Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: eu godkjent med senkesett som ikke er godkjent i vognkort?

  1. #1
    Registrerte brukere Oddwar sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    TRØNDELAG
    Innlegg
    918
    Antall takk

    Standard eu godkjent med senkesett som ikke er godkjent i vognkort?

    Skal på eu kontroll med bilen, og lurer på om den blir eu godkjent selv om senkesettet ikke står i vognkort?
    Er sorte lesjofors fjører, så er vel lett å overse dette?

  2. #2
    Registrerte brukere Anders- sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Grua, Hadeland
    Innlegg
    719
    Antall takk

    Standard

    Den skal ikke bli godkjent om den er senket uten at det står i vognkort.

    Om den blir det er en helt annen sak, som ingen her vil kunne svare deg ordentlig på...
    Volvo 242 L 77 B19A
    Vært litt fraværende det siste året, går med planer om å kjøpe bil igjen


  3. #3
    Registrerte brukere frodo_t5 sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Fetsund
    Innlegg
    67
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Anders- Vis post
    Den skal ikke bli godkjent om den er senket uten at det står i vognkort.

    Om den blir det er en helt annen sak, som ingen her vil kunne svare deg ordentlig på...
    Du kan ta eu kontroll på bilen, men da vil du få en mangel på det. så er det bare å dra opp til BT og godkjenne de hvis du har alt av papirer i orden da har akkurat styra noe sinnsykt med detta selv nå. men da sa de at jeg måtte vise bilen hos BT før eu kontroll. bilen ble jo seff ikke godkjent første gangen siden jeg ikke hadde alle papirene. Når jeg skulle vise den for andre gangen hadde det blitt begjæring på bilen og da endte det med at de tok skiltene mine på visningen Jævla tullinger.

  4. #4
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.387
    Antall takk

    Standard

    Eu-godkjente i vinter med senkesett (lasja), og 11 tommers ratt.. Eneste han sa var dette: "Det rattet der så jeg ikke". Med andre ord, hoppet glatt videre
    2011 Renault Scenic 1.5DCI | 200X Peugeot Partner 1.6 hdi | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic

  5. #5
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Om du ikke sier noe så kommer det helt ann på kontrolløren om det går i gjennom eller ikke. Jeg fikk 2er på senkefjærene og måtte får de godkjent etter eu. Da broren min var inne med sin bil fikk han bare godord siden han hadde kostet på bilen nye fjærer og dempere Ikke samme verksted.

  6. #6
    Registrerte brukere Oddwar sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    TRØNDELAG
    Innlegg
    918
    Antall takk

    Standard

    okei, da vet jeg at det kommer an på kontrolløren..
    byttet til senkjefjører for ca. 1 år siden, og tok firehjulskontroll, men rotet meg aldrig til å dra på BT og godkjenne dette (kjedelig og betale for noe man ikke får noe igjen for) noen som vet om denne firehjulskontrollen er gyldig enda?

  7. #7
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wrasko Vis post
    Eu-godkjente i vinter med senkesett (lasja), og 11 tommers ratt.. Eneste han sa var dette: "Det rattet der så jeg ikke". Med andre ord, hoppet glatt videre
    Den mannen som tok kontrollen på den bilen, var både blind og alvorleg pissatrengd, for så slett EU-kontroll som vart gjort der, var ei skam. Eg reknar med at du snakkar om bilen som A.Finstad kjøpte?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  8. #8
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.387
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Den mannen som tok kontrollen på den bilen, var både blind og alvorleg pissatrengd, for så slett EU-kontroll som vart gjort der, var ei skam. Eg reknar med at du snakkar om bilen som A.Finstad kjøpte?
    Okey, hva var så dårlig med den bilen om jeg får spørre?

    Bremseproblemene kom etter eu-kontrollen, men før etterkontrollen.
    2011 Renault Scenic 1.5DCI | 200X Peugeot Partner 1.6 hdi | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic

  9. #9
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Oddwar Vis post
    okei, da vet jeg at det kommer an på kontrolløren..
    byttet til senkjefjører for ca. 1 år siden, og tok firehjulskontroll, men rotet meg aldrig til å dra på BT og godkjenne dette (kjedelig og betale for noe man ikke får noe igjen for) noen som vet om denne firehjulskontrollen er gyldig enda?

    Husker ikke nøyaktig tidsrom for gyldigheten på 4-hjulskontrollen men mener det var mye mindre enn 1 år.

  10. #10
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Husker ikke nøyaktig tidsrom for gyldigheten på 4-hjulskontrollen men mener det var mye mindre enn 1 år.
    Fekk godkjent mine fjører på biltilsynet med papir mykje eldre enn 1 år, men det er nok ein regel på det.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  11. #11
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Tok en telefon og sjekket for sikkerhets skyld. Mener å huske at det var noe tidsbegrensning på 4-hjulskontrollen og at det sto på det papiret som jeg fikk fra verkstedet.

    Svaret jeg fikk fra vegvesenet var at kontrollen må være utført i rimelig tid etter senkingen. Han kunne ikke si noe om noen fast tidsbegrensing men at dette ble sett på med litt skjønn. Han lurte også på hvorfor i alle dager man skulle senke bilen for det var jo ikke noen fordel om vinteren

  12. #12
    Registrerte brukere _tormod_ sin avatar
    Medlem siden
    11. mars 2010
    Sted
    Vallset/ Elverum
    Innlegg
    246
    Antall takk

    Standard

    Vil bare skyte inn et innlegg her... Bilen skal ikke kunne godkjennes med senkesett uten at det står i vognkortet, men mange verksteder er veldig greie på dette om det ligger TUV papirer på settet i bilen.
    Men skrives noe om å spare penger på å vise den hos biltilsynet lenger opp her. Vil anbefale alle som får montert senkesett å koste på de 450kronene for å få dette inn i vognkortet. Kommer du utfor en litt alvorlig trafikkulykke og de går over bilen din teknisk er det du som får skylden uansett hvis senkesettet ikke er godkjent i vognkortet.

  13. #13
    Registrerte brukere _tormod_ sin avatar
    Medlem siden
    11. mars 2010
    Sted
    Vallset/ Elverum
    Innlegg
    246
    Antall takk

    Standard

    Senkesettet skal inn i vognkortet innen en måned etter firehjulsmåling sier de her i Elverum hvertfall.
    Men tror det sies litt forskjellig rundt om

  14. #14
    Registrerte brukere gautan sin avatar
    Medlem siden
    06. april 2010
    Sted
    Troms
    Innlegg
    90
    Antall takk

    Standard

    Godkjente en bil med kappa orginalfjærer, gikk gjennom uten problemer. Det kommer ann på hvem som godkjenner og hvor det blir gjort
    90' Volvo 240 Tubroprosjekt
    69' Volvo 144 Rustprosjekt
    68' Volvo 144 Orginalbil
    81' Volvo 240 Turbo skall

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •