhet firehjulsdrift (DEM) på -03 XC70
    By 4-trekkeren in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 11
    Siste post: 10/12/18, 19:46
  2. Waze er nå tilgjengelig i Apple CarPlay
    By digitaldias in forum XC40 / S90 / V90 / V90CC / XC90II
    Svar: 3
    Siste post: 26/09/18, 15:50
  3. Navigasjon Volvo V70 2012 adressefelt ikke tilgjengelig?
    By FelixMyDog in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 1
    Siste post: 10/07/15, 11:48
  4. Volvo 240 Bross Bodykit. Nå tilgjengelig på våre nettsider.
    By Racespec.no in forum Tilbud fra våre samarbeidspartnere
    Svar: 0
    Siste post: 30/09/13, 12:27

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •