Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  354
Side 10 av 26 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 20 ... SisteSiste
Viser resultater 226 til 250 av 631

Tråd: vangsfreaken's 740/945/944-garasjetråd

  1. #226
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Viss du skal kjøpa ny, ikkje kjøp på Biltema, det er ganske ubrukeleg.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  2. #227
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Viss du skal kjøpa ny, ikkje kjøp på Biltema, det er ganske ubrukeleg.
    Monterte tilbake den originale fra F-motoren, å siden den kommer fra verdens beste motor regner jeg med den holder evig

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  3. #228
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Evig varer han ikkje, men lenge nok Min ga seg etter ca 430000 km, kjøpte då ny på biltema og den varte nåken veker. Imponerande
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  4. #229
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Evig varer han ikkje, men lenge nok Min ga seg etter ca 430000 km, kjøpte då ny på biltema og den varte nåken veker. Imponerande
    min har ukjent fartstid siden bilen visst nok hadde gått 30k mer i 2013 (tror jeg) enn den har nå... så jeg pleier å si at bilen har gått 3-500k men med rene kontakter og jording ble den jo rene jetmotoren, så den holder sikkert lenge... i tillegg har jeg jo en veldig frisk 100A-dynamo, sprett ny bosch 044-pumpe foran meg og generelt frisk motor, så håper ikke det er noe større reparasjoner i nær fremtid

    noen som tilfeldigvis husker hva slags koblinger det er på original bensinpumpe forresten? tror jeg har riktig kobling inn på 044-pumpa, hadde vært lettvint om noen kan bekrefte hva jeg trenger i andre enda før jeg plukker av noe, så går jobben mye raskere

  5. #230
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Ba-boink! bare for moro-skyld...
    740'n har nå gått i halvannen uke med turbomotor




    å det har fungert forbløffende bra, tatt i betraktning at jeg aldri har drevet med dette før... drivverk fungerer knirkefritt (til tross for sinter/utrivelig clutch), motor er tilsynelatende tett og sprut fungerer fint, tatt i betraktning at det er grov-mappet... bilen starter hver gang, går på tomgang (variert turtall, men stabil gange) etter 5-10 sekunder kjærlighet på gasspedalen, tilsynelatende fint oljetrykk (4 bar på iskald motor, aldri under 1 bar på varm motor) og generelt fungerende bil har kjørt den til jobb flere ganger og generelt brukt den som bruksbil ei drøy uke nå, å har troa på at ting kommer til å funke bra etter litt finjustering i bremsebenk eneste problemene hittil har vært dårlig kontakt på en batteripol som gjorde at alt i bagasjen/rundt batteri #2 streiket (kjempestort problem, ett av de viktigste trekkplasterene her er en dundrende stereo), og en defekt starter... heldigvis hadde jeg jo b230f'n som satt i bilen før, så jeg fant deler uten påkost resten løste seg med litt rengjøring av diverse kontaktpunkter... på sikt flytter jeg gjerne det siste batteriet til bagasjen for å få plass til luftfilter, så blir vel å gjøre opp alt rundt der etter hvert





    det eneste som gjenstår før bremsing er vel egentlig et oljeskift til og bytte av bensinpumpe. har en helt ny Bosch 044 liggende foran meg, men når jeg fikk orden på de andre problemene og fri/tid til å bry meg var det jo plutselig bikkjekaldt ute skal mase på Dre om benking så fort jeg får bytta pumpe, men orker ikke å ligge under bilen i -10 grader å skru når jeg fortsatt er sjuk og delvis sjukmeldt...



    noen som tør å gjette effekt (etter benking) forresten? "butt dyno" tilsier 170-200hk sånn den står/går med 0.5bar, bare fordi den oppleves som særdeles frisk sugis, med marginalt bedre toppeffekt enn brukis'n

  6. #231
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Dette var jo en god start.

    Først og fremst må det sette den forutsetningen at dere klarer å mappe ferdig uten noen problemer med noe av det tekniske.
    Jeg TIPPER at KG-2T kammen i praksis gir den teoretiske sugemotoren en effekt på noe rundt 130 hk.
    ALLE 8V 2,3L rødmotorer som fungerer som de skal, leverer i nabolaget 190 Nm som maks fra den teoretiske sugemotoren. Sånn er det bare.

    På 1,5 BAR ladetrykk tipper jeg derfor at du får ut 325 hk.
    Jeg tror at turboen din spooler for sent til at du klarer maks ladetrykk på det turtallet hvor den teoretiske sugemotoren leverer 190 Nm og ergo tipper jeg at maks dreiemoment blir ca. 450 Nm med 1,5 BAR ladetrykk.

    Hemmeligheten er å finne hva som er den korrekte ladetrykksgrensen for det aktuelle drivstoffet på dette oppsettet. Klarer du å beholde sugemotorens prestasjoner når du lader 2,0 BAR, så øker potensialet til 3 * 130 hk = 390 hk og 3 * 180 = 540 Nm.

    Med 0,5 BAR kan man forvente:
    Hk = 130 * 1,5 = 195 hk.
    Nm = 180 * 1,5 = 270 Nm.

  7. Takk HansOla takket for denne posten
  8. #232
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Ja det kommer jo an på hvor mye du kan lade, og om det er 95 eller 98 oktan du skal kjøre på men si 320hk/420nm på 1.5bar 95oktan

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  9. #233
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Dette var jo en god start.

    Først og fremst må det sette den forutsetningen at dere klarer å mappe ferdig uten noen problemer med noe av det tekniske.
    Jeg TIPPER at KG-2T kammen i praksis gir den teoretiske sugemotoren en effekt på noe rundt 130 hk.
    ALLE 8V 2,3L rødmotorer som fungerer som de skal, leverer i nabolaget 190 Nm som maks fra den teoretiske sugemotoren. Sånn er det bare.

    På 1,5 BAR ladetrykk tipper jeg derfor at du får ut 325 hk.
    Jeg tror at turboen din spooler for sent til at du klarer maks ladetrykk på det turtallet hvor den teoretiske sugemotoren leverer 190 Nm og ergo tipper jeg at maks dreiemoment blir ca. 450 Nm med 1,5 BAR ladetrykk.

    Hemmeligheten er å finne hva som er den korrekte ladetrykksgrensen for det aktuelle drivstoffet på dette oppsettet. Klarer du å beholde sugemotorens prestasjoner når du lader 2,0 BAR, så øker potensialet til 3 * 130 hk = 390 hk og 3 * 180 = 540 Nm.

    Med 0,5 BAR kan man forvente:
    Hk = 130 * 1,5 = 195 hk.
    Nm = 180 * 1,5 = 270 Nm.
    ja, det er selvfølgelig en forutsetning at ting faktisk fungerer... men vi er optimister inntil videre ja, noe i området 130hk høres/føles tålig riktig, den går i hvert fall merkbart bedre enn en b230f, også uten trykk.
    ja, jeg mistenker at turboen til dels kommer til å sabotere resultatet, men jeg er spent på hvordan den fungerer med ordentlig ladetrykksstyring og generelt alt annet på stell, den blir nok mye moro for pengene likevel
    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Ja det kommer jo an på hvor mye du kan lade, og om det er 95 eller 98 oktan du skal kjøre på men si 320hk/420nm på 1.5bar 95oktan

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    det har vel vært nevnt før, men målet er å kjøre på 95 ja

  10. #234
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Det har vel vært nevnt før, men målet er å kjøre på 95 ja
    Det er blitt sagt av folk med mye erfaring at 1 oktan höyere oktan = 1 psi höyere boost. Når det er 3 oktan forskjell på 95 og 98 oktan så betyr det da 3 psi forskjell i ladetrykk som er ganske nöyaktig 0,2 BAR.
    Hvis vi da sier at du har ett kompresjonsforhold som tillater korrekt tenning på 1,5 BAR på 98 blyfri, så må du sannsynligvis begrense ladetrykket til 1,3 BAR på 95 blyfri for å beholde de teoretiske sugemotorprestasjonene. Hvis du lader mer enn oktantallet egentlig tillater, så går det fint, men sugemotorprestasjonene reduseres og eksostemperaturen forsvinner langt forbi 1000 grader C. Ingen god lösning, men plenti av folk gjör dette, HELE tiden.
    Anbefaler derfor at du lar bremsebenken logge ladetrykket slik at vi kan studere tabellene for dreiemoment og ladetrykk i ettertid og avslöre når oppsettet sa:
    "Nå er det nok ladetrykk på dette drivstoffet!"
    Sist endret av Batland; 14/02/20 kl 23:53

  11. #235
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er blitt sagt av folk med mye erfaring at 1 oktan höyere oktan = 1 psi höyere boost. Når det er 3 oktan forskjell på 95 og 98 oktan så betyr det da 3 psi forskjell i ladetrykk som er ganske nöyaktig 0,2 BAR.
    Hvis vi da sier at du har ett kompresjonsforhold som tillater korrekt tenning på 1,5 BAR på 98 blyfri, så må du sannsynligvis begrense ladetrykket til 1,3 BAR på 95 blyfri for å beholde de teoretiske sugemotorprestasjonene. Hvis du lader mer enn oktantallet egentlig tillater, så går det fint, men sugemotorprestasjonene reduseres og eksostemperaturen forsvinner langt forbi 1000 grader C. Ingen god lösning, men plenti av folk gjör dette, HELE tiden.
    Anbefaler derfor at du lar bremsebenken logge ladetrykket slik at vi kan studere tabellene for dreiemoment og ladetrykk i ettertid og avslöre når oppsettet sa:
    "Nå er det nok ladetrykk på dette drivstoffet!"
    dette er mye av grunnen til at jeg velger å kjøre 95 oktan, 0.2 bar ekstra kan umulig være verdt det helvetet det er å konstant måtte jakte på ordentlig bensin til en bil som går så mye... jeg har riktig nok ikke den fjerneste anelse på hva jeg kan forvente i forhold til bensin/kompresjon, dette er lettere å svare på for de av dere som faktisk har testet og benket diverse oppsett for ordens skyld, om det er uklart: stemplene er dreid for 8.0:1, såvidt meg bekjent. skulle bank/temperatur generelt bli et stort problem er jeg forøvrig villig til å vurdere vann-innsprøytning, som i NOCHIP-tråden, men jeg begynner selvfølgelig ikke med det før jeg ser hvordan dette funker.
    du som har litt erfaring med diverse B230 turbo kan kanskje dele litt erfaringer i forhold til hva man kan forvente i forhold til diverse komp. forhold? er det for eksempel lønnsomt å gå desto lavere ved neste bygg om man vil sikte "høyt" på bensin? når blir det ugunstig lavt? min faktiske erfaring begrenser seg jo til "original komp banker alt for tidlig", da i tillegg på LH2.4 med en skremmende kvikk turbo (typ 1.5 bar på 2500rpm)

    hva dokumentasjon angår: jeg vet ikke helt sikkert hva Dre vanligvis loggfører ved mapping, men jeg skal selvfølgelig ta med meg all dokumentasjon han kan tilby siden jeg også vil prøve å sette meg inn i dette

    EDIT: jeg kan forresten legge til for moro skyld: det eneste brukbare sammenlignings-grunnlaget jeg har er en benking en kompis utførte hos Dre for noen år siden, med relativt identisk oppsett... han benka vel 335whp/540wnm på 95. nesten identiske oppsett, dog kjørte vel han A-kam om jeg husker rett.
    Sist endret av vangsfreaken; 15/02/20 kl 01:00

  12. #236
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Det er mange år siden Statoil avslörte at 98 oktan bensin stod for hele 1% av det totale bensinsalget deres. Forstår godt at de da begrenser tilbudet og at folk flest velger å fylle 95 oktan når de fyller bensin i praksis.

    Som eier av en bil med en motor som du selv forsöker å turbotrimme til Extra High Performance, så er det derfor en av to ting som må begrenses. Enten ladetrykket eller kompresjonsforholdet. Hvis du har ett mål for bilens prestasjoner, men önsker å begrense ladetrykket, da må selve grunnmotoren oppgraderes betydelig. Dette betyr i praksis 16V og minst 2,5L som selvsagt koster det som ett höykompalternativ ALLTID koster. Alternativ nr. 2 er å begrense kompresjonsforholdet og öke ladetrykket som det er nesten gratis å gjöre.
    Det er derfor jeg i årevis har sagt at lavbudsjett = lavkomp.

    Med turbo på en motor som går på 95 oktan så er utgangspunktet at jo lavere kompresjonsforhold du velger, jo bedre går bilen. Flere rundt her har kjört 6,8:1 på sine gatebiler med godt resultat, MEN dette KREVER!! korrekt kam og korrekt turbo for å bli kjörbart. Nå er riktignok 6,8:1 SVÆRT lavt, så lavere enn dette er det jeg vil beskrive som direkte ugunstig.
    Når det gjelder logging ved mapping, så er jeg mest opptatt av tabellene da bilder av kurver er for lite nöyaktig til "analyse". Tabellene bör vise motorturtall, dreiemoment, AFR, ladetrykk, baktrykk og eksostemperatur FÖR turbo. Gjör man dette korrekt så tar man vare på alle tabellene fra alle pullene slik at man i ettertid, i fred og ro, kan analysere fremdriften og hva motoroppsettet forsökte å formidle underveis.

    Opp gjennom tidene har jeg sett at forskjellige eiere har litt forskjelige preferanser. Mine preferanser som observatör er at etter mappingen er avsluttet, alle er så fornöyd som de kan få blitt, "mapperen" har koblet fra datamaskinen, pakket den ned og gått ut fra bilen, ladetrykket er justert ned fra det siste "skrytepullet" med "de flotte tallene", da går han inn igjen i bilen og tar det aller siste pullet som bilen i praksis blir kjört ut av verkstedet med. Dette er tabellene med störst interesse for noe av oss.

    Var det på denne måten han fikk 335 whp og 540 Nm på 95 blyfri med en A-kam og forsvarlig eksostemperatur? Well done i tilfellet.

    Grunnen er at 540 Nm / 190 Nm = 2,84:1, som er BAR MAP, som igjen avslörer 1,84 BAR ladetrykk.
    Sist endret av Batland; 15/02/20 kl 17:10

  13. #237
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Noe av infoen stemmer bra, men gangen jeg benket 332whp 540wnm hadde jeg K kam, justert noen grader advance. Og jeg kjørte lavkomp. Med topp portet av deg Batland.

  14. Takk Batland takket for denne posten
  15. #238
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Noe av infoen stemmer bra, men gangen jeg benket 332whp 540wnm hadde jeg K kam, justert noen grader advance. Og jeg kjørte lavkomp. Med topp portet av deg Batland.
    Åja, det var K den gangen ja... Lavkomp og portet topp har jo jeg å (selv om jeg ikke er like flink som batland), så det er jo sammenlignbart

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  16. #239
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Ut med det morsomme...

    Sånn at man finner seg en skikkelig drittjobb


    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  17. Takk Riff takket for denne posten
  18. #240
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Heldig du som har bare 60l tank... Jeg har 80l, og der er det trangt!!!

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  19. #241
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Heldig du som har bare 60l tank... Jeg har 80l, og der er det trangt!!!

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Jeg kompenserer med ekstra trang bagasje/mye stereo og rust rundt armaturet attpåtil har jeg et kne som låser seg om jeg bøyer det feil, så det er noe merkelig akrobatikk for å nå helt inn

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  20. #242
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Jeg kompenserer med ekstra trang bagasje/mye stereo og rust rundt armaturet attpåtil har jeg et kne som låser seg om jeg bøyer det feil, så det er noe merkelig akrobatikk for å nå helt inn

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
    Jeg har akkuratt kasta ut alt av gammel bilsterio

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  21. #243
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Jeg har akkuratt kasta ut alt av gammel bilsterio

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Jeg for min del klarer ikke å kjøre uten stereo, så det er en viss fare for at den klumpen der oppgraderes når den først er ute har for eksempel en 12" rockford fosgate til 6k stående som trenger en jobb nå som vogna er av veien... Frister fælt med 2x12", men usikker på om det blir nå eller til sommeren siden jeg ikke har de tilgjengelig nå mens kassa er ute...
    Også har jeg ei kasse med 2x15" og en voksen forsterker i garasjen, men de må nok ha ei stasjonsvogn

    Forresten... Vet du hva ledningen til pumpa/armaturet sitter fast i? La merke til at den er festet under gulvet og til venstre for armatur, men har ikke plass nok til å se om det er strips, stålklemme, hyssing eller gud Vet hva... Føles ut som et voldsomt tiltak å løfte bilen for å ta det fra undersiden, så jeg håper det er en gammel strips jeg kan rive av

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  22. #244
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Jeg for min del klarer ikke å kjøre uten stereo, så det er en viss fare for at den klumpen der oppgraderes når den først er ute har for eksempel en 12" rockford fosgate til 6k stående som trenger en jobb nå som vogna er av veien... Frister fælt med 2x12", men usikker på om det blir nå eller til sommeren siden jeg ikke har de tilgjengelig nå mens kassa er ute...
    Også har jeg ei kasse med 2x15" og en voksen forsterker i garasjen, men de må nok ha ei stasjonsvogn

    Forresten... Vet du hva ledningen til pumpa/armaturet sitter fast i? La merke til at den er festet under gulvet og til venstre for armatur, men har ikke plass nok til å se om det er strips, stålklemme, hyssing eller gud Vet hva... Føles ut som et voldsomt tiltak å løfte bilen for å ta det fra undersiden, så jeg håper det er en gammel strips jeg kan rive av

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
    Jeg hadde dobbel rockford p2 12" og en 4kanaler til høyttalere i dører før, men gikk litt lei bilstereo siden jeg aldri ble kvitt dynamostøy på anlegget når jeg hadde separate forsterkere... Så nå er alt ute!
    Nei det er jeg ikke sikker på, tror ikke den var festa noe særlig hos meg vertfall. Ikke før den gikk inn i reservehjulsbrønnen

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 20/02/20 kl 10:25

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  23. #245
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Jeg hadde dobbel rockford p2 12" og en 4kanaler til høyttalere i dører før, men gikk litt lei bilstereo siden jeg aldri ble kvitt dynamostøy på anlegget når jeg hadde separate forsterkere... Så nå er alt ute!
    Nei det er jeg ikke sikker på, tror ikke den var festa noe særlig hos meg vertfall. Ikke før den gikk inn i reservehjulsbrønnen

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Slet med det selv før motorbytte. heldigvis følger det ikke volum, så jeg bare skrur opp litt dog tror jeg det har blitt mildere etter bytte...

    Faen å... Fram med jekken da

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  24. #246
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Tok tanken fra undersiden jeg å, ser for meg at det er trangt å få ut armaturert øverst der.. Mer jobb men

    Tar jo ikke mer enn to tre dagen å få et par d12 i posten? Ta en stikksag eller fres på kassa og vips, 2x12

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  25. #247
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Tok tanken fra undersiden jeg å, ser for meg at det er trangt å få ut armaturert øverst der.. Mer jobb men

    Tar jo ikke mer enn to tre dagen å få et par d12 i posten? Ta en stikksag eller fres på kassa og vips, 2x12

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    Gidder hvert fall ikke å ta ned tanken er ikke så ille fra oversiden, bare man får løs plastmutteren... Men den går jo i oppløsning etter 30 år

    Ljudia sender vel fra söta bror? Mener å huske det tok litt tid å få de andre

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  26. #248
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Ja, den ringen er et helvette. Det kan jeg skrive under på..

    Jeg mener du fikk de snabbt jeg? Sender de ikke fra Norge? Uansett om du bestiller nå har du de garantert neste uke, du klarer deg uten sub i den bilen en liten stund

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  27. #249
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Ja, den ringen er et helvette. Det kan jeg skrive under på..

    Jeg mener du fikk de snabbt jeg? Sender de ikke fra Norge? Uansett om du bestiller nå har du de garantert neste uke, du klarer deg uten sub i den bilen en liten stund

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    Kjører ikke den bilen en meter uten anlegg, den bråker for mye men nå står den jo likevel inntil videre

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  28. #250
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Haha, jaja, da har du valget, vente på ny elementer eller bruke det som er når den uansett står så går det fort å få inn nye elementer

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

Side 10 av 26 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 20 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Daruu's garasjetråd
    By Daruu in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 151
    Siste post: 07/09/21, 21:59
  2. Wahl - Garasjetråd
    By Wahl in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 13
    Siste post: 13/12/17, 10:10
  3. Eskil95's Garasjetråd- 760/960
    By Eskil95 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 22
    Siste post: 06/05/13, 09:18
  4. JonasS` worklog\garasjetråd.
    By JonasS in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 13
    Siste post: 08/05/12, 18:42

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •