Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Bruktpris på V90 T8

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. nov. 2017
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard Bruktpris på V90 T8

    Hei alle sammen,

    Tok en sjekk for moro skyld på finn.no for å se hva jeg kunne få for bilen ved eventuell salg.
    Der ligger den dyreste V90 T8 ute for 750,-
    Jeg fikk levert bilen min i januar og betalte nesten 900,-

    Er det normalt at bilen faller så mye i pris på så kort tid?
    Synes det er helt sinnssykt, men nå har ikke jeg hatt en så dyr bil før heller.

    Takker for svar.

  2. #2
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Ditt eksempel var ganske drøyt, men utviklingen går veldig fort, og mange vektlegger rekkevidden på el på hybrid ganske så sterkt ved kjøp. Du mistet nok 80-90000 bare ved å sette skilt på den, så tapet bør bli mindre kommende år. Jeg tipper du får noe under 500000 når den er 3 år gammel.
    Her var V90 og XC90 ok helt til nå når man forventer over 50-60 km etter WLTP og dette vil nok bare øke.
    Jeg fryktet dette, så jeg leaset min xc90t8. Den kostet akkurat 1 mill på prislista i november 2017. Med rabatt kom den på akkurat over 900000.
    I løpet av 3 år skal jeg betale 350000,- inkludert innskuddet og kan kjøre 60000km og kan levere den inn eller få et tilbud på å kjøpe den ut når tiden er ute. Har nå hatt den akkurat ett år og kjørt 20kkm.
    99 Lotus Elise S1, 20 Volvo XC60 T8 R, 18 Alfa Romeo Giulia Super 2,2 diesel, 03 MB Sprinter bobil

  3. #3
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Runet Vis post
    Her var V90 og XC90 ok helt til nå når man forventer over 50-60 km etter WLTP og dette vil nok bare øke.
    Jeg fryktet dette, så jeg leaset min xc90t8. Den kostet akkurat 1 mill på prislista i november 2017. Med rabatt kom den på akkurat over 900000.
    I løpet av 3 år skal jeg betale 350000,- inkludert innskuddet og kan kjøre 60000km og kan levere den inn eller få et tilbud på å kjøpe den ut når tiden er ute. Har nå hatt den akkurat ett år og kjørt 20kkm.
    Jeg tenkte noenlunde likt da jeg leaset min V90T8. Det er så mye usikkerhet rundt avgifter på de forskjellige drivstoffene at jeg valgte å utsette valget ved å lease. Så får jeg se hvordan ting er når leasingperioden er over.
    Er prisen akseptabel kan det hende jeg kjøper den ut, men det får tiden vise.
    Budsjettet mitt er ganske likt det du har satt opp.
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  4. #4
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    42
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    Vi hadde også valgt leasing grunnet usikkerhetene på bensin/diesel/el osv om dagen, men siden vi måtte opp i en nokså mye dyrere forsikring for å få ha innskuddsforsikring (som gjør at du får resterende innskudd tilbake ved kondemnering). Da ble litt av den estimerte marginen spist opp og valge ble kjøp. Vi får se om 2-4 år om det var lurt eller ikke
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •