Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Automile vs Kjørejournal

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. aug. 2018
    Sted
    Sørum Kommune
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard Automile vs Kjørejournal

    Heisann! Førstegangsposter her på forumet!

    Jeg venter i stor spenning på min splitter nye XC-90, og lurer i mellomtiden på om noen av dere kan fortelle meg litt om registrering av kjøring med disse.
    Automile registrerer ALL kjøring med bilen, og jeg kan enkelt hente ut en kjørelogg. For alle turene kan jeg også filtrere og tagge om det er jobbreise eller privat kjøring, og som dere kanskje har sett i nyhetene, så kan dette også brukes til å oppdage "uautorisert kjøring" ved at bilens logg alltid er tilgjengelig. Det var i nyhetene om en familie som hadde parkert bilen på Gardemoen, og oppdaget at p-selskapet hadde kjørt 18 Mil (!) uten deres tillatelse.

    Jeg lurer på hvordan Volvo selv gjør sin journaling. Jeg har googlet en del på dette, men finner ikke noen gode detaljerte sider der dette står beskrevet. Kan Volvoen konfigureres slik at den alltid logger alle turer?

    Til de av dere som har 360 kamera, kan man skru på dette i lav hastighet? f.eks. om du ønsker å kjøre rett inn på en lommeparkering (uten å rygge) og bare vil aktivere 360'n. Forhandleren sa man måtte sette den i revers først, hørtes litt merkelig ut.

    På forhånd takk!

    P

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Alle turer logges om kjørejournal aktiveres, og kan merkes som privat eller jobb.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #3
    Registrerte brukere HKN sin avatar
    Medlem siden
    26. feb. 2018
    VCCN medlemsnummer
    2122
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard

    360 kamera kan aktivers med et sveip og et trykk på skjermen dersom hastigheten er tilstrekkelig lav (ca.15-20km/t max).

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. aug. 2018
    Sted
    Sørum Kommune
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Takk til begge!

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •