Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: EGR v60 D3 2011

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. sep. 2018
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard EGR v60 D3 2011

    Hei folkens.
    Driver å skal tune bilen å fjerne /blende egr.
    Polestar har ikke trim til denne, så blir å gjøre det selv, men klarer ikke å finne blendeplate for egr.
    Er det noen som har fått gjort dette, og hvor blender man egr?

    Trenger ikke råd angående hva egr gjør å ikke gjør, og alle farene med å blende denne.;-)

    Det jeg skal gjøre er å rengjøre så mye som mulig, altså fjerning av oppbygd sot, så blende egr. å legge inn egr delete, samt tuning til 215hk, 460Nm.
    Har gjort dette med stor suksess på mange bilmerker, men altså ikke Volvo sine femmere etter 2010.
    Å til skeptikere vil jeg bare si, etter blending av egr, har regenerings syklusen gått opp fra 35-40 mil, til 140-200+ mil, og dette på småkjøring :-)

    Håper det er noen som kan svare på dette, da jeg etter mye leting, ennå ikke har funnet svar.

    Forresten en nydelig bil å kjøre, V60'n. R design, automat og nesten hele pakka med utstyr :-)

    Mvh Steve

  2. #2
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Trenger ikke blendeplate, ny sw stenger ventilen så blender den seg selv.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. sep. 2018
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Takker :-)
    Da er det bare rengjøring, samt ladde inn ny SW.
    Kanskje man skal tømme DPF også, så slipper man så mye forurensning av oljen også.

  4. #4
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sehen Vis post
    Takker :-)
    Da er det bare rengjøring, samt ladde inn ny SW.
    Kanskje man skal tømme DPF også, så slipper man så mye forurensning av oljen også.
    Uten EGR får du ikke brent reint filteret, så det må bort ja.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. sep. 2018
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    E det spesielt på Volvo?
    Alle biler jeg har blendet egr på, går det fint å brenne rent filter. Selv statisk regenerering går glatt....
    Har blendet og tunet en hel del VW, der funker også regenerering som normalt. Nyere biler, som fikk alvorlige og hyppige egr problemer etter dieselgate oppgraderinger..
    PSA motoren som står i Ford/Volvo funker dette også fint på.
    Har bare tunet noen få Volvoer, da vi har en Volvo ekspert her på helgeland som tar seg av de bilene.
    Så har liten erfaring med de.

  6. #6
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sehen Vis post
    E det spesielt på Volvo?
    Alle biler jeg har blendet egr på, går det fint å brenne rent filter. Selv statisk regenerering går glatt....
    Har blendet og tunet en hel del VW, der funker også regenerering som normalt. Nyere biler, som fikk alvorlige og hyppige egr problemer etter dieselgate oppgraderinger..
    PSA motoren som står i Ford/Volvo funker dette også fint på.
    Har bare tunet noen få Volvoer, da vi har en Volvo ekspert her på helgeland som tar seg av de bilene.
    Så har liten erfaring med de.
    Det gjelder all dieselteknologi, egr regulerer eksostemperatur og brukes i forbindelse med reinbrenning.
    Det kan godt hende det går opp til et visst nivå, men i lengden er det ikke en løsning.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. sep. 2018
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Der må jeg arrestere deg litt, da egr er mest brukt til å hjelpe til å varme opp katalysator og dpf ved kaldstart. Det kan hende den også hjelper til ved regenererings syklusen, men ved kjøring av live data på bilene, er det ingen problem å nå 600-750 grader ved regenerering. Å sotnivået og differansetrykk er helt godkjent etter regenerering uten EGR, på alle bilene jeg har testet.
    Å selve regenereringen har også klokket inn, innen tidsrammen som er satt for syklusen.
    Det å fjerne dpf, for min del, og for kundene jeg har gjort dette for, er mest for å hindre forurensning av oljen. Ja ikke bare det, noen ville ha de 10-15 hestene ekstra som tilkommer ved fjerning av DPF.
    Og så er det jo at man kan bruke bilen som man gjorde før i tiden, til småkjøring og tommgangskjøring, uten å få angst for tette innsug, nedsotete turboer og så videre ;-)

Lignende tråder

  1. Ål-treffet 27/8 -2011
    By Øyvind G in forum Arkiv
    Svar: 46
    Siste post: 27/08/11, 21:27
  2. Vrom 2011
    By ToHoR in forum Arkiv
    Svar: 2
    Siste post: 09/08/11, 10:37

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •