Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Facelift volvo v70 T5 2001

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. aug. 2018
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard Facelift volvo v70 T5 2001

    Heisann guruer ????
    Jeg har fått tak i en 2001 mod v70 T5, har tenkt litt på å facelifte til neste modell (05 og oppover?) Finner ut at baklys er plug and play men finner lite om front og hovedlys og slikt (Har lyst på xenon) noen som sitter på litt mer info om hva som går over ens og hvor "NYTT" som passer på min bil?
    Ser at seter ikke passer men hva med annet interiør?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Er vel ikke no forskjell estetisk på seter? Vet konstruksjonen innvendig er forskjellig, men utvendig er det ingen endringer. Comfort og sport finnes til både før og etter facelift om det er noe sånt du tenker på?

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. aug. 2018
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jimbojama Vis post
    Er vel ikke no forskjell estetisk på seter? Vet konstruksjonen innvendig er forskjellig, men utvendig er det ingen endringer. Comfort og sport finnes til både før og etter facelift om det er noe sånt du tenker på?
    Tar imot alle svar jeg, bare prøver å lære litt, leste et annet sted at kontakten til setet ikke er den samme og at det er forskjell i bredden på skinnene eller noe sånt, hvor langt oppover passer front og skjermer og slikt da?

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Nå snakka jeg kun om seter, men ser i etterkant at det kan tolkes til bilen generelt. =p

    Det stemmer at det er forskjellige kontakter. Facelift bruker linbus i tillegg til canbus, så det er tekniske forskjeller i tillegg til forskjellige konstruksjoner innvendig i setene som nevnt tidligere. Det jeg prøvde å si er at det finnes comfort- og sportseter til disse, uavhengig av årsmodell, man må bare kjøpe riktig. (Før og etter facelift, skillet ligger i 2004)

    Skiller ingenting på skjermer eller annet i fronten, annet enn at 07 fikk blinklys i speil og dermed ingen hull i skjermen. (Gjelder xc70, usikker på når/om det skjedde på v70) På lyktene skjedde det litt, men vet det finnes overganger til ledningsnett så man kan bruke nyere lykter. Problemet du nevner med xenon er jo høydesensorer og software/instillinger i bilen. Mener å ha lest at noen har ettermontert, men finner det dessverre ikke i farta. Krever uansett litt mer enn bare å bytte lyktene.

  5. #5
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.041
    Antall takk

    Standard

    Jeg har ikke hørt om noen som har klart å ettermontere xenon på disse bilene slik at det ville blitt godkjent ved kontroll. De har skaffet alle delene og koblet dem sammen, men ikke klart å laste ned korrekt software fra Volvo.

    Mekaniske og karosserideler kan sikkert passe om hverandre før og etter facelift, men elektronikk passer sjelden. Mye interiør har integrert elektronikk , og kan kreve store modifikasjoner for å kunne bygges om. Det er ikke sikkert deler fra en årgang passer med en annen, selv om begge er før eller etter facelift.
    Du har det feildesignede gasspjeldet (
    ETM
    ) fra Magneti Marelli på bilen din, men det kan ikke erstattes med noe annet. Det kan riktignok modifiseres med nye moderne sensorer hvis du får problemer.

    Her finner du koblingsdiagram for faceliftmodeller:
    https://www.qclt.com/html/volvo_ewd_us_eng/

    Her er koblingsdiagram til bilen din:
    https://www.dropbox.com/s/cd6qkv53hu..._3_39.pdf?dl=0
    Sist endret av FroBe; 03/09/18 kl 07:14
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  6. Takk Vatnehol takket for denne posten
  7. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. aug. 2018
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Tusen takk for hjelpen, da er det nok best å bare ha den original, har bare et spørsmål til. Ikke sikkert jeg har forstått det riktig men er en liten "dings" som henger på luftfilterboksen (turbotrykksensor) eller noe slikt som det går 3 slanger inn på, denne var koblet vekk, altså alle slangene løsnet da jeg kjøpte bilen, når jeg koblet den til igjenn gikk bile endel dårligere samt at det nøkker litt ved jevn kjøring, er denne noe som kan bli defekt?

  8. #7
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.041
    Antall takk

    Standard

    TCV
    styrer turbotrykket.
    Det er en liten luftventil som styres av elektriske pulser, regner med at ledningen også var tilkoblet?
    Slangene pleier å være fargemarkerte i endene.
    30670449-vacuum-lines.jpg

    Når den jobber vil den lage en tikkelyd (reguleres via PWM eller variabel frekvens?), men lyden betyr ikke nødvendigvis at den virker som den skal.
    Hvis den er slitt vil den lekke eller blokkere når den ikke skal gjøre det.
    IPD sin heavy duty kopi er regnet som dårligere enn den originale Pierburg, men de har en god forklaring på nettsiden sin hvordan den er oppbygget:
    https://www.ipdusa.com/products/8900...v-s60-v70-xc70

    Jeg byttet denne på min XC70, og gassresponsen og giring ble mye mer forutsigbar.
    Mange andre har blitt overrasket over hvordan den gamle bilen deres har endret seg etter bytte av
    TCV
    .

    Ny original
    TCV
    koster rundt en tusenlapp hos Volvo.
    Enkelte verksted kaller denne Magnetventil eller Turboreguleringsventil. Kverneland på Forus skjønte ikke hva jeg ville ha da jeg ba dem bestille ny TVC til min V70.
    Sist endret av FroBe; 04/09/18 kl 07:12
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  9. Takk Vatnehol takket for denne posten
  10. #8
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jimbojama Vis post
    Er vel ikke no forskjell estetisk på seter?
    Facelift har stoff nederst på sidene ved dekslet til setejusteringen, pre-facelift har samme materiale som setet ellers.

  11. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Kay, trudde det bare gjaldt R stoler..

  12. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av FroBe Vis post
    TCV
    styrer turbotrykket.
    Det er en liten luftventil som styres av elektriske pulser, regner med at ledningen også var tilkoblet?
    Slangene pleier å være fargemarkerte i endene.
    30670449-vacuum-lines.jpg

    Når den jobber vil den lage en tikkelyd (reguleres via PWM eller variabel frekvens?), men lyden betyr ikke nødvendigvis at den virker som den skal.
    Hvis den er slitt vil den lekke eller blokkere når den ikke skal gjøre det.
    IPD sin heavy duty kopi er regnet som dårligere enn den originale Pierburg, men de har en god forklaring på nettsiden sin hvordan den er oppbygget:
    https://www.ipdusa.com/products/8900...v-s60-v70-xc70

    Jeg byttet denne på min XC70, og gassresponsen og giring ble mye mer forutsigbar.
    Mange andre har blitt overrasket over hvordan den gamle bilen deres har endret seg etter bytte av
    TCV
    .

    Ny original
    TCV
    koster rundt en tusenlapp hos Volvo.
    Enkelte verksted kaller denne Magnetventil eller Turboreguleringsventil. Kverneland på Forus skjønte ikke hva jeg ville ha da jeg ba dem bestille ny TVC til min V70.
    Da spurte du ikke meg

    Men Slik du svarte angående Xenon ombyggingen, så vet jeg det er noen her på forumet som har sendt
    CEM
    til en fyr i Sverige som riktignok skal klare og legge inn Xenonprogramvare i disse. Men husker ikke hvem,hva eller hvor :P
    Volvo V70 D5 2008 Summum 185hk med det meste krysset av på utstyrs listen
    Volvo XC90 D5 AWD 2009 R-Design
    Volvo <3
    Vision Of Life Very Observe

Lignende tråder

  1. volvo v70 addon facelift
    By sandal in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 04/02/16, 12:54
  2. Facelift vs Pre facelift
    By Jimmen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 8
    Siste post: 14/07/14, 23:11
  3. Sette facelift seter inn i en pre-facelift. Går det?
    By Torsen67 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 8
    Siste post: 23/01/14, 07:26
  4. Volvo V70II Facelift 2012
    By DKSL in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 10
    Siste post: 12/04/11, 01:06
  5. 2011 Volvo V70 facelift. Vad tycker du?
    By Janus in forum Volvo Bilder og film
    Svar: 42
    Siste post: 05/01/11, 16:39

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •