Jeg kjøpte nylig en V50 2008 modell med det såkalte "Basic Performance" stereoanlegget. Bilen har bare 4 høytalere som jeg kan se, og finner heller ingen forsterker i bilen, så antar den er innebygd i headunit'en.


Er det mulig å bytte ut dette mot f.eks High Performance eller evt Premium?
Om la oss si at jeg ønsker High Performance og skaffer alle høyttalere og forsterker+subwoofer, bytter disse og trekker kabler selv, samt bytter headunit'en fra en annen bil.
Da må vel også headuniten programmeres av volvo slik jeg forsto det pga
MOST
systemet?


Noen som vet hva volvo tar for å gjøre dette, og har jeg noen alternative løsninger? Ønsker å beholde alt av funksjonaliteten i bilen som air condition, originale knapper osv må fungere, helst også på rattet.

Hørte at det kanskje gikk an å bruke høyttalerledningene fra høyttalerne bak om til RCA og koble på en egen forsterker til dette?

Hovedsakelig ønsker jeg å koble til en subwoofer, men om det ikke blir for mye styr å oppgradere alt hadde jeg gjerne gjort det også.
Jeg har forresten AUX inngang bak i midtkonsollen, men ingen telefonknapper som jeg ser noen biler har.

Søkt en del på nettet og på forumet her, men ikke funnet noen løsninger på dette. Noen som har noen forslag? Takker for svar