Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Vil ikke spille musikk fra USB

  1. #1
    Registrerte brukere SanD sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2011
    Sted
    Holmestrand, Norway
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard Vil ikke spille musikk fra USB

    Hei,

    Jeg får ikke bilen til å spille av musikk fra USB minnepenn. Minnenpenn er formatert til Fat32 og jeg har testet med flere forskjellige typer, alt fra noen få GB til 64, men til ingen nytte.

    Jeg får opp alle sanger og tekst i display, men den vil ikke starte å spille av musikken. Jeg får kun opp en melding i displayet: "track ikke lesbar" hver gang den hopper over en låt og prøver å lese på nytt.
    Jeg prøvde samme minnepenn i bilen til fattern (XC60) og her fungerer alt som normalt. Merkelig greier!?
    Alle sanger er av filformat som skal kunne leses av spiller.

    Noen andre som har opplevd noe lignende?

    Kan også nevne at jeg tidligere hadde en S60 med samme problem, denne spilte før, men sluttet helt plutselig etter en stund. Fikk da akkurat samme melding i displayet som på den jeg har nå.

    Skal høre med Volvo, men ville bare sjekke her i tilfelle det var snakk om en bagatell og noe jeg enkelt kan fikse selv.

    Takk på forhånd : ))
    V60 Momentum - 2014
    S60 Summum - 2012 SOLGT
    V70 Summum - 2008 SOLGT

  2. #2
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    Sliter med enkelte filer i xc70'en min og. Fant ut det har med hva slags mp3 kodek som har blitt brukt. Spillerene tar ikke den siste versjonen av mp3 kodek. Så enten bruk spotify eller så må du kode om mp3 filene til eldre kodek.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  3. #3
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.041
    Antall takk

    Standard

    Kan det ha noe med encoder-valg som VBR å gjøre?

    Ser forøvrig at LAME har hatt noen kompatibilitetsproblemer som er blitt løst i nyere versjoner:

    Fraunhofer decoder incompatibility
    Differing interpretations of an unclear portion of the MP3 spec led to a Windows-specific version of the Fraunhofer IIS MP3 decoder being unable to properly play certain MP3s created with certain versions of LAME.

    In order to demonstrate the problem, the problematic MP3 must have been created with LAME 3.97 or earlier, and must contain a frame with certain parameters and a very large amount of data, such as a 320-kbps frame which makes heavy use of the bit reservoir. The decoder must be the DirectShow filter l3codecx.ax version 1.5.0 or lower, as used by Windows Media Player on versions of Windows prior to Windows Vista. An August 2010 security update for Windows XP and Server 2003 upgraded this filter to version 1.6.0, which can play the problematic MP3s. Windows Vista shipped with the older version but Windows Media Player uses a different filter, and later versions of Windows don't have the old filter at all.

    A workaround was implemented in LAME 3.98.0 beta 1 through LAME 3.98.2, and in LAME 3.99 alpha 1, whereby 320-kbps frames were limited in how much of the bit reservoir they could use. This resulted in wasted space when the bit reservoir would grow beyond the limit. In LAME 3.98.3 and beyond, and in LAME 3.99 alpha 2 and beyond, the method was changed such that the bit reservoir can't grow beyond the limit.


    Kilde:
    https://wiki.hydrogenaud.io/index.php?title=LAME
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  4. Takk Vatnehol takket for denne posten
  5. #4
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av FroBe Vis post
    Kan det ha noe med encoder-valg som VBR å gjøre?

    Ser forøvrig at LAME har hatt noen kompatibilitetsproblemer som er blitt løst i nyere versjoner:

    Fraunhofer decoder incompatibility
    Differing interpretations of an unclear portion of the MP3 spec led to a Windows-specific version of the Fraunhofer IIS MP3 decoder being unable to properly play certain MP3s created with certain versions of LAME.

    In order to demonstrate the problem, the problematic MP3 must have been created with LAME 3.97 or earlier, and must contain a frame with certain parameters and a very large amount of data, such as a 320-kbps frame which makes heavy use of the bit reservoir. The decoder must be the DirectShow filter l3codecx.ax version 1.5.0 or lower, as used by Windows Media Player on versions of Windows prior to Windows Vista. An August 2010 security update for Windows XP and Server 2003 upgraded this filter to version 1.6.0, which can play the problematic MP3s. Windows Vista shipped with the older version but Windows Media Player uses a different filter, and later versions of Windows don't have the old filter at all.

    A workaround was implemented in LAME 3.98.0 beta 1 through LAME 3.98.2, and in LAME 3.99 alpha 1, whereby 320-kbps frames were limited in how much of the bit reservoir they could use. This resulted in wasted space when the bit reservoir would grow beyond the limit. In LAME 3.98.3 and beyond, and in LAME 3.99 alpha 2 and beyond, the method was changed such that the bit reservoir can't grow beyond the limit.


    Kilde:
    https://wiki.hydrogenaud.io/index.php?title=LAME
    Absolutt, bilen min tar ikke VBR ihvertfall.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  6. #5
    Registrerte brukere JonnyL sin avatar
    Medlem siden
    05. aug. 2011
    Sted
    Bærum
    VCCN medlemsnummer
    2197
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Cool Hvorfor MP3? Gå for et annet format.

    Sitat Opprinnelig postet av Vatnehol Vis post
    Sliter med enkelte filer i xc70'en min og. Fant ut det har med hva slags mp3 kodek som har blitt brukt. Spillerene tar ikke den siste versjonen av mp3 kodek. Så enten bruk spotify eller så må du kode om mp3 filene til eldre kodek.
    Jeg kjøpte meg nylig en XC70 2012, og jeg merket med en gang det samme problemet :-(
    Da ble det litt prøving og feilig, før jeg rett og slett slo opp i boka og fant ut hvilke formater som støttes (mp3, wma, aac, m4a). Den sier riktignok ikke noe om kodek'er, men andre formater. I stedet for å prøve en haug forskjellige MP3-versjoner, så konverterte jeg rett og slett til AAC. Da spilles alt :-) Filstørrelsen er minimalt forskjellig, og det funker.

    Jeg brukte rett og slett en gratis converter som denne: "VSDC Free Audio Converter". Funker konge, og alle låtene spilles av uten problemer.
    2012 XC70 D3 AWD Oyster gray pearl (472)
    Solgt 2012 V70 D3 R-Design Polar White (614)
    Solgt 2005 V70 2,4D Kinetic Polar White (614)
    Solgt 1998 V70 2.0T Silver metallic (426)
    Solgt 1985 740 Turbo Polar White (614)

Lignende tråder

  1. Hvordan ta ut ORIGINAL spille fra 07 V70?
    By Elverumawd in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 4
    Siste post: 15/04/14, 12:33
  2. Hvordan spille fra Spotify med den beste lydkvaliteten?
    By Bonanza in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 6
    Siste post: 12/03/13, 20:47
  3. HU-850 - oppgradering slik at den kan spille MP3 etc...
    By Ludo in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 12
    Siste post: 10/02/12, 10:38

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •