Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: Defekter på de nye bilene.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. mars 2014
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard Defekter på de nye bilene.

    Hei! Har et lite spørsmål som gjelder dere alle!
    I fjor tok jeg ut en S90 T8 r-design, vært veldig fornøyd men oppdaget tidlig at både baklykter, blinklysglass på speilkåper og sorte detaljlister ved vinduer begynte å krakkelere/sprekke opp. Baklyktene ble så dårlig at de faktisk tok inn vann. Vært i dialog med Volvo hele tiden. Hatt bilen inne 2 ganger og byttet alle listene, baklyktene er byttet en gang. Ser nå at lister sprekker igjen.
    Volvo sier de nesten ikke har vært borti dette problemet før, selv så kjenner jeg vel til 3 tilfeller, en xc60, og 2 v90'er, den ene av v90 var volvos egen lånebil...

    Bilen brukes daglig og vaskes skånsomt. ( dcn vask ) eller børsteløs til nøden..
    Mitt spørsmål til dere da er om noen andre her har dette problemet på bilene sine? Noen har kanskje ikke lagt så mye merke til det men ta gjerne en titt å legg igjen en tilbakemelding. Må selv inn på en samtale med volvo for å finne ut av hva JEG gjør galt..

    Hvis noen har problemer send gjerne med modell/bilnummer og. Hadde vært morsomt å kommet dit med enda flere tilfeller. (Hvis det er noen da)

    Mvh Ola K.

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

  2. #2
    Registrerte brukere Sjakalen sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Drammen
    VCCN medlemsnummer
    337
    Innlegg
    1.440
    Antall takk

    Standard

    Feil bil i forhold til dette forumet men har sprekt bremselys lykt på bakluka på 2017 V60. Skulle ikke være noen grunn til det.
    2017 V60 T4 Savile grey R-Design (--- Link
    2003 V70 D5 - Ruby red pearl (--- Link
    X 2000 V70 2,4 (--- Link
    X 1988 740 GLE B230E (--- Link
    X 1985 245 B200K, X 1977 240 B19 --) B23

  3. Takk slumgorilla takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. mars 2014
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sjakalen Vis post
    Feil bil i forhold til dette forumet men har sprekt bremselys lykt på bakluka på 2017 V60. Skulle ikke være noen grunn til det.
    Det er jo relevant. :-) takk

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

  5. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Har ikke merket noe sånt så langt. Hvilke kjemikalier inngår i vaskerutinene dine?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. mars 2014
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Oddaa Vis post
    Har ikke merket noe sånt så langt. Hvilke kjemikalier inngår i vaskerutinene dine?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Surfex hd og prickbort til tider, waxd perfect prewash foam og turtle wax nxt for øyeblikket, dette har jeg brukt på alle biler, ikke vært noe problem der.

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

  7. #6
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    42
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    Jeg har V90 18' og har hatt krakelert lakk på begge dekslene på bakdørene. De ble byttet og forhandleren sa at de hadde vært borti dette før og jeg fikk inntrykket av at dette var kjent hos Volvo. Har ikke sprekk i baklykter, og har ikke lagt merke til sprekker i blinklysglassene.
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

  8. Takk slumgorilla takket for denne posten
  9. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. mars 2014
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av boman Vis post
    Jeg har V90 18' og har hatt krakelert lakk på begge dekslene på bakdørene. De ble byttet og forhandleren sa at de hadde vært borti dette før og jeg fikk inntrykket av at dette var kjent hos Volvo. Har ikke sprekk i baklykter, og har ikke lagt merke til sprekker i blinklysglassene.
    Hvilken forhandler var dette? :-)

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

  10. #8
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Nå må jeg si jeg ble overrasket.... Det var da ikke akkurat småtterier på disse bildene.
    Tror jeg må ut å kikke på min når det blir dagslys.
    Om min har sprekker, så kan vi utelukke vask som årsak. Har bare vasket den innvendig
    99 Lotus Elise S1, 20 Volvo XC60 T8 R, 18 Alfa Romeo Giulia Super 2,2 diesel, 03 MB Sprinter bobil

  11. Takk slumgorilla takket for denne posten
  12. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. mars 2014
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Runet Vis post
    Nå må jeg si jeg ble overrasket.... Det var da ikke akkurat småtterier på disse bildene.
    Tror jeg må ut å kikke på min når det blir dagslys.
    Om min har sprekker, så kan vi utelukke vask som årsak. Har bare vasket den innvendig
    Den ene listen jeg tok bilde av der var ekstrem. Hvis de krakkelerer så synes det som små striper i bunn,

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

  13. #10
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Sjekket nå. Ikke antydning til noe på min. Er akkurat ett år gammal og står ute hele året.
    99 Lotus Elise S1, 20 Volvo XC60 T8 R, 18 Alfa Romeo Giulia Super 2,2 diesel, 03 MB Sprinter bobil

  14. #11
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    42
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av slumgorilla Vis post
    Hvilken forhandler var dette? :-)

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Bilia Lier/Drammen.
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

  15. Takk slumgorilla takket for denne posten
  16. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av slumgorilla Vis post
    Surfex hd og prickbort til tider, waxd perfect prewash foam og turtle wax nxt for øyeblikket, dette har jeg brukt på alle biler, ikke vært noe problem der.

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Og antar at Surfex HD blandes svakt? 1:20-1:30? Og at Prickbort ikke ligger på for lenge?

    Kjører Surfex/Autofoam/Prickbort her. Mulig at du kan få hjelp på dcn.no, om ikke annet for å utelukke at det har med kjemikalier å gjøre.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. mars 2014
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Oddaa Vis post
    Og antar at Surfex HD blandes svakt? 1:20-1:30? Og at Prickbort ikke ligger på for lenge?

    Kjører Surfex/Autofoam/Prickbort her. Mulig at du kan få hjelp på dcn.no, om ikke annet for å utelukke at det har med kjemikalier å gjøre.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ja selvfølgelig. Bruker evnt sterk surfex før polering, men ikke på denne bilen.

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

  18. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. mars 2017
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av slumgorilla Vis post
    Hei! Har et lite spørsmål som gjelder dere alle!
    I fjor tok jeg ut en S90 T8 r-design, vært veldig fornøyd men oppdaget tidlig at både baklykter, blinklysglass på speilkåper og sorte detaljlister ved vinduer begynte å krakkelere/sprekke opp. Baklyktene ble så dårlig at de faktisk tok inn vann. Vært i dialog med Volvo hele tiden. Hatt bilen inne 2 ganger og byttet alle listene, baklyktene er byttet en gang. Ser nå at lister sprekker igjen.
    Volvo sier de nesten ikke har vært borti dette problemet før, selv så kjenner jeg vel til 3 tilfeller, en xc60, og 2 v90'er, den ene av v90 var volvos egen lånebil...

    Bilen brukes daglig og vaskes skånsomt. ( dcn vask ) eller børsteløs til nøden..
    Mitt spørsmål til dere da er om noen andre her har dette problemet på bilene sine? Noen har kanskje ikke lagt så mye merke til det men ta gjerne en titt å legg igjen en tilbakemelding. Må selv inn på en samtale med volvo for å finne ut av hva JEG gjør galt..

    Hvis noen har problemer send gjerne med modell/bilnummer og. Hadde vært morsomt å kommet dit med enda flere tilfeller. (Hvis det er noen da)

    Mvh Ola K.

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Hei byttet begge baklykter på min V90 T8 på garanti på grunn av sprekker, var vist samme type problem når siste v70 modellen kom i sin tid i følge han på verkstedet. I tillegg fortalte en taxi sjåfør at han sliter med krakilering på listene på dørene på v90 cross country . Dette problemet har ikke jeg observert ennå... Ellers superfornøyd med bilen!

    Sent fra min SM-N960F via Tapatalk

  19. Takk slumgorilla takket for denne posten
  20. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke noe kjemikalegreier inni bildet her a? "DCN" vask betyr jo i mange tilfeller bruk av svært sterke kjemikalier.

    Jeg hadde noen Momo senterkopper som ble sprø som kjeks. Jeg er usikker på om det var Surfex eller
    P2
    1S som gjorde det, men etter tredje settet fant jeg ut at jeg skulle teste å bare bruke tynn Surfex på framhjulene og den gamle vaskingen på bakhjulene. Og jammen sprakk ikke koppene på bakhjulene mens koppene på fremhjulene satt like godt.

  21. Takk slumgorilla takket for denne posten
  22. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. mars 2014
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VoƖvolog Vis post
    Det er ikke noe kjemikalegreier inni bildet her a? "DCN" vask betyr jo i mange tilfeller bruk av svært sterke kjemikalier.

    Jeg hadde noen Momo senterkopper som ble sprø som kjeks. Jeg er usikker på om det var Surfex eller
    P2
    1S som gjorde det, men etter tredje settet fant jeg ut at jeg skulle teste å bare bruke tynn Surfex på framhjulene og den gamle vaskingen på bakhjulene. Og jammen sprakk ikke koppene på bakhjulene mens koppene på fremhjulene satt like godt.
    Er vel bare felgrens, prickbort tid tid annen, skum, og håndvask. Så nei..

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Lignende tråder

  1. Hydraulenheter med defekter - Volvo V70 - 2005 mod
    By Sveinung in forum S: S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 0
    Siste post: 30/07/18, 20:08
  2. V50 2011 mod - Reklamere på defekter etter kjøp av bil?
    By Svirre in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 4
    Siste post: 22/05/16, 21:22
  3. Finnes ratgiring til disse bilene?
    By Morgis in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 7
    Siste post: 19/05/15, 11:59
  4. Defekter i R-design 2012 list
    By J-A-E in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 5
    Siste post: 25/06/14, 20:11
  5. Samme understell på 20V og T5(R) bilene?
    By Svirre in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 20/07/12, 09:45

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •