Hei,

Kjøpet i august en Volvo v70 2001-modell 2.0T.
Fikk vite av selger at den tapper seg for strøm dersom man ikke kobler fra batteriet om natten. Selger beskrev at dette begynte å skje etter at han hadde åpnet høyre bakdør(en dør han tidligere aldri hadde brukt). Han tenkte derfor at det kunne være noe med sentrallåsen som tapper batteriet. I mitt eie har jeg også opplevd at dersom jeg feks låser bilen med sentrallåsen så kommer det "klikkelyder" fra låsen akkurat som den låser seg opp og igjen. Dette kan gjerne skje noen minutter etter at jeg har låst.
Brukte strømklo og fant ut at bilen jevnt trekker ca 4,3 Ampere når den ikke er i bruk. Gikk deretter gjennom alle sikringskursene i alle sikringsboksene uten å finne ut hva som trekker disse 4,3 Amperene.
Er det noe annet her jeg kan sjekke?

Noe annet som var galt med bilen når jeg kjøpte den var at klimapanelet ikke funket, fikk vite at dette mest sannsynlig var sensoren i panelet. Har i dag byttet panel og det fungerte strålende helt til jeg trykket på Defrost-knappen på panelet. Da funket det i ca 10 sekunder og har ikke fungert siden. Prøvde å skru av og på tenningen på bilen, samt koble fra batteriet uten hell. Regner med at siden dette panelet også sluttet å funke så er det vel det elektriske det er noe galt med og ikke sensoren? Kan det eventuelt være noen alarmer som stopper klimapanelet?

Når det kommer til å finne strømtyv leste jeg i en tidligere tråd at det kunne være noen moduler som ble hindret fra å gå i dvale når bilen ikke er i bruk. For å finne ut av dette må man vel til et Volvo-verksted og lese av med diagnoseverktøy?
Jeg er student og bor i Sandvika så har ikke all verdens med penger. Er det noen verksted som er bedre enn andre, eventuelt noe jeg burde spørre om i forkant av diagnose? Er det eventuelt privatpersoner som er i besittelse av et slikt apparat, som kunne tenke seg å hjelpe meg litt?

Alle råd mottas med takk!