Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Sensor på dørhåndtak som ikke virker...lenger

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mars 2018
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard Sensor på dørhåndtak som ikke virker...lenger

    Hei,
    har V90, 2018. Om det er kulda eller hva vet jeg ikke, men plutselig kan jeg ikke låse opp bilen ved å ta i håndtaket lenger (er aktivert i innstillingene). Gjelder alle dørene.
    Å låse går greit ved å trykke på sensoren.

    Om det er kulda som gjøre dette er det jo for dårlig. Virket jo fint i fjor vinter.

    Noen som har en idè?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. mars 2014
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    Jeg har hatt lignende problem på min S90. Hadde den på verksted i går, de fant ikke noe.. Men, har tenkt litt over det og når min ikke reagerer så er den ganske møkkete, om det har noe å si. Har aldri oplevd det på ren bil. Så om det er noe der det vet jeg ikke..

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

  3. #3
    Registrerte brukere Klausk sin avatar
    Medlem siden
    22. nov. 2017
    Sted
    Stokmarknes
    VCCN medlemsnummer
    2035
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Har opplevd noe lignende på vår V40 CC hvor jeg ikke får låst opp bilen, mange ganger når dette skjer ligger mobilen og nøkkelen i samme lomme. Da er det nok og rote litt i jakkelommen eller og ta bort mobilen.

    Sent from my E5823 using Tapatalk

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2017
    VCCN medlemsnummer
    1947
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard

    Jeg har samme problem noen ganger (nå i vinter når det er kaldt). I tillegg får jeg ikke åpnet bakdørene. Da må jeg trykke av/på et par ganger på barnesikringslåseknappen....

    Har også en del problemer med at låsemekanismen fryser (selv om jeg ikke har vasket bilen) - får ikke lukket døren. Må faktisk sette på varmer en stund for å få lukket døren. Veldig irriterende....

    Vurderer sterkt et besøk på verksted...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    V90 T8 R-Design Polestar

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mars 2018
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av slumgorilla Vis post
    Jeg har hatt lignende problem på min S90. Hadde den på verksted i går, de fant ikke noe.. Men, har tenkt litt over det og når min ikke reagerer så er den ganske møkkete, om det har noe å si. Har aldri oplevd det på ren bil. Så om det er noe der det vet jeg ikke..

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Vasket bilen og det virket igjen. Nå skal ikke jeg unnskylde at jeg ikke har vasket bilen på en stund. Men litt merkelig, for det ligger jo ikke tykt med møkk rundt håndtaket. Men mulig sensoren ligger i døren.

  6. #6
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    42
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    De gangene jeg har vært utsatt for dette så har det alle ganger vært fordi mobiltelefonen har ligget inntil nøkkelen i lomma. Mobilen blokkerer tydeligvis signalene kraftig.
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. mars 2014
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sharpeye Vis post
    Vasket bilen og det virket igjen. Nå skal ikke jeg unnskylde at jeg ikke har vasket bilen på en stund. Men litt merkelig, for det ligger jo ikke tykt med møkk rundt håndtaket. Men mulig sensoren ligger i døren.
    Ja, merkelig. Det som alltid er tilfelle med meg. Hvorfor? Det vet jeg ikke, men bilia har sjekka å sier at det ikke er noe galt..

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. aug. 2018
    Sted
    Sørum Kommune
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Tror ikke de tåler snø/is noen særlig grad. Jeg har samme problem på min 2019 XC90, må frem med nøkkelen og trykke på knappen for å låse opp om det ligger litt snø/is der. dette også fra nyvasket bil, så møkk har ikke mye å si tror jeg. Det er kulda/isen/snøen den ikke tåler.

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. mars 2014
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av digitaldias Vis post
    Tror ikke de tåler snø/is noen særlig grad. Jeg har samme problem på min 2019 XC90, må frem med nøkkelen og trykke på knappen for å låse opp om det ligger litt snø/is der. dette også fra nyvasket bil, så møkk har ikke mye å si tror jeg. Det er kulda/isen/snøen den ikke tåler.
    Har slitt med dette alle årstider egentlig. Ren bil = ikke noe problem.

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

  10. #10
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Jeg låser opp dørene på min V90 selv med hansker på hendene...
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mars 2018
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av RuneBruun Vis post
    Jeg har samme problem noen ganger (nå i vinter når det er kaldt). I tillegg får jeg ikke åpnet bakdørene. Da må jeg trykke av/på et par ganger på barnesikringslåseknappen....

    Har også en del problemer med at låsemekanismen fryser (selv om jeg ikke har vasket bilen) - får ikke lukket døren. Må faktisk sette på varmer en stund for å få lukket døren. Veldig irriterende....

    Vurderer sterkt et besøk på verksted...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ja, dette har jeg også opplevd på venstre bakdør. Jeg forstår at kulde og vask av bil kan forårsake dette. Men aldri hatt dette problemet på andre biler som jeg også har vasket og kjørt ut i minusgrader. Det er generelt en del småproblemer i forbindelse med kulde på min 2018-V90-T8 som jeg mener ikke burde forekomme. I hvert fall ikke på en Volvo med tanke på an den blir produsert ( i hvert fall min V90) i et land hvor kulde er vanlig om vinteren.

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. april 2014
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Jeg har fått beskjed om at Volvo har oppdaget en feil på dørlåsene på en del av de nye modellene. Det mangler en gummipakning(?), så det kommer vann inn i låsene.
    Jeg har selv nå en v90 CC, og det er ufattelig irriterende at døren venstre bak ikke går i lås. Måtte bruke hårføner lenge. Ikke tillitvekkende..
    Så jeg ble fortalt at det er kommet en fiks på de siste XC-90 (?), (garantisak)mens de venter på en løsning på V90 CC. Eneste løsning Volvoforhandlerne kan gjøre nå er å plukke av låsen og tørke, samt smøre opp.

  13. Takk porsche964 takket for denne posten
  14. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2020
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard

    Det kan være så enkelt som at det begynner å bli dårlig batteri på "nøkkelen", opplevde det samme, hentet den andre nøkkelen og det har funket siden.

  15. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. sep. 2019
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Kjent feil på v90, blir byttet på garanti. Alle jeg har snakket med som eier V90/V90CC har fått byttet disse på garanti. Dette gjelder min V90CC også.

Lignende tråder

  1. [Løst] Tåkelys fungerer ikke lenger
    By samaron in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 8
    Siste post: 08/06/14, 21:29
  2. Tåkelys på V70 fungerer ikke lenger
    By Arne94 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 09/04/14, 17:28
  3. Varmevifte volvo 740 virker ikke lenger. sikring går
    By Voolvoo in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 5
    Siste post: 13/01/13, 18:47
  4. lang lysa funker ikke lenger
    By Luigi in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 60
    Siste post: 22/11/10, 01:05
  5. blinklysa virker ikke, nødblink virker.
    By Oddwar in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 14/04/10, 22:21

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •