Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: XC60 mottatt - ikke plass til ungene..

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. aug. 2018
    Sted
    Sørum Kommune
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard XC60 mottatt - ikke plass til ungene..

    Føler meg litt snytt av Bilia nå. Vi kikket egentlig på en XC40 til kona, men forhandleren anbefalte at vi heller gikk for en XC60 slik at alle 3 ungene våre kunne få plass.
    Det er snakk om ett bakovervendt sete, og 2 fremovervendte seter.
    Vi syntes at det så litt VEL smalt ut i midten, så vi reiste hjem for å tenke over det, sjekket "Child Seat Configurator" og bestemte oss for at dette skulle være null problem.

    Men nå har vi fått bilen, og selv om du får KLEMT på plass disse stolene, så finnes det ikke en sjangs i havet for at ungene klarer å ta på beltene selv. Vi må faktisk LØFTE det midterste setet for å komme til beltehullene, og det finnes ikke praktisk.
    Er det noen som har(hatt) tilsvarende problemstilling og som har funnet en løsning?

    Jeg er på tampen til å heve kjøpet over dette, noe som er VELDIG trist da bilen ellers er en drøm å kjøre.

    Jeg har sett over forumet og leste at noen nevnte en setebelteforlenger, det kan kanskje hjelpe til - vi trenger bare noe enklere tilgang til selve setebeltelåsen, setene passer, ungene klarer bare ikke å feste beltet når stolene er i veien.

    Legg gjerne ved bilder om dere har en løsning på dette, kanskje til og med hvor dere evt har kjøpt det dere løste problemet med. Haster bittelitt, det blir fort veldig irriterende å hente/levere med masse knøl hver gang ungene skal inn og ut av bilen.

    På forhånd tusen takk
    Sist endret av digitaldias; 13/09/18 kl 16:20 Begrunnelse: stavefeil

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. aug. 2018
    Sted
    Sørum Kommune
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    For å svare meg selv på ett av punktene: Setebelteforlengere er IKKE tillatt for barnestoler, så da ryker den tanken

  3. #3
    Registrerte brukere ragge1 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    300
    Antall takk

    Standard

    bare lure , vilken år model er den XC60
    -V90 T8 R-design - 18
    -VW E-golf -19
    tidigare bil : https://www.garaget.org/ragge1
    -XC70II D5 -09 ; - V70N - 04 ; -97 - V70 ; Golf 1,6TDI -14
    -96 Opel vectra ; -95 Audi A6 ; -94 Opel vectra ; -86 mazda 626 ; - 80 Audi 80

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. aug. 2018
    Sted
    Sørum Kommune
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ragge1 Vis post
    bare lure , vilken år model er den XC60
    2019. Vi fikk den i går.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2011
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Xc60 er ikke veldig stor innvendig dessverre. Skal man ha god plass er det 90 som gjelder.

    Ikke helt relatert med det var det samme på 1. Gen Xc60 vs V70II. Mye bedre plass både i bredden og i bagasjen på V70. Det vet jeg for jeg har begge.

    Men når det er sagt så er nye Xc60 en fantastisk bil. Den er bare ikke så stor som det kan se ut som. Noe man fort oppdager når man har bruk for 3 barneseter som du har.
    Sist endret av svima; 13/09/18 kl 22:50

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. aug. 2018
    Sted
    Sørum Kommune
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av svima Vis post
    Xc60 er ikke veldig stor innvendig dessverre. Skal man ha god plass er det 90 som gjelder.
    Kanskje ikke så veldig hjelpsomt akkurat. Om du leser innlegget vårt igjen, så fikk vi beskjed av forhandler at vi burde vurdere XC60 heller enn XC40 nettopp for å få plass til alle 3 barna. I tillegg viser child seat configurator at det skal gå. Mener du at vi uansett da burde visst bedre?

  7. #7
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Aner ikke hvor store/gamle barna dine er, men er det mulig å bytte ut et sete med en pute?
    Når barnet er så stort at det tar på selene selv, er det kanskje stort nok for å ha kun sittepute....?
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Dale, 1t fra Bergen
    VCCN medlemsnummer
    365
    Innlegg
    232
    Antall takk

    Standard

    Volvo har ett smalere sete for bruk i midten bak(kan vel brukes hvor som helst men). Var å kikket på dette setet hos volvo da vi venter vårt 3 barn og ser i vår V90 at dette kan bli en utfordring med tre seter, det blir som du beskriver i din XC60 trangt og knotete.

    Nederst på denne siden ligger setet jeg snakker om:
    https://www.volvocars.com/no/buy/ord...he-child-seats

    Kan jo eventuelt bruke flere av de smale alt etter hvor gamle barna dine er

    Du kan sikkert få teste dette hos volvo, forhandleren jeg forholder meg til hadde ivertfall inne ett slikt sete, men det ser ikke så veldig komfortabelt ut etter min mening.

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. aug. 2018
    Sted
    Sørum Kommune
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Jeg har NESTEN løst det nå. Vi har endt opp med det smale setet som Mr.Rah linker til i midten, et ganske tynt Britax sete belte bak førersetet, og et vesentlig tynnere bakoverlent sete bak passasjer. Nå skal jeg på bilXtra og kjøpe et par setebelteforlengere (https://bilxtra.no/bil-rekvisita/sik...belteforlenger) og be volvo pent om å få de montert slik at det blir enklere for barna å komme til beltelåsen. Skal legge ut bilde av hvordan det blir når alt er klart

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Dale, 1t fra Bergen
    VCCN medlemsnummer
    365
    Innlegg
    232
    Antall takk

    Standard

    Kjempe viss du kan dele noen bilder når alt er påplass, er ganske intressert i hvordan dette blir løst

Lignende tråder

  1. 2013 XC60 - Elspeil går ikke tilbake til riktig posisjon
    By Mastiff in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 16
    Siste post: 30/01/18, 09:58
  2. Er det bare jeg som ikke helt liker designen på den nye XC60?
    By Mastiff in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 13
    Siste post: 20/03/17, 09:13
  3. Plass for 240 delebil
    By B230 in forum Etterlyst
    Svar: 4
    Siste post: 22/11/16, 15:17
  4. Svar: 8
    Siste post: 09/12/14, 14:58
  5. Casterstagsforing. (får ikke på plass ny..)
    By Bertil in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 20
    Siste post: 09/03/10, 16:58

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •