Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Noen som har klart å få bestilt service via bilen?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard Noen som har klart å få bestilt service via bilen?

    Jeg tenkte jeg skulle teste funksjonen med å bestille service direkte fra bilen. Forepørsel og bildata ble sende for litt over en uke siden, og idag fikk jeg en mail fra Volvocars om at forhandler hadde laget et bestillingsforslag, inkl bestillingsnummer. Men det er ikke noe link til hvor jeg kan se selve bestillingsforslaget.

    Litt av poenget med greiene må jo være at jeg ikke skal måtte ringe og gjøre en masse ekstra saker, men det ser jo ut til at jeg må det. Er det noen som har hatt en positiv opplevelse med å bestille service fra bilen?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering.

    Jeg har altså sendt forespørsel til to lokale forhandlere, fra bilen (De må se å fikse sånn at man kan velge forhandler å sende forespørsel til fra bilen, fremfor å logge seg på nettsidene og endre foretrukket forhandler).

    Fra forhandler #1 fikk jeg etterhvert et tilbud og avtale i bilen. Dette valgte jeg å avvise fra et valg i bilen.

    Fra forhandler #2 fikk jeg ingenting i bilen. Jeg sendte etterhvert mail til personlig serviceteknikker, men fikk aldri noe svar. Så begynte de å ringe fra forhandler #2 , men når jeg ringte tilbake, var det ingen som visste hvem som hadde ringt meg. Etter noen dager ringte det igjen fra forhandler #1 , men det var ikke min personlige serviceteknikker, og jeg fikk etterhvert bestilt time. Pga litt reklamasjons-jobber, måtte det deles opp i to omganger. Jeg måtte få tatt servicen i tide, siden det hadde begynt å gå to, tre uker allerede og å vente en hel måned til var ikke spess aktuelt.

    I begynnelsen av denne uka fikk jeg sms fra forhandler #1 om at jeg hadde service denne fredagen. Dette var altså avtale på det tilbudet jeg avviste fra bilen. Var ikke akkurat den første det hadde skjedd med sa de.

    Så jeg tro vi trygt kan slå fast at Volvo Norge har et godt stykke å gå på denne fronten.

    Neste gang bare ringer jeg.

  3. #3
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Vel... jeg har både MB, Kia og Alfa i tillegg til Volvo, og det tar ofte minst 3 uker selv om man ringer.
    Lotusen er på sekundet, for den skrur jeg på selv.
    Nei, dette ligner mer og mer på fastlegeordningen: Kun for dem som kan skryte av kroniske lidelser og kan planlegge besøkene. Vi andre som bare trenger leger når vi har ramla eller pådratt oss noen andre plutselig greier, vi må bare shoppe rundt etter hjelp....
    Som regel går jeg til veterinæren. Der er de kjappere og hjelpen ganske lik...

    Nå er jo service noe man kan planlegge i lang tid, men det som er dritten her, er jo at man må på besøk nr 2 fordi det alltid er en feilmelding vi sjåfører ikke ser eller vet om. "du må få ny time om 3 uker fordi vi må bytte en sensor"...
    99 Lotus Elise S1, 20 Volvo XC60 T8 R, 18 Alfa Romeo Giulia Super 2,2 diesel, 03 MB Sprinter bobil

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke ventetiden på service som var poenget mitt altså. Det var det at hele kundeopplevelsen fra "bestill service fra bilen"-funksjonen var dårlig.

    Litt som når jeg forsøkte bestille matleveranse rett i bilen. Det blir ikke helt smooth når utkjøringsjåføren ringer meg tre ganger i løpet av arbeidsdagen og på toppen av det klarer å komme for sent, slik at det digitale sertifikatet han skulle bruke for å låse opp bilen min hadde gått ut.

Lignende tråder

  1. Bestilt S90/V90 noen?
    By Stigare73 in forum XC40 / S90 / V90 / V90CC / XC90II
    Svar: 513
    Siste post: 08/02/18, 21:52
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/11/16, 14:29
  3. Svar: 0
    Siste post: 11/01/13, 21:59
  4. noen som har bestilt kercher carmona fra kercher-tuning ?
    By kaasa005 in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 11/05/11, 10:54
  5. D5 02, Bilen lugger og går i service-modus
    By buaroy in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 13
    Siste post: 29/11/10, 16:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •