Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  354
Side 25 av 26 FørstFørst ... 15 23 24 25 26 SisteSiste
Viser resultater 601 til 625 av 631

Tråd: vangsfreaken's 740/945/944-garasjetråd

  1. #601
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Enklere å få skrudd litt når man slipper å forlate gårdsplassen Jeg tror ikke det er noe eksternt rele til starter nei, kun ledning fra tenningslås til innslag på starter. Klikker det i starter når du prøver å starte med nøkkel da?

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Etter montering oppførte den seg nøyaktig som den gamle gjorde de siste 2 åra. ikke et klikk engang, bare mørkt i dash. Men etter bilen sto på lading i over 24 timer virka den plutselig, så spørs om det er såpass spenningsfall tra tenningslåsen at jeg kan kortslutte starter med dårlig batteri men ikke bruke nøkkel

    Har også fått rydda ut av bilen, fått igang igjen noen dørhåndtak og låser samt gått over lysa. Mye småplukk å ta igjen, men ser litt lysere ut for den nå

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  2. #602
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Bruksbilen, aka min trofaste 940, ga plutselig opp igår



    Heldigvis gjorde den det en knapp time før bcb stengte på en fredag... Jeg har vært forberedt på det i over ett år og har sagt lenge at jeg ikke kjøper nok en original radiator så lenge det står noe her som trenger bedre, så da ble det DO88 til 740'n



    Å da ble det en nesten ubrukt radiator til overs fra 740'n...


    Så plutselig hadde begge fått ny radiator og fersk kjølevæske

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  3. Takk Riff takket for denne posten
  4. #603
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Liten "side quest"... "høvdingen", aka fars 740, skal straks på EU igjen. Dessverre begynner den virkelig å merke alderdommen etter 32 år og cirka 600k. Mangler jeg har oppdaget hittil er:
    -utslitte bremser bak
    -utslitt håndbrekk
    -defekt eksos (rust)
    -Klosser og treg kaliper høyrebforan
    -defekt ryggelys (etter clutch-bytte)
    -rust rundt batteri
    -rust rundt spylevæsketank/luftfilter
    -rust i balje venstre bak
    -rust i balje høyre bak, masse i begge ender...
    -rusthull i førerdør
    -rust ved jekkfeste høyre foran
    -4 blankslitte dekk. Heldigvis tid for å legge på vinterhjul, men lite tvil om at det trengs noe justering...

    Og sikkert langt mer man finner underveis...
    Med en så omfattende liste var far forberedt på å vrake stakkaren, men jeg er jo for dum til å gi opp en del av familien så jeg har fått tilkjørt vinterhjul, sveiseapparat og en haug med deler, handla masse verktøy og plater, også videre... Jeg er ikke fryktelig optimistisk til å rekke kontrollfrist, men jeg håper likevel jeg klarer å redde den noen år til











    Jeg har begynt å fikse noe av rusta og div mekanisk, men det kan vi spare til senere...

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
    Sist endret av vangsfreaken; 09/10/22 kl 02:25

  5. Takk Riff takket for denne posten
  6. #604

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1074
    Innlegg
    737
    Antall takk

    Standard

    såg kjent ut dei rustplassane der! men ikkje så alt for gale med tanke på km stand og alder

  7. #605
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skjarlie Vis post
    såg kjent ut dei rustplassane der! men ikkje så alt for gale med tanke på km stand og alder
    Skjermer/hjulbuer bak er skikkelig ille, så der blir det artig å rive av fangeren og begynne kapping... Men det andre er jo tilgivelig med tanke på hva den har overlevd "heldigvis" går vi ikke for strøkent eller rustfritt, jeg håper bare å få lappa godt nok til at den går noen år til.

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  8. #606
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Tapatalk er litt ubrukelig og kranglete om dagen... Jeg har egentlig en stor oppdatering om 940'n og flere sider om 740'n, men siden jeg tydeligvis ikke får laste opp noe som helst om dagen får jeg nøye meg med en teaser og heller prøve igjen senere.



    Det har skjedd veldig mye de siste ukene, å det blir desto mer fremover...


    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  9. Takk HansOla, Riff, skjarlie takket for denne posten
  10. #607
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Det er nok flere enn meg som venter i spenning............

  11. #608
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard



    Gjett hvem som skal skru bil i helga...


    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  12. Takk HansOla, Riff takket for denne posten
  13. #609
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    "ting tar tid" når man tar igjen et omfattende prosjekt som har stått ei stund... Ting slutter å fungere, det oppstår lekkasjer, man glemmer hvordan ting er gjort/fungerer, også videre...

    Men ting skjer selv om det går sakte! 740'n er nå senka med BC coils bak og bilstein/60-fjærer foran. Jeg slang også på et styrevinkelkit jeg hadde liggende og brukte en evighet på justering av alt, så nå føles den veldig responsiv og fast på veien dette kombinert med den nye akslingen er jo nydelig. Spinner tre gir på tørr asfalt og alle på snø, uten å velte rundt.






    Ellers har jeg brukt god tid på å fikse litt elektrisk, prøve å få kontroll på lekkasjer som har oppstått og å feilsøke lambda. Resten av sprutet fungerer bra, men lambda oppfører seg rart nå som den er tatt i bruk igjen...

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  14. Takk HansOla, Anders Dybvadsskog, Riff takket for denne posten
  15. #610
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Vinteren har vært kald, glatt, mørk og slitsom, å garasjen er okkupert av en rustholk som demotiverer... Men skitt au, 740'n har fungert godt som en faktisk vinterbil da gått klokkerent siden EU'n, å jeg er latterlig fornøyd med både sperreaksel og nåværende understell. Den er absolutt råeste bil her på grep/fremkommelighet, å nåværende senk gjør den ufattelig stødig samtidig som den faktisk er komfortabel. Uten tvil beste oppsett jeg har prøvd hittil


    940'n derimot bare pynter gårdsplassen denne vinteren innså tidligere i uka at den har vært ute 2 ganger i år.


    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  16. Takk HansOla, Bergstaden, skjarlie takket for denne posten
  17. #611
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Jeg trodde coilovers og grove krengestag skulle gjøre bilen for stiv til å ta seg frem på glatt føre, men der tok jeg feil! Jeg er også imponert over fremkommeligheten med coilovers og sperre Nå er det snart sommersesong og tørt føre, og jeg regner med det er flere enn meg som gleder seg til det

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  18. #612
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Jeg trodde coilovers og grove krengestag skulle gjøre bilen for stiv til å ta seg frem på glatt føre, men der tok jeg feil! Jeg er også imponert over fremkommeligheten med coilovers og sperre Nå er det snart sommersesong og tørt føre, og jeg regner med det er flere enn meg som gleder seg til det

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Du kjører vel coilovers rundt hele?
    Jeg er overraska over hvor mye bedre 740'n (med coilovers bak og senkefjærer/bilstein foran) funker enn 940'n som har coils rundt hele... Fremkommelighet er selvfølgelig en ting, men 740'n er generelt mer stabil. Den kan jeg kjøre relativt hardt uten overraskelser, men 940'n kan snurre i kryss om man ikke er forsiktig jeg har riktig nok aldri sjekket hvilke krengestag som sitter på noen av dem da.

    Sommerføre blir digg! Selv om girkassa sikkert er uenig må bare ut på jordet å finne igjen en glemt 945, så jeg har nok hjul...

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  19. #613
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Ja jeg har J-sprett og 25mm ipd stag forran og bc-racing med 6kg fjører og 19mm stag bak. Justert ganske myke dempere og syns den drar seg godt ned bak og har godt feste ved pådrag

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  20. #614
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Ja jeg har J-sprett og 25mm ipd stag forran og bc-racing med 6kg fjører og 19mm stag bak. Justert ganske myke dempere og syns den drar seg godt ned bak og har godt feste ved pådrag

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Åja, det er jo grei blanding... Selv syntes jeg J-spec var helt greit foran, men bak var det latterlig dårlig
    Nå kjører jeg jo BC med 6kg bak på begge bilene, å selv om jeg synes 740'n er helt fantastisk virker faktisk 940'n litt spretten og rar, til tross for at begge er justert likt på dempere... Dog er 740 noe høyere bak for å matche fronten. Burde nok se på å justere demperne litt kortere og kanskje et par klikk stivere bak på 940'n...

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  21. #615
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Ja jeg syns det funka heilt greit, mine dempere og fjører er skrudd i bunn Jeg liker myke krengestag bak for å unngå hjulløft i krappe svinger og for å få så godt feste som mulig

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  22. #616
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Ja jeg syns det funka heilt greit, mine dempere og fjører er skrudd i bunn Jeg liker myke krengestag bak for å unngå hjulløft i krappe svinger og for å få så godt feste som mulig

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    ja, J-spec i bunn funka overraskende bra så lenge demperne var i orden... lite komfort bak, men bra funksjon generelt.
    hva BC angår har jeg 2 teorier:
    1: det fungerer nok bra foran, selv på vinteren. "utfordringene" jeg har opplevd er nok en blanding av manglende erfaring (det er jo ikke en vanlig bil, så man må vende seg til en annen holdning) og generell tilpasning/fullføring av resten av understell.
    2: generell justering bak. 740'n er som sagt en drøm, 940'n oppleves som spretten og ekkel bak. 740'n kan kastes hit og dit langt over lovlig hastighet, 940'n snurrer i kryss om man ikke er forsiktig...

    eneste forskjell (bak) på de 2 er at 940'n er en anelse tyngre og 2-3cm lavere siden den også er lavere i front. jeg har ikke justert bakdempere på noen av dem på grunn av bumpstop, men jeg tipper at 940'n blir mer ålreit om jeg stiver opp demperne ett par klikk samt justerer dem ned cirka 2cm for å holde dem i rett arbeidsområde bare teori så klart, men jeg tror det gjør opp for forskjellene mellom de 2 bilene det er jo litt spesielt å kjøpe et understell som er så mye stivere enn originalt, også blir den letteste bilen så mye bedre å kjøre...

  23. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  24. #617
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    She dead...


    Begynte å fjuske på vei hjem fra jobb igår, etter noen minutter feilsøking konstanterte jeg med at det ikke gjorde forskjell å nappe dysekontakta på hverken 1 eller 2, men den dør om jeg napper 3 eller 4.
    La merke til at kjølevæsketanken var tom og reagerte på hvor mye jeg måtte fylle siden nivået var greit tidligere i uka, så jeg lot den gå (hoste...) i 20 minutter bare for å se om kjølevæska var grunnen, å da forsvant det 3 liter på tomgang...
    Skaffet egnet pluggpipe idag bare for å bekrefte, å plugg 1 og 2 har dråper av kjølevæske hengende på seg



    Det er også vann på toppen av vannpumpa, hvilket ikke var der tidligere i uka. Usikker om det har lekket ut fra toppen og ned eller om den har bygd trykk som har presset det ut andre steder, men det ser i alle fall ut som den trenger nok en toppakning... 45k siden sist, da ble topp planfrest og overhalt.


    Tatt i betraktning at det ikke holder 50k engang begynner jeg å lure på ujevn blokk, så jeg vet ikke helt hvordan jeg vil gå videre...

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  25. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  26. #618
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    EDIT: f**K tapatalk, det er tydeligvis ingen vits å oppdatere her lenger.

  27. #619
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    finnes det alternativer utenom tapatalk for å enkelt laste opp bilder uten å betale?
    vil gjerne fortsette å oppdatere tråden, men tapatalk fungerer ikke og photobucket krever penger. et alternativ på mobil hadde vært fint, så man slipper å overføre bilder til pc, laste opp til ei nettside, kopiere linker til vccn, revidere innlegg og galleri, også videre... å oppdatere forum har blitt noe krevende de siste årene.

  28. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  29. #620
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Jeg bruker imgur.com og er veldig godt fornøyd med den løsningen.

    Vet ikke om følgende er relevant, men...
    Camshaft, Rod Length, Boost and Altitude Correction to Compression
    Your engine summary is as follows: Bore 3.78 inches, stroke 3.15 inches, rod c-c length 6 inches, with a static compression ratio of 8.7 :1. Your camshaft specifications call for an inlet valve closing of 60 degrees ABDC (after bottom dead center).

    Your chamber volume is 75.23 cc's. With this camshaft your dynamic, or effective stroke is 2.52 inches. Your dynamic compression ratio is 7.16 :1 corrected for cam timing, altitude, and rod length. Your dynamic cranking pressure, corrected for cam timing, rod length and altitude is 137.54 PSI. Your dynamic boost compression ratio, reflecting static c.r., cam timing, altitude, and 15 PSI is 14.47 :1.

    Knowledge is power.
    Med originale 0,35 BAR ladetrykk blir det dynamiske boost kompresjonsforholdet 9,99:1 som er høyt nok til å gi 928 grader eksostemp. på en B230 FK som misbrukes på 95 blyfri.
    Sist endret av Batland; 15/05/23 kl 01:28

  30. #621
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Eg har brukt imgur.com etter at photobucket begynte å ta seg betalt, lignar veldig på photobucket, men er gratis.

    Bilde på forum har alltid vore tungvint og det er nok litt av grunnen til at div facebookgruoper har overtatt meir eller mindre. Eg likar best forum, av andre grunnar.
    Sist endret av Øygard; 15/05/23 kl 11:27
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  31. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  32. #622
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Eg har brukt imgur.com etter at photobucket begynte å ta seg betalt, lignar veldig på photobucket, men er gratis.

    Bilde på forum har alltid vore tungvint og det er nok litt av grunnen til at div facebookgruoper har overtatt meir eller mindre. Eg likar best forum, av andre grunnar.
    Jeg foretrekker også forum, å hittil har det vært kurrant med tapatalk siden jeg kan skrive innlegg og laste opp bilder direkte fra mobilen hvor jeg uansett har bildene, men det siste halvåret har det ikke funka...
    Det vanligste er "upload failed" på 9 av 10 bilder, men i siste innlegg ble absolutt alt fra første bilde og ut helt borte så fort jeg postet innlegget... Så jeg skrev en vegg av tekst med masse bilder, å fikk med en setning

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  33. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  34. #623
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jeg bruker imgur.com og er veldig godt fornøyd med den løsningen.

    Vet ikke om følgende er relevant, men...


    Med originale 0,35 BAR ladetrykk blir det dynamiske boost kompresjonsforholdet 9,99:1 som er høyt nok til å gi 928 grader eksostemp. på en B230 FK som misbrukes på 95 blyfri.
    Det ble jo tatt ut ganske drastisk av toppen sist da, for å "fikse" komp... Den burde egentlig ha tålt langt mer enn en original motor men det er vanskelig å si hva som har skjedd før man får demontert og inspisert.
    Toppakning var jo også defekt (på tidlig stadie) når jeg kjøpte bilen, så det er godt mulig forrige eier har kjørt den varm og skadet noe. Eller kanskje når radiatoren gikk i fjor, selv om jeg trillet hjem uten alt for drøy temperatur...

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  35. #624
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Jøss, tapatalk fikk opp en bildedump! Jaja, da prøver jeg å oppdatere litt siden sist, så får vi se åssen det går nå...
    Vi kan starte med en oppdatering på 940'n, så tar vi 740'n senere en gang...

    Jeg fikk omsider rota meg til å dytte bilen inn i garasjen for litt demontering, å så ganske tydelig at toppakning var defekt. Jeg kunne jo ikke annet enn å le når jeg fikk ut pakningen og så at syl 1 og 2 gikk på rent vann på slutten... Jeg la merke til at pakningen var defekt mellom sylindrene og rundt flere bolthull/kanaler, så jeg kan bare gjette at toppen vrei seg når radiator gikk og jeg hadde dårlig press på pakning gjennom vinteren... Pakningen lå også flere millimeter inn i forbrenningsrom på syl 1, men den har sikkert rørt seg på grunn av dårlig press mellom blokk og topp i front.





    Her får man også et inntrykk av hvordan forbrenningskammer har sett ut etter forrige bearbeiding. Bilen har gått friskt og fint med greit drag og null tenningsbank, dessuten er det klaring ut til toppakning rundt hele. Jeg tviler på at dette er skyld i problemene, men dette ble gjort sist gang for å redusere kompresjonsforhold og dermed forhindre tenningsbank når denne en vakker dag blir dratt lengre enn fornuftig


    Men jaja, sikker på at jeg hadde funnet feilen satte jeg igang med planfresing av toppen, tilpasning av E-innsug siden det passet bra og montering av en slags motor igjen!





    Nå har vel bilen gått 20-30 mil uten å drikke hverken olje eller vann, å jeg sjanser på EU til uka... Jeg krangla litt med tomgang de første dagene som viste seg å skyldes grønne kontaktpunkter på tps, ellers har den fungert bra siden oppstart.

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  36. Takk Batland, Riff takket for denne posten
  37. #625
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Det var en flott oppdatering.
    Veldig kjekt å se.

  38. Takk vangsfreaken takket for denne posten
Side 25 av 26 FørstFørst ... 15 23 24 25 26 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Daruu's garasjetråd
    By Daruu in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 151
    Siste post: 07/09/21, 21:59
  2. Wahl - Garasjetråd
    By Wahl in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 13
    Siste post: 13/12/17, 10:10
  3. Eskil95's Garasjetråd- 760/960
    By Eskil95 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 22
    Siste post: 06/05/13, 09:18
  4. JonasS` worklog\garasjetråd.
    By JonasS in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 13
    Siste post: 08/05/12, 18:42

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •