Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 37

Tråd: Senking av V90 T8 R-design

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. jan. 2019
    Sted
    Halden
    VCCN medlemsnummer
    2266
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard Senking av V90 T8 R-design

    Har en Volvo V90 T8 R-design som jeg vil senke foran. Er det noen med lik bil som har gjort det og fått den lavere? Har snakket med både Eibach og Heico om senkefjærer men de senker kun 20mm og R-design er jo allerede senket 20mm. Så de mente den ikke ville bli lavere. Vil ha den ned 10mm for og bli lik som den er bak.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    V90T80 r-design er ikke senket hverken foran eller bak.

    Så senkefjærer foran vil jo være en mulighet. Så er det greia med at T8 er tyngre, så om senkefjærene er lager for T5/T6 er det jo mulig at den blir lavere og mulig at de er for myke, sånn at de lettere bunner.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. jan. 2019
    Sted
    Halden
    VCCN medlemsnummer
    2266
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Hmm det var det de sa på bilmodecenter i Sverige at de var senket så lenge det var R-design. De hadde solgt til flere kunder de som skal senke 20mm men det ble ingen forskjell.

  4. #4
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    42
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    V90 R-design UTEN luftunderstell er et sted mellom 15 og 25 mm lavere enn de andre bilene. V90 med luftunderstell har likt understell uansett om det er R-design eller ikke. Det er ihvertfall hva jeg har fått beskjed om fra forhandler.
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Så det dere sier er at Volvo har begynt å levere V90T8 R-design mulighet for sportsunderstell? Det var helt umulig når jeg bestilte for et år siden (2018-modell) pga vekt ift de andre motoralternativene.

    Jeg blir helt dårlig når jeg ser hvor bra R-Design med sportsunderstell og 21" hjul ser ut .

  6. #6
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    42
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VoƖvolog Vis post
    Så det dere sier er at Volvo har begynt å levere V90T8 R-design mulighet for sportsunderstell? Det var helt umulig når jeg bestilte for et år siden (2018-modell) pga vekt ift de andre motoralternativene.

    Jeg blir helt dårlig når jeg ser hvor bra R-Design med sportsunderstell og 21" hjul ser ut .
    Det er rart. Vi fikk beskjed om at vi fikk R-designunderstell på vår R-design (T8, uten luft) som vi bestilte i september 2017, levert 2/1-18. Har aldri målt høyden og sammenlignet med andre uten luft for å se at det faktisk er lavere men.. Forøvrig er maks godkjent størrelse 19" på V90 T8 uten luft.

    Sitat fra Volvo:
    "Med et Sport-chassis som reduserer bakkeklaringen med 20 mm samt stivere fjærer og støtdempere er V90 R-Design bygget for å gi deg en hvassere kjøreopplevelse."


    update:
    når jeg nå bygger V90 på nett, så forsvinner faktisk Sport Chassis når jeg velger R-design på T8.. Kanskje selgeren har feilinformert oss og vi faktisk har originalt understell...
    Sist endret av boman; 14/01/19 kl 19:23
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. okt. 2018
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard

    Hvordan vet jeg egentli hva slags understell jeg har? Det står ingenting om understell i utstyrslisten. Registrerer at det er luft bak.. kan ikke velge noe kjøremodus.. synes igrunn bilen er litt blaut i feks fartshumper i forhold til hva jeg er vane med fra tidligere biler.. t8 r-design

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Går det an å få T8 uten kjøremodusvelger? Det stemmer vel ikke vel? Du har sånt rullehjul mellom girspak og håndbrekk-knappen?

    Man må kanskje ha 4C-dempere for å at den skal bli stivere i pure/power/individual?

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. okt. 2018
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard

    Ja det ble litt feil formulert det jeg skreiv. Har selvsagt hjulet der en velger awd,hybrid osv.. men utover det kan jeg ikke velge noe comfort,sport osv noe jeg mener å ha lest at noen biler kan. Står ingenting i utstyrslisten om understell,derfor lurer jeg på hva jeg har. Bilen er r design,det er luft bak i hvertfall,men om det er standard understell eller sport vett jeg ikke.
    Lurer på dette med senking og større felger osv..

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Neffets Vis post
    Ja det ble litt feil formulert det jeg skreiv. Har selvsagt hjulet der en velger awd,hybrid osv.. men utover det kan jeg ikke velge noe comfort,sport osv noe jeg mener å ha lest at noen biler kan. Står ingenting i utstyrslisten om understell,derfor lurer jeg på hva jeg har. Bilen er r design,det er luft bak i hvertfall,men om det er standard understell eller sport vett jeg ikke.
    Lurer på dette med senking og større felger osv..
    Ifølge Volvo er det ikke noe annet enn nivåregulering (altså at bilen beholder høyden bak selv om man har i mye last) med luftfjærene. Men om man har 4C dempere vil bilen være stivere i Pure og Power. Dette merker man godt på forskjellen i gyngingen over fartsdumper.

    For 2018 tror jeg det bare var mulig å få luftfjæring sammen med 4C-opsjonen. Om du krysser av for å få valget Indviduell kjøremodus kan du velge hvordan dempere, motor og bremser skal oppføre seg (tre nivåer, husker ikke hva de heter nå. Eco/comfort/dynamic?).

    For 2018 var det ikke mulig, hverken på Bygg Min Volvo eller hos forhandleren å få valgt sportsunderstell til T8. Jeg har sett en V90T6 med sportsunderstell, og den var lav og fin, men hjulene plassert riktig i hjulbuene, og mye lavere enn min T8 med luft/4c.

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. okt. 2018
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard

    Min t8 er solgt som 2018 modell, men e registrert i november 2017..
    Jeg forventet å finne noe om understell i utstyrsliste, men det gjør jeg ikke.. Ved å huke av for individuell kjøremodus kan jeg velge feks bremsekarakteristikk og regulering av fjæring. Kan velge mellom pure,hybrid og power
    Men er det ikke flere valgmuligheter med 4C?
    Har faktisk tilgode å teste om bilen føles stivere over fartshumper ved power kjøremodus.

  12. #12
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Neffets Vis post
    Min t8 er solgt som 2018 modell, men e registrert i november 2017..
    Jeg forventet å finne noe om understell i utstyrsliste, men det gjør jeg ikke.. Ved å huke av for individuell kjøremodus kan jeg velge feks bremsekarakteristikk og regulering av fjæring. Kan velge mellom pure,hybrid og power
    Men er det ikke flere valgmuligheter med 4C?
    Har faktisk tilgode å teste om bilen føles stivere over fartshumper ved power kjøremodus.
    Har samme som deg med "luftfjæring fourC chassis" i følge utstyrsliste og min er merkbart fastere i Power. Også 2018 modell registrert nov 17.
    Mulighetene har jeg ikke sjekket godt nok enda.
    99 Lotus Elise S1, 20 Volvo XC60 T8 R, 18 Alfa Romeo Giulia Super 2,2 diesel, 03 MB Sprinter bobil

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. sep. 2017
    VCCN medlemsnummer
    1997
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard

    Hei
    Jeg har senket min V90 T8 med senkesett fra Heico. Fjærer foran og programmering på luftfjæring bak. Ca 4 cm ned og fungerer utmerket med 21 tommere og 11 mm spacer.
    Kan absolutt anbefales.

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    BILDE!

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. okt. 2018
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard

    Hadde vært flott med et bilde her ja. Og gjerne hva prisen er på senkesett?
    Hvilket understell er det på din bil?

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. jan. 2019
    Sted
    Halden
    VCCN medlemsnummer
    2266
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    1AA24340-9517-4E29-985C-F5723816020F.jpeg
    Min uten senk med 265/30-22. Tror jeg får prøve meg på et Heico sett.
    Men hadde vært fint om noen har bilde med senk.

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. okt. 2018
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard

    Hvilke felger er dette?
    Følger en svenske på instagram som kjører akkurat lik bil med like felger,med senk. V90polestar er kallenavnet hans, der er det bilder hvordan det ser ut med senk..

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. jan. 2019
    Sted
    Halden
    VCCN medlemsnummer
    2266
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Har kjøpt felgene fra han. Men det er en T5 og ikke T8. I følge Bilmodecenter så senket T5 seg mer enn T8. Han som hadde felgene har kjøpt seg coilovers nå.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  19. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. okt. 2018
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard

    Åja hehe, det ante meg at du hadde kjennskap til den bilen.
    Jeg ble aldri helt klok på dette med senk på disse bilene. Jeg har helt lik t8 som deg,foruten felgene og hadde satt pris på bilder av en som har senket med heico feks

  20. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. jan. 2019
    Sted
    Halden
    VCCN medlemsnummer
    2266
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Bestilte Heico senkesett i dag så da får vi se om det blir bra


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  21. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. okt. 2018
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard

    Hvor bestilte du senk?
    Ser Heico tilbyr sett som inkluderer fjærer og elektronikenhet for nivåjustering bak til hele 16 tusen..

  22. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. jan. 2019
    Sted
    Halden
    VCCN medlemsnummer
    2266
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Bestilte på Bilmodecenter.se Sendte de mål på bilen og chassinummer som de sendte til Heico.
    Håper det kommer i starten på uka.

  23. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. okt. 2018
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard

    Hold oss oppdatert er du snill????

  24. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. jan. 2019
    Sted
    Halden
    VCCN medlemsnummer
    2266
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Det skal jeg. Legger ut bilde her når jeg er ferdig


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  25. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. jan. 2019
    Sted
    Halden
    VCCN medlemsnummer
    2266
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=mxray556;1090256]Det skal jeg. Legger ut bilde her når jeg er ferdig


    Ble da ferdig med og bytte senk fra Heico foran på bilen i dag. Den gikk fra 400mm fra senter nav til framskjerm til og bli 365mm. Noe jeg ble veldig førnøyd med. Nå gjenstår bare bak og der skal en brikke på 10mm byttes i en på 2 mm. Noen som vet hvordan man gjør dette?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Senking av v60
    By Martin_hov_93 in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 1
    Siste post: 24/05/18, 12:50
  2. Chrisarn90: Min 2011 Volvo S40 D3 R-Design & 2009 Volvo V50 R-Design (Vurderes solgt)
    By Chrisarn90 in forum C30 / V40II / XC40 / S40II / V50 / C70II
    Svar: 140
    Siste post: 31/12/16, 23:30
  3. Svar: 1
    Siste post: 27/03/13, 13:15
  4. senking
    By chrissi504 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 101
    Siste post: 17/05/11, 14:24
  5. Svar: 0
    Siste post: 10/01/11, 09:00

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •