Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 27

Tråd: 2001 V70XC 2.4t med feil på motor som verksted ikke finner ut av... Hjelp.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. okt. 2018
    Sted
    Steinkjer
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard 2001 V70XC 2.4t med feil på motor som verksted ikke finner ut av... Hjelp.

    Som topic. Har nettopp kjøpt en billig bil med ymse problemer jeg prøver å fikse. Men volvo verksted finner ikke årsaken til følgende problemstilling...

    Motor er en 2.4 turbo bensin med 200hk, gått snart 320000km. (Bilen er en US import)
    Bilen starter alltid uten problem. Men jager på turtall, faller ned til ca 500omdr og hopper opp til 1500omdr, nesten så den kveles før den tar seg opp. Jager mye på turtall på tomgang. Føles som den drar som den skal ved pådrag, dog kan kjenne litt at den lugger ved høyt turtall ved pådrag.

    Volvoverksted antok det var feil på gass-spjeld etter diagnose. Fikk time for bytte av gass-spjeld. Men da de skulle bytte mente de at gass-spjeldet som var der fra før hadde ingen feil. Ved avlesing av feilkoder fikk de ut feilkode på kam-regulering/omstillingsventil. Kan gå ujevnt ved lite olje. De målte olje og etterfylte 2liter. Slettet feilkoder. Ved prøvekjøring er den fremdeles ujevn på tomgang. Ny feilkode kamakselregulering, fremre og bakre bankesensor, feil men VVT, omstillingsventil eller kamrem timing. Så spør de om tennplugger er skiftet siste 50000km. De anbefalte så oljeskift med filter og motorrens mtp feilkode på omstillingsventil.

    Igår hadde den time for full service med filter, olje, skifte av tennplugger og motorrens. Da fant de olje på alle tennplugger! De rengjorde rundt tennplugger ved bytte og renset motoren. Slettet feilkoder og ved prøvekjøring er feilkoder borte. Fortsatt ujevn gange på tomgang. Neste de anbefaler er bytte av toppdekselpakning til et prisoverslag på 14000,- Spørsmålet er om det lekker olje inn til tennpluggene pga defekt toppdekselpakning. Men verkstedet sier at toppdekselpakning byttes svært sjelden. Har hittil lagt 8000,- i verkstedregning uten at bilen har blitt ett snev bedre. Føler dette bare koster og koster uten at noe av det som blir gjort fører til noe bedring. Regreim er byttet for 5000km siden og det var i juli 2017.

    Har ingen god kunnskap å skru selv. Har noen erfaring rundt problemstilling og evt tips til hva som kan sjekkes?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. feb. 2016
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard

    Hvor holder du til? Har en anelse...
    Får du noen "lean condition" feilkoder?

    Sent fra min HTC U Play via Tapatalk
    S80 V8 prosjekt
    V70 T5
    960 T6
    144 T5 prosjekt

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. juli 2010
    Innlegg
    516
    Antall takk

    Standard

    Prøv en anna luftmengdemåler. Og mulig du har en coil som jukser og det er ikke altid at vida klare og finne coil feil vist den virker litt

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. okt. 2018
    Sted
    Steinkjer
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Steinkjer Nord Trøndelag

  5. #5
    Registrerte brukere Jakke sin avatar
    Medlem siden
    31. mars 2013
    Sted
    Svolvær
    Innlegg
    644
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 4x4vinge Vis post
    Prøv en anna luftmengdemåler. Og mulig du har en coil som jukser og det er ikke altid at vida klare og finne coil feil vist den virker litt
    Høres ut som noe
    MAF
    kunne finne på ja.
    -X- 1997 VW Passat 1.8T 220hk - Audi S4 coiler, Audi S4 dyser, steg 1 tuning
    -X- 1996 Peugeot 605 2.0T 150hk
    -X- 1988 Mazda RX7 FC Cab 270hk - RacingBeat turboback eksos, DT Rtek7 steg 1.5
    2003 Volvo S60 2.5T AWD 300hk+ - Ferrita downpipe, BSR cat-back, Bosch EV14 550cc, TD04HL-19T, Snabb innsugsrør, Hilton Tuning steg 3

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. okt. 2018
    Sted
    Steinkjer
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Ok. Tenker jeg liksågreit bestiller ny luftmengdemåler og coiler fra bsbildeler.no. Underkant av 3000,- for 5 tennspoler og luftmassemåler. Bør være riktige deler det?

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. feb. 2016
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard

    Ikke coilene! Her må du lete etter en liten vakum lekk eller falskluft. Og siden verksted ikke klarer å finne feilen, så vil jeg tro at de ikke har klart å finne feilkoder som indikerer symptomene din bil har. For meg betyr det en ting: feilen ligger etter MAP og Temp sensor på innsugsrøret. Se om PCV systemet er tett. Sjekk at banjoskruen sitter godt fra PCV til innsuget på venstre side rett over dynamo. Sjekk at det ikke lekker luft mellom pcv og turboen. Sjekk at alle 3 vakumslanger som går inn til innsuget er hele og at de ikke lekker.

    Sent fra min HTC U Play via Tapatalk
    S80 V8 prosjekt
    V70 T5
    960 T6
    144 T5 prosjekt

  8. #8
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Symptomet med jagende tomgang, ligner på det man får med feil versjon
    MAF
    .
    Og om TS allikevel vil prøve ny
    MAF
    , så skiller det på
    MAF
    til B5244T/T3 mellom 2001-2002 .

    Motorstyring ME7 på biler før Juli 2001 skal ha
    MAF
    0280218108 (8670263, 8670115, 9470640, 8670112)
    mens ME7.01 på biler etter Juli 2001 skal ha
    MAF
    0280218088 (31342362)

    Og det SKAL brukes Bosch-
    MAF
    ("original" Volvo) da det sjelden fungerer bra med noe annet.
    Det hjelper ikke å se etter delenummer på "plastrøret som den gamle
    MAF
    'n sitter i , da tidligere eier godt kan ha skrudd fast en "Biltema-
    MAF
    " i Bosch-røret...
    Skru ut
    MAF
    'n fra røret og sjekk delenummeret på selve føleren, og sammenlign med hvilken motorstyring som står i bilen.

  9. Takk FroBe takket for denne posten
  10. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. okt. 2018
    Sted
    Steinkjer
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jiha1968 Vis post
    Symptomet med jagende tomgang, ligner på det man får med feil versjon
    MAF
    .
    Og om TS allikevel vil prøve ny
    MAF
    , så skiller det på
    MAF
    til B5244T/T3 mellom 2001-2002 .

    Motorstyring ME7 på biler før Juli 2001 skal ha
    MAF
    0280218108 (8670263, 8670115, 9470640, 8670112)
    mens ME7.01 på biler etter Juli 2001 skal ha
    MAF
    0280218088 (31342362)

    Og det SKAL brukes Bosch-
    MAF
    ("original" Volvo) da det sjelden fungerer bra med noe annet.
    Det hjelper ikke å se etter delenummer på "plastrøret som den gamle
    MAF
    'n sitter i , da tidligere eier godt kan ha skrudd fast en "Biltema-
    MAF
    " i Bosch-røret...
    Skru ut
    MAF
    'n fra røret og sjekk delenummeret på selve føleren, og sammenlign med hvilken motorstyring som står i bilen.
    Min er førstegangsregistrert 15.08.2001 så antar den er produsert før juli 2001. Er bosch maf i den med delenr 0280218108. Forsøkte å ta den ut isted men får ikke tatt den ut av rørkoblingen etter å løsnet luftfilterboksen og rørklemmen. Fant også en youtube video med diy for å bytte den selv. Her viser de en slags o-ring/gummipakning mellom maf og luftfilterboksen, kunne ikke finne denne på maf som er i min. Antar o-ring/gummipakning er for å holde det tett? Får ikke forsket mere på dette i helgen. Får avvente til neste helg da jeg og en kompis skal skru mere på den da. Skal bytte støtdempere bak, samt se over under bilen i forhold til tilstand på stag, oppheng, bremser osv.

    Men tar fortsatt imot tips på hvor jeg kan sjekke slanger for lekk osv. Så skal jeg skrive her om vi finner ut noe og kanskje med bilder hva vi fant. Fint om noen ev har noen bilder merket hvor på motor jeg kan lete også.

  11. #10
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Angående O-ring på
    MAF
    -røret så mener jeg å huske at på noen modeller så sitter O-ringen i et spor på luftfilterboksen, men skulle den mangle så blir ikke
    MAF
    umiddelbart forstyrret av det, men det er jo greit at den og motoren får så ren luft som mulig.
    Hvis du ikke får løsnet
    MAF
    fra røret (Pentalobe m/sikkerhetstapp?) så går det å se delenummeret på selve sensoren med et lite speil.

    Men frykter at Nasse har rett med at det er en liten vakuumlekkasje i nærheten av innsugsmanifold.
    Så du får sjekke nøye de punktene han nevner.

    Angående oljen ved tennpluggene, så kan det komme fra PCV-slangen du finner under lokket til tennpluggene, den har det med å bli sprø og lekk etter noen år. Eller at noen har sølt skikkelig ved oljepåfylling.
    Når vi først er inne på PCV (oljefelle) og lekkasjer, så kan overtrykk i bunnpanna få det til å tyte ut olje hvor som helst, og gjengrodd PCV er ikke akkurat ukjent problem på Volvos turbomotorer.
    Sist endret av jiha1968; 01/04/19 kl 21:05

  12. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. okt. 2018
    Sted
    Steinkjer
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Da har det utenkelige skjedd. Kjørte tur idag og kom 6mil... mistet oljetrykket å bilen har kvittet seg med all olje... Var olje overalt i motorrommet og på riksveien. Bestilte bilberging og får den levert på volvo verkstedet som foretok motorrens med full service sist torsdag. Frykter det verste med motor og ny motor neste utvei... Så vet ikke mer før de får sett på den til uka.

  13. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. okt. 2018
    Sted
    Steinkjer
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Spørsmålet jeg stiller meg er om verkstedet har fått ut all dritt i motor eller noe har samlet seg ett sted og tettet slik at olje enten har blitt presset ut peilepinnen eller ved oljepumpa... Å om verkstedet ev vil ta på seg noe ansvar på motor som har gått 317000km. Men noe betenkt at dette skjer ved første tur på 6mil etter slik service med motorrens

  14. #13
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Auda, det var skikkelig uflaks!
    Tipper på at motoren har blåst ut peilepinnen eller en simmerring f.eks på en av kamakslene pga tett PCV.

    Om en oljekanal f.eks til VVT-solenoiden blir tett av sludge skjer det ikke så mye annet enn VVT'n ikke regulerer og setter en feilmelding, men verre om oljekanaler til noen av lagrene blir tette... Men det mest vanlige er gjengrodd sil til oljepumpa med dårlig oljetrykk som resultat, eller råtne O-ringer på rørene til silen/pumpa så den pumper "falskluft" istedenfor olje...
    Men så vidt jeg vet er det ingen tette oljekanaler etter oljepumpen som kan forårsake utvendig oljesøl. Og om trykket skulle blir for stort ved oljepumpen pga tette kanaler, så mener jeg den har en overtrykksventil som leder oljen tilbake til bunnpanna.

    Du skrev i begynnelsen att verkstedet etterfylte to LITER olje, kan de ha overfylt motoren med påfølgende oppskumming og lekkasje, eller var oljenivået tidligere så lavt at det knapt vistes på peilepinnen...?
    Sist endret av jiha1968; 21/10/18 kl 21:28

  15. #14
    Registrerte brukere Ludo sin avatar
    Medlem siden
    26. okt. 2011
    Sted
    Sandefjord
    VCCN medlemsnummer
    1874
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Broren min opplevde motorhavari etter å ha brukt QMI motorrens på en tilsvarende motor, noe som løsnet og tettet smøringa til en sylinder... ikke at det er til hjelp da...

    Lykke til!
    ​2012 Volvo V50 DRIVe Summum
    ​2014 Volvo S80 D5 AWD Executive Polestar
    2017 Volvo V60 D6 TwinEngine Polestar
    2010 Volvo S80 D5 AWD
    2003 Volvo V70 D5

  16. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. okt. 2018
    Sted
    Steinkjer
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    De etterfylte 2liter første gang den var inne, de peilet at nivået var lavt. Sist gang tok de fullstendig oljeskift med motorrens først.

    Oljelampa har aldri indikert lavt nivå på oljen. Snakket med verkstedet idag og de skulle prøve å se på den innimellom på ledig tid.

  17. #16
    Registrerte brukere Jakke sin avatar
    Medlem siden
    31. mars 2013
    Sted
    Svolvær
    Innlegg
    644
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TorbjørnL Vis post
    De etterfylte 2liter første gang den var inne, de peilet at nivået var lavt. Sist gang tok de fullstendig oljeskift med motorrens først.

    Oljelampa har aldri indikert lavt nivå på oljen. Snakket med verkstedet idag og de skulle prøve å se på den innimellom på ledig tid.
    Er ikke oljenivåføler på min. Når jeg slo hull i bunnpanna fikk jeg kun trykkvarsel.

    Peilepinnen bruker å dekke 1/2L-1L (alt etter produsent og bilmodell), så om de etterfylte 2L så har ikke den motoren hatt det bra.
    -X- 1997 VW Passat 1.8T 220hk - Audi S4 coiler, Audi S4 dyser, steg 1 tuning
    -X- 1996 Peugeot 605 2.0T 150hk
    -X- 1988 Mazda RX7 FC Cab 270hk - RacingBeat turboback eksos, DT Rtek7 steg 1.5
    2003 Volvo S60 2.5T AWD 300hk+ - Ferrita downpipe, BSR cat-back, Bosch EV14 550cc, TD04HL-19T, Snabb innsugsrør, Hilton Tuning steg 3

  18. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Har ikke vært borti en
    P2
    med oljevarsling nei, nivåsensor altså. Trudde man måtte opp på P3 for å få det?

  19. #18
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Vanlig med oljenivåføler på
    P2
    Bensin fra 2003, eller 2005, husker ikke eksakt. Lett å se den i framkant/under bunnpanna.
    Disse varsler med tekst i
    DIM
    i tillegg til oljetrykkslampa.
    Men det skal være utrolig lavt oljenivå før pumpa går tørr, selv uten synlig olje på stikka kan det være håp...
    På de tidligste årene for
    P2
    er det vel ca 1,5 liter mellom maks/min på stikka, og mener målefeltet på stikka ble "krympet" til knapt 1 liter på de senere årene.

    Det har nok vært noen få motorras etter oljerens, men skal tro om ikke de fleste av disse ville ha tatt kvelden ganske så snart allikevel. Men i TS sitt tilfelle er det jo snakk om lekkasje, ikke lagerhavari.
    Jeg holder en knapp på gjengrodd PCV med påfølgende overtrykk i bunnpanna som har blåst ut en simmerring i hans tilfelle...

  20. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Så utrolig kjipt ! Håper du kan skru selv eller har noen som kan hjelpe deg.

  21. #20
    Registrerte brukere Jakke sin avatar
    Medlem siden
    31. mars 2013
    Sted
    Svolvær
    Innlegg
    644
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jiha1968 Vis post
    Vanlig med oljenivåføler på
    P2
    Bensin fra 2003, eller 2005, husker ikke eksakt. Lett å se den i framkant/under bunnpanna.
    Disse varsler med tekst i
    DIM
    i tillegg til oljetrykkslampa.
    Men det skal være utrolig lavt oljenivå før pumpa går tørr, selv uten synlig olje på stikka kan det være håp...
    På de tidligste årene for
    P2
    er det vel ca 1,5 liter mellom maks/min på stikka, og mener målefeltet på stikka ble "krympet" til knapt 1 liter på de senere årene.

    Det har nok vært noen få motorras etter oljerens, men skal tro om ikke de fleste av disse ville ha tatt kvelden ganske så snart allikevel. Men i TS sitt tilfelle er det jo snakk om lekkasje, ikke lagerhavari.
    Jeg holder en knapp på gjengrodd PCV med påfølgende overtrykk i bunnpanna som har blåst ut en simmerring i hans tilfelle...
    Ingenting på min 2003, så da må det være 2005. Aldri hørt om det selv, og ikke sett det, så.

    Tror nok at motorrensen fremskynda det uunngåelige, det hadde mest sannsynlig skjedd uansett.

    Skal sies at jeg kjørte motorrens på min, og olja på den så meget bra ut etter 1000km..
    -X- 1997 VW Passat 1.8T 220hk - Audi S4 coiler, Audi S4 dyser, steg 1 tuning
    -X- 1996 Peugeot 605 2.0T 150hk
    -X- 1988 Mazda RX7 FC Cab 270hk - RacingBeat turboback eksos, DT Rtek7 steg 1.5
    2003 Volvo S60 2.5T AWD 300hk+ - Ferrita downpipe, BSR cat-back, Bosch EV14 550cc, TD04HL-19T, Snabb innsugsrør, Hilton Tuning steg 3

  22. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. okt. 2018
    Sted
    Steinkjer
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Venter på tlf fra verkstedet enda.. kjenner en lærling der som sier at det en simmerring som er blåst ut pga tett pcv, så motoren er blåst. Desverre har jeg null peiling på å skru, ei heller plass og verktøy. Så pr nå så vurderes alle alternativ. Han jeg kjenner anslår ca 3dager på skifte av motor på verksted, så det er uaktuelt. Kjøpe byttemotor med samme risk for fusk eller havari frister heller ikke. Spørs om eneste alternativ å selge den som rep.objekt med havarert motor. Den rr jo godt utstyrt med beige helskinn interiør, el.seter med memory, el. Glasssoltak, 7seter, hengerfeste, portåpner funksjon på solskjerm, varmedempende glass, 4x el.soltak, flushet automatkasse m.m.

    Akkurat kjøpt 4 flunka nye sommerdekk som ikke er lagt på orginal xc felger, gode piggdekk på alu.felg.

    Så får se hva jeg bestemmer meg for. Pri nå er å kjøpe ny bruksbil...

  23. #22
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Hvis et verksted bruker 3 dager på å bytte motor på V70XC, tror jeg de bør korte ned på kaffepausene
    (3 er iallefall 1 for mye)
    Men mange timer blir det uansett, + motor til 6-8000kr, + div deler som er greie å bytte før byttemotoren monteres i bilen (bl.a. veivhusventilasjon og registerreim)

    Nå trenger jo ikke motoren vær "blåst" selv om den har kastet av seg oljen, men skjedde dette under god belastning og den fikk gå med tent oljelampe, så frister det kanskje ikke så mye å ta sjansen...

    Ønsker deg lykke til med å finne løsning på bilbehovet!

  24. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. nov. 2018
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard Feil i vida ?

    [QUOTE=jiha1968;1085890]Symptomet med jagende tomgang, ligner på det man får med feil versjon
    MAF
    .
    Og om TS allikevel vil prøve ny
    MAF
    , så skiller det på
    MAF
    til B5244T/T3 mellom 2001-2002 .

    Motorstyring ME7 på biler før Juli 2001 skal ha
    MAF
    0280218108 (8670263, 8670115, 9470640, 8670112)
    mens ME7.01 på biler etter Juli 2001 skal ha
    MAF
    0280218088 (31342362)

    Og det SKAL brukes Bosch-
    MAF
    ("original" Volvo) da det sjelden fungerer bra med noe annet.

    Har sjekket i vida og hos volvo. Det blir opplyst at min bil som er fra februar 2001 skal ha delnr 31342362 en maf for biler laget etter juli 2001. Dette tror jeg er feil. Noen tanker fra andre, kan det være feil i Vida ?

  25. #24
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Er du i tvil så løfter du av lokket over motorstyringen, og tar en titt.
    (plasthuset som står mellom høyre hovedlys og servotank, der står
    ECM
    , og ev.
    TCM
    for den som har automat)

    Mener 2000 og tidlig 2001 har
    ECM
    merket HL.2 (0261206828)
    og sen 2001 og 2002 er merket HS.2 (0261207392)

    Siden du har USA-importbil, så er jo sjansen for avvik tilstede.
    (misstenker at sjansen er størst om bilen er produsert i Gent/Belgia istedenfor Torslanda/Sverige)

    Husker jeg ikke helt feil så er det ulik Lambda 1-sensor på ME7 og ME7.01, og sjansen for at noen har byttet til feil Lambda eller
    MAF
    tidligere er jo stor på 2001-modellene.

  26. Takk Msa001 takket for denne posten
  27. #25
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jakke Vis post
    Ingenting på min 2003, så da må det være 2005. Aldri hørt om det selv, og ikke sett det, så.

    Tror nok at motorrensen fremskynda det uunngåelige, det hadde mest sannsynlig skjedd uansett.

    Skal sies at jeg kjørte motorrens på min, og olja på den så meget bra ut etter 1000km..
    oljenivåmåler på min V70R
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Ulyd fra understell på 940, finner ikke ut av hva som er feil.
    By E.Winjum in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 18/08/12, 11:33
  2. Kjøpt turbo motor til 240n, Hjelp! feil motor?
    By daihatsu93 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 11/07/12, 23:04
  3. Får feilkode 1-3-3 Men finner ikke feilen! Hjelp! 240 92.
    By kevva90 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 23/06/12, 06:37
  4. Svar: 3
    Siste post: 16/03/11, 13:40
  5. finner ikke felger til min 850 ,93mod!? hjelp
    By carl-k in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 9
    Siste post: 09/03/11, 10:53

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •