Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 26

Tråd: Volvo xc60 HP sound upgrade

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mai 2018
    VCCN medlemsnummer
    2147
    Innlegg
    32
    Antall takk

    Standard Volvo xc60 HP sound upgrade

    Heisann
    Har kjøpt inn noen nye høyttalere til min bil. Focal ISU 165.
    https://www.focal.com/en/car-audio/c...nt-kits/isu165

    Skal inn med en sub i reservebrønn også.

    koblet dette og bytte av 6,5" gikk smertefritt. endel mer utfordringer meg tweeter da denne ikke i det hele tatt passet i original posisjon så her måtte jeg ta bort alt og lage nytt feste selv.

    Alt er montert men det låter ikke bra i det hele tatt. bassen er hard og stram og låter ikke pent. diskanten høres ut som den konstant vrenger..

    Jeg brukte de medfølgende delefiltrene og koblet dette mellom bilens kobling og ny høyttaler.

    Jeg innbiller meg att bilen har en egen crossover/delefilter før høyttaler eller kanskje i den org forsterkeren som gjør att jeg får helt feil signal på høyttalerne.

    Noen som kan noe om kablingen på denne bilen? 2014 XC60 med HP anlegg (woofer og tweeter i 4 dører samt store HU på 9")
    for ordens skyld. Kablene på H side er lilla/svart og Gul/svart. På venstre side Grønn/svart og Grå/svart. her er det lilla og grønn som er pluss kabler ikke sant?

    På forhånd takker for alle svar

  2. #2
    Registrerte brukere peodudn sin avatar
    Medlem siden
    09. juli 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    177
    Antall takk

    Standard

    Prøv å ta bort de dekefiltran du la inn ekstra. Dette er nok tunet inn fra fabrikk så du har nok rett
    Volvo S80, 2007

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juli 2014
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sn0wfall Vis post
    Heisann
    Har kjøpt inn noen nye høyttalere til min bil. Focal ISU 165.
    https://www.focal.com/en/car-audio/c...nt-kits/isu165

    Skal inn med en sub i reservebrønn også.

    koblet dette og bytte av 6,5" gikk smertefritt. endel mer utfordringer meg tweeter da denne ikke i det hele tatt passet i original posisjon så her måtte jeg ta bort alt og lage nytt feste selv.

    Alt er montert men det låter ikke bra i det hele tatt. bassen er hard og stram og låter ikke pent. diskanten høres ut som den konstant vrenger..

    Jeg brukte de medfølgende delefiltrene og koblet dette mellom bilens kobling og ny høyttaler.

    Jeg innbiller meg att bilen har en egen crossover/delefilter før høyttaler eller kanskje i den org forsterkeren som gjør att jeg får helt feil signal på høyttalerne.

    Noen som kan noe om kablingen på denne bilen? 2014 XC60 med HP anlegg (woofer og tweeter i 4 dører samt store HU på 9")
    for ordens skyld. Kablene på H side er lilla/svart og Gul/svart. På venstre side Grønn/svart og Grå/svart. her er det lilla og grønn som er pluss kabler ikke sant?

    På forhånd takker for alle svar
    Har du testet å fikse? Du kan jo bare skjøyte forbi sånn for å høre forskjell, trenger ikke dra om kabel , bare lodde av fra ny delefilter og tvinne sammen.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mai 2018
    VCCN medlemsnummer
    2147
    Innlegg
    32
    Antall takk

    Standard

    Har puslet litt med det her nå og tror jeg river ut alt å bygger nytt fra ny touch skjerm til dør. Høyttalerne i dørene slår innover og finner ikke ut hvorfor. Har brukt måleapperat og man får riktig volt/ohm etc på + og - inn på høyttaler men jeg har satt det som skal være pluss kabel riktig etter (batteritesten for å finne pluss/minus) så det skal stå riktig men det låter feil.

  5. #5
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.041
    Antall takk

    Standard

    Det blir spennende å se om du klarer å få bedre lyd enn Volvo sine ingeniører har klart. Du har ørene dine, de har nok hatt tilgang til måleinstrumenter og dataprogrammer i tillegg.
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mai 2018
    VCCN medlemsnummer
    2147
    Innlegg
    32
    Antall takk

    Standard

    Pussig innlegg
    Etter min egen mening og etter å ha snakket med Focal Norge kom vi frem til att dems sine høyttalere med delefilter vil låte bedre enn de std elementene med papp disk og elendig slapp tweeter som volvo leverte her.
    Hva volvo sine ingeniører har med dette å gjøre vet jeg ærlig talt ikke da dem ikke produserer premium høyttalerne til Volvo selv men henter inn denne ingeniørekspertisen fra eksterne kjeder

    Har nå funnet ut av dette etter endel om å men så bare jeg får kalibrert høyttalerne og stilt inn riktig på EQ så er det ferdig i denne omgang. Sub kommer nærmere jul da jeg får tid

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juli 2014
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Hvis du bor i Oslo så kan jeg kalibrere, har målemic og software. Hvor kjøper du denne subben billigst?

  8. #8
    Registrerte brukere peodudn sin avatar
    Medlem siden
    09. juli 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    177
    Antall takk

    Standard

    Du får holde oss oppdatert på dette.
    Jeg har selv kun HP stereo uten sub og dersom du knekker koden på dette så tror jeg nok jeg vil gjøre det samme


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Volvo S80, 2007

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mai 2018
    VCCN medlemsnummer
    2147
    Innlegg
    32
    Antall takk

    Standard

    Da er alt på plass og jeg fikk "kalibrert" anlegget. Eller ikke med måleutstyr men jeg satte Matoma og HenryLand i bilen og fikk dem til å justere for meg med sine ører. Jeg er glad i punch i sangene mine. Alt spiller nå riktig å det låter ufattelig rent, myyyyye bedre enn orginalt. Det er såklart mindre bass nå da volvo kjørte woofer i 2 ohm mens jeg nå kjører focal 2way i 4ohm så her må man inn med ny forsterker så etter en ny samtale med focal norge gikk vi for focal sin testvinner ibus 20 til under setet og deres nydelige fd-4350 så vi kan skru ned all bass på diskant men også gi mellomtonen mer punch og ikke minst en forsterker som klarer å håndtere de nye elementene med stålkontroll.


    https://bilradiospes.no/produkter/bi...r-aktiv/ibus20

    https://www.focal.com/en/car-audio/c...s/fds/fds-4350

  10. #10
    Registrerte brukere peodudn sin avatar
    Medlem siden
    09. juli 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    177
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sn0wfall Vis post
    Da er alt på plass og jeg fikk "kalibrert" anlegget. Eller ikke med måleutstyr men jeg satte Matoma og HenryLand i bilen og fikk dem til å justere for meg med sine ører. Jeg er glad i punch i sangene mine. Alt spiller nå riktig å det låter ufattelig rent, myyyyye bedre enn orginalt. Det er såklart mindre bass nå da volvo kjørte woofer i 2 ohm mens jeg nå kjører focal 2way i 4ohm så her må man inn med ny forsterker så etter en ny samtale med focal norge gikk vi for focal sin testvinner ibus 20 til under setet og deres nydelige fd-4350 så vi kan skru ned all bass på diskant men også gi mellomtonen mer punch og ikke minst en forsterker som klarer å håndtere de nye elementene med stålkontroll.


    https://bilradiospes.no/produkter/bi...r-aktiv/ibus20

    https://www.focal.com/en/car-audio/c...s/fds/fds-4350
    Hvordan har du koblet dette? Bruker du bilens orginale forsterker til alle høytalere og hvordan planlegger du koble til subwoofern?
    Har du bilde av hvordan du ordna diskanten?


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Volvo S80, 2007

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mai 2018
    VCCN medlemsnummer
    2147
    Innlegg
    32
    Antall takk

    Standard

    Jeg slet veldig med koblingen her og dere kan se når jeg startet med dette
    Jeg kontaktet Volvo Norge og jeg snakket med minst 10 foskjellige butikker og ikke en eneste Billia forretning kunne fortelle meg nøyaktig hvordan dette er koblet. Mitt største problem var att jeg var bombesikker på att jeg hadde med 2 delefiltre å gjøre og att jeg hadde en annen ohm og siden volvo sender pluss og minus signal på begge kablene samtidig så klarte jeg heller ikke å måle meg frem til noe. Altså om jeg målte på en høyttaler så kunne jeg få ground signal på både + og - kabel på samme høyttaler..
    Jeg fant etterhvert ut att diskanten bak hadde en annen Ohm og i tillegg hadde innebygd delefilter så forvrengningen fikk jeg bort ved å koble av disse. Kabelnettet er også så speselt her att om ikke alle 4 høyttalere er like så vil man på noen høyttalere få feil fase. Det vil si att dem slår innover og da gir elending bass.

    Jeg kuttet kabel fra forsterker rett innenfor dørpanel og splittet signalet derifra og til tweeter/woofer via de integrerte delefiltrene til focal. Viktig her da er att man får positiv og negativ kabel riktig.
    Da alle 4 høyttalere og alle 4 tweetere er på plass så slår det nå riktig men siden forsterkern leverer signal i 2 ohm via tvinnede kabler fra forsterker så blir det ikke nok krefter, så derfor blir det ny forsterker

    Den nye forsterkeren fra Focal og sub'n har høyniva inngang med innebygd on/off så den tar remote signalet sitt derfra så det jeg kommer til å gjøre her er å ta signalet fra front V og front H som da gir signal til forsterker og sub også blir det å koble så elementene i dørene får signal fra ny forsterker

  12. Takk peodudn takket for denne posten
  13. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juli 2014
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Jeg har drevet med lyd til Hi-Fi og hjemmekino i mange år, men jag kan ikke skjønne hvorfor dette nesten høres ut som gresk for meg.

    Jeg lurer på om jeg enklest mulig bør kun bytte diskantene, og så legge til en sub, plus ny forsterkere.

    Betyr dette att hvis jeg kjøper den forsterkeren så vil det gå glatt uten disse fase og dele-problemer?
    Jeg er Griffin med stort "G". Ikke att forveksle med griffin med litet "g".

  14. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mai 2018
    VCCN medlemsnummer
    2147
    Innlegg
    32
    Antall takk

    Standard

    Hehe. Hovedgreia her er att dette er fiber/nettverksstyrt. Bilen sender positive og negative signaler til og fra samme høyttaler.
    det aller enkleste er jo som du sier å legge alt nytt.
    Det jeg nå gjør er å monterer ny forsterker inntil gammel(den skal ikke fjernes for da vil man få feilmelding)
    Jeg vil så kutte alle høyttalerkabler etter orginal forsterker.
    Pluss/minus fra venstre og høyre foran kobles inn på høgnivå inngangene på ny forsterker og på sub under setet (dette blir som phono kabler)
    Sub og forsterker vil også her få sitt remote signal som slår forsterker og sub on/off
    Strøm og jord fåes fra org forsterker
    Siste steg er å koble de kuttede høyttalerkablene til den nye forsterkeren

  15. #14
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.041
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Griffin Vis post
    Jeg har drevet med lyd til Hi-Fi og hjemmekino i mange år, men jag kan ikke skjønne hvorfor dette nesten høres ut som gresk for meg.
    Jeg skjønner ikke mye av dette forsøket på forklaring jeg heller, til tross for at jeg er elektronikk-ingeniør og har hatt HiFi som hobby i 30 år.

    Lykke til, snOwfall, du har startet et tungt prosjekt.
    Sist endret av FroBe; 15/10/18 kl 18:25
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  16. #15
    Registrerte brukere peodudn sin avatar
    Medlem siden
    09. juli 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    177
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sn0wfall Vis post
    Hehe. Hovedgreia her er att dette er fiber/nettverksstyrt. Bilen sender positive og negative signaler til og fra samme høyttaler.
    det aller enkleste er jo som du sier å legge alt nytt.
    Det jeg nå gjør er å monterer ny forsterker inntil gammel(den skal ikke fjernes for da vil man få feilmelding)
    Jeg vil så kutte alle høyttalerkabler etter orginal forsterker.
    Pluss/minus fra venstre og høyre foran kobles inn på høgnivå inngangene på ny forsterker og på sub under setet (dette blir som phono kabler)
    Sub og forsterker vil også her få sitt remote signal som slår forsterker og sub on/off
    Strøm og jord fåes fra org forsterker
    Siste steg er å koble de kuttede høyttalerkablene til den nye forsterkeren
    Forstår jeg deg riktig i at det er fiberkabel til høytalere?
    Volvo S80, 2007

  17. #16
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.041
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke fiberkabel til høyttalere, fiberen brukes til styring og lyd-overføring mellom de forskjellige digitale modulene i stereoanlegget.

    Her ser man koblingstegningen for originale høyttalere i 2014 XC60, oversiktlig og greit.

    XC60_audio.jpg



    Jeg antar at det sitter et enkelt høypassfilter på diskantene og mellomtonene, og ingenting på bassene.

    Den billigste måten for Volvo å tune lyden er å gjøre det i DSPen før forsterkeren, det er billigere enn å bruke dyrere høyttalerelementer og delefilterkomponenter.
    Dermed kan man ikke forvente at lydsignalene er nøytrale før forsterkeren slik det var i gamle dager, før DSP ble billig og bilstereo var en boks man kjøpte i butikken.
    Sist endret av FroBe; 15/10/18 kl 21:28
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  18. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juli 2014
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Er dette noe som f.eks Oslo Bilstereo vil ha peiling på? Tenker man kan få hjelp til riktig utstyr og så hjelp til forklaring, men så gjøre jobben selv for å lære og fordi det er gøy men sammtidig ha backing i bakkant hvis man står fast.

  19. #18
    Registrerte brukere peodudn sin avatar
    Medlem siden
    09. juli 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    177
    Antall takk

    Standard

    Premium sound har større orginalforsterker enn High Performance og har også utganger for subwoofer.
    Er det da mulig å bytte ut HP forsterkern med en PS forsterker? Vil det fungere? Vil jo anta at det er samme kablinga til denne, men at man må ladde inn software for dette.
    I så fall ville jo det være en enkel måte å forbedre lyden i bilen da PS forsterkern muligens er stor nokk til Focal høytalerne.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Volvo S80, 2007

  20. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mai 2018
    VCCN medlemsnummer
    2147
    Innlegg
    32
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av FroBe Vis post
    Det er ikke fiberkabel til høyttalere, fiberen brukes til styring og lyd-overføring mellom de forskjellige digitale modulene i stereoanlegget.

    Her ser man koblingstegningen for originale høyttalere i 2014 XC60, oversiktlig og greit.

    XC60_audio.jpg



    Jeg antar at det sitter et enkelt høypassfilter på diskantene og mellomtonene, og ingenting på bassene.

    Den billigste måten for Volvo å tune lyden er å gjøre det i DSPen før forsterkeren, det er billigere enn å bruke dyrere høyttalerelementer og delefilterkomponenter.
    Dermed kan man ikke forvente at lydsignalene er nøytrale før forsterkeren slik det var i gamle dager, før DSP ble billig og bilstereo var en boks man kjøpte i butikken.
    Hei
    Jeg har dessverre ikke Premium utgaven som du sikter til her. Da hadde jeg nok kanskje bare oppgradert til elementene i dagens high end til xc 60.
    Jeg har instruksjonsboken som du viser til men den forklarte ikke hva jeg trengte å vite Jeg har utgaven mellom premium og den laveste med mindre skjerm og kun 6 høyttalere. Mine er i 2 Ohm og de der i 8 mener jeg.
    Nå ble det uansett greie på det. Jeg setter ingen pris på god lyd. Focal er ikke high end men jeg var heller ikke ute etter å spare penger her

  21. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mai 2018
    VCCN medlemsnummer
    2147
    Innlegg
    32
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av peodudn Vis post
    Premium sound har større orginalforsterker enn High Performance og har også utganger for subwoofer.
    Er det da mulig å bytte ut HP forsterkern med en PS forsterker? Vil det fungere? Vil jo anta at det er samme kablinga til denne, men at man må ladde inn software for dette.
    I så fall ville jo det være en enkel måte å forbedre lyden i bilen da PS forsterkern muligens er stor nokk til Focal høytalerne.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Hei
    Ifølge Volvo gikk det ikke å bytte ut hp forsterker med premium forsterker men det er tull for jeg har sett flere har gjort det plug and play. Jeg var inne på tanken men da jeg først skulle kjøre litt focal så tenkte jeg å kjøre all the way. Att den lager on/off med høynivå inngangene er også ett pluss til subben under det andre setet. Siste her blir å bytte ut hovedskjermen med den som har touch. Der vurderte jeg lenge en android styrt aftermarket en men jeg går for Volvo sin egen sensus touch her hehe

  22. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mai 2018
    VCCN medlemsnummer
    2147
    Innlegg
    32
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Griffin Vis post
    Er dette noe som f.eks Oslo Bilstereo vil ha peiling på? Tenker man kan få hjelp til riktig utstyr og så hjelp til forklaring, men så gjøre jobben selv for å lære og fordi det er gøy men sammtidig ha backing i bakkant hvis man står fast.
    Det vil jeg tro. Oslo bilstereo bygde anlegg i min Bmw e61 535d stv for noen år siden. Husker faktisk ikke hva slags elementer dem brukte men dem monterte ny forsterker, byttet i dører, trakk kabler og byttet begge sub under setet. Dem tok ikke mer enn 25k for den jobben så de gutta der kan sakene sine. Jeg vurderte jo dette nå også, men siden jeg hadde org anlegg bare i min forrige bil som var en 2017 golf GTE som man IKKE......fikk dynaudio levert med fra fabrikk og jeg tok ut denne ny hos møller så måtte jeg ta til takke med dette :( :( Lysten på å gyve på dette selv denne gangen ble for stor

  23. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mai 2018
    VCCN medlemsnummer
    2147
    Innlegg
    32
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av FroBe Vis post
    Jeg skjønner ikke mye av dette forsøket på forklaring jeg heller, til tross for at jeg er elektronikk-ingeniør og har hatt HiFi som hobby i 30 år.

    Lykke til, snOwfall, du har startet et tungt prosjekt.
    hehe, kan hende jeg forklarer meg litt tungvint. Jeg er utdannet tømrer og sitter som salgssjef på byggmakker i dag så jeg skal ikke skryte på meg all verdens av kunnskap så det her er kun selv lært alt sammen. Det er vel ikke fiber til høyttalerne men canbus styringen som sender signalene fra amp til høyttaler sender dem slik att man ikke får den direkte pluss og minus sending, men istedet sender samme signal begge veier på begge poler. Det blir som i gamle dager da man satte minus på pluss på subwoofern. da slo den feil vei.. Dette problemet hadde jeg med alle høyttalerne uansett hvordan jeg gjorde det og uansett hvor mange jeg spurte på Billia. Jeg målte ground signal med multimeteret og fikk utslag på begge polene :P front høyttalerne i denne bilen er også koblet "bias" . dette fant jeg ut gjennom en kamerat i sverige og det betyr att bilen sender sterkere signaler til fronthøytalerne. man merker det med et måleisntrument om man holder dette midt i bilen. Man må fade mye bakover for å få likt. Dvs att skal du adde til en sub så ta nivå signalet til forsterkeren din fra front L/R Jeg må ha ny forsterker da org leverer 2 ohm og jeg monterte 4
    Du skjønner sikkert like mye/lite og jeg sliter litt med å skjønne meg selv av å til, men jeg er snart i mål og det er ikke mye kobling til før jeg er ferdig og per nå låter dette meeeeget tilfredsstillende

    for å forvirre enda litt til så plukket jeg det her fra en engelsk side.
    MOST
    is the fiberoptic network volvo uses to link all the systems together. It's not a standard optical network.
    On new platform (SMA, new XC/S90) new bus -
    MOST
    150, on P4 platform (XC60) -
    MOST
    25...

  24. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mai 2018
    VCCN medlemsnummer
    2147
    Innlegg
    32
    Antall takk

  25. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mai 2018
    VCCN medlemsnummer
    2147
    Innlegg
    32
    Antall takk

    Standard

    dette spiller bare bedre og bedre ettersom elementene blir mykere. Lyden var ganske lav og fikk ikke full pupp men dette var på grunn av att org forsterker sender ut 4ohm (tror jeg) via tvinnede kabler slik att forsterker tror det er 2ohm. Org høyttalerne i bilen er 2 ohm i min bil. Samtlige 8. tweetere bak med innebygd filter.
    Jeg koblet på ekstern forsterker i går og huttemeg tu. Lyden ble som natt og dag. nå kan man spille utrolig høyt med god punch i mellomregisteret og ingen antydning til ulåter.
    Da venter jeg bare på sub til og ha under sete for lowbass så er jeg ferdig med dette prosjektet eller, ja jo :P jeg skal inn med sensus touch da og skjerm i hodestøtter

  26. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juli 2014
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sn0wfall Vis post
    dette spiller bare bedre og bedre ettersom elementene blir mykere. Lyden var ganske lav og fikk ikke full pupp men dette var på grunn av att org forsterker sender ut 4ohm (tror jeg) via tvinnede kabler slik att forsterker tror det er 2ohm. Org høyttalerne i bilen er 2 ohm i min bil. Samtlige 8. tweetere bak med innebygd filter.
    Jeg koblet på ekstern forsterker i går og huttemeg tu. Lyden ble som natt og dag. nå kan man spille utrolig høyt med god punch i mellomregisteret og ingen antydning til ulåter.
    Da venter jeg bare på sub til og ha under sete for lowbass så er jeg ferdig med dette prosjektet eller, ja jo :P jeg skal inn med sensus touch da og skjerm i hodestøtter
    Så i teorien burde man kunne bytte diskantene fram til de du kjøpte (https://bilradiospes.no/media/twu15-teknisk.pdf) rakt av?

    Jeg har litt lyst å teste bare sette in sub og bytte diskantene som første trinn. Passer disse i orginalhusen fram med litt lim?
    Jeg er Griffin med stort "G". Ikke att forveksle med griffin med litet "g".

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. 2016 xc60 premium sound
    By janmoe in forum XC40 / S90 / V90 / V90CC / XC90II
    Svar: 1
    Siste post: 10/12/17, 16:27
  2. Volvo V70 06mod, D5, Inscription, Premium sound ++ SELGES
    By Volvo-turbo in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 03/09/15, 10:14
  3. dyse og turbo upgrade, problemfritt?
    By Jimmen in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 21/05/14, 11:00
  4. Stereo upgrade v70II
    By Batmund in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 0
    Siste post: 24/07/13, 19:20
  5. Premium Sound Høytalere Volvo S60
    By Steen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 16
    Siste post: 05/04/11, 11:47

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •