Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  354
Side 11 av 26 FørstFørst ... 9 10 11 12 13 21 ... SisteSiste
Viser resultater 251 til 275 av 631

Tråd: vangsfreaken's 740/945/944-garasjetråd

  1. #251
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Haha, jaja, da har du valget, vente på ny elementer eller bruke det som er når den uansett står så går det fort å få inn nye elementer

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk



    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  2. Takk TurboThomas takket for denne posten
  3. #252
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Man løser mye problemer over en kopp te... Funker ikke det kan man bruke resten til å skolde faenskapet det er tydeligvis letteste måten å løsne ringen...


    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  4. Takk Kjapp1 takket for denne posten
  5. #253
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering! Er jeg ikke flink til...
    Gjorde ferdig bensinpumpe/generelt bagasjerom. Walbro gss340 i originalt armatur, i tillegg til ny strømforsyning fra batteriet i bagasjen


    Å når jeg først hadde løfta ut den forbannede subwooferen ble det en liten oppgradering. Fra 12" rockford som har hengt sammen i teip i flere år til 2x 12" zachry D12




    Etter dette har bilen fungert bra hele uka, også som brøytebil...


    Så jeg avtalte benking med Dre, imorgen. Dette fikk selvfølgelig skrothaugen med seg, så når jeg skulle hjem fra jobb noen timer senere gikk den som en dass... Virker som den drukner i bensin, men kan også være at den ikke tenner ordentlig. Den orker knapt å dra seg fremover, så benking ble avlyst...

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  6. #254
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Oppdatering! Er jeg ikke flink til...
    1. Gjorde ferdig bensinpumpe/generelt bagasjerom. Walbro gss340 i originalt armatur, i tillegg til ny strømforsyning fra batteriet i bagasjen



    Etter dette har bilen fungert bra hele uka, også som brøytebil...

    Så jeg avtalte benking med Dre, imorgen. Dette fikk selvfølgelig skrothaugen med seg, så når jeg skulle hjem fra jobb noen timer senere gikk den som en dass... Virker som den drukner i bensin, men kan også være at den ikke tenner ordentlig.
    2. Den orker knapt å dra seg fremover, så benking ble avlyst...
    1. Flinkaguten.

    2. Fuck.

  7. #255
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    1. Flinkaguten.

    2. Fuck.
    1.
    2. videre tanker?

  8. #256
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    En av de virkelig store fordelene med datasprut er at det er lett å feilsöke. Hva leser sprutet av "live" verdier på tenning og AFR?
    Sjekk av tennplugger er ofte ett godt sted å starte.
    Det neste er om tenningen som sprutet viser samsvarer med det som tenningspistolen viser.
    Etterkontroll av bensintrykk og kapasitet er en fordel når man har slange nede i tanken.
    Sist endret av Batland; 07/03/20 kl 00:34

  9. #257
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    En av de virkelig store fordelene med datasprut er at det er lett å feilsöke. Hva leser sprutet av "live" verdier på tenning og AFR?
    Sjekk av tennplugger er ofte ett godt sted å starte.
    Det neste er om tenningen som sprutet viser samsvarer med det som tenningspistolen viser.
    Etterkontroll av bensintrykk og kapasitet er en fordel når man har slange nede i tanken.
    vanskelig å si, fordi BBL har aldri fungert... det var blant tingene som skulle fikses under morgendagens benking, siden Dre mener det kan være enten styreenheten eller kabelen mellom boksen/BBL dog kan jeg si at pluggene var svarte (forventet siden den har gått med fet blanding under innkjøring), uten at det hjalp å gjøre dem rent. i tillegg var #4 bløt, så det er nok der problemet ligger/er verst.
    tenningspistol kan jo være greit å sjekke, ellers har jeg planer om å se over ledningsnett generelt (bare sjekke at ingenting har hoppet av), sjekke ledninger til coiler og sjekke bensintrykk. er jeg dritheldig er det bare alle vibrasjonene fra de stive motorfestene som har kødda til BTR, typ rista løs justeringa for eksempel
    jeg tror riktig nok det er snakk om en bagatell/ufarlig filleting. jeg har ingen ulyder, ingen lekkasjer utenom en frostplugg som svetter, ikke noe forbruk av væsker. i tillegg fungerte bilen helt fint når jeg parkerte på jobb 07:00, deretter sto den urørt i 8 timer, for så å krangle umiddelbart når jeg starta den igjen. kan ikke skjønne at det har skjedd noe mekanisk

  10. #258
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Det er uheldig / skadelig at en motor får så mye drivstoff at tennpluggene blir svarte. Jeg hadde sjekket hvordan spurtet leser vanntemp.sensoren og evt. satt vanntemp.kompenseringen i spurtet til 0.

    For de fleste til det väre VELDIG mye nyttig å läre av hvordan man setter opp en forgassermotor.
    Sist endret av Batland; 07/03/20 kl 15:09

  11. #259
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er uheldig / skadelig at en motor får så mye drivstoff at tennpluggene blir svarte. Jeg hadde sjekket hvordan spurtet leser vanntemp.sensoren og evt. satt vanntemp.kompenseringen i spurtet til 0.

    For de fleste til det väre VELDIG mye nyttig å läre av hvordan man setter opp en forgassermotor.
    Det er likevel bedre at den går med sånn blanding at den soter litt over tid i innkjøringsperioden enn at den går magert men ideelt sett skulle den selvfølgelig kommet seg til benken idag for å justeres ordentlig.
    Vanntemp fungerer som normalt, med unntak av at den går cirka 10-15°c varmere nå som den ikke går ordentlig, altså en økning fra 75-80 til 90°c. Den leser imidlertid fint fra kald til driftsvarm, så sensoren er i orden.

    Har forøvrig sjekket register, ledningsnett og bensintrykk uten å finne noe feil.

    Det er fullt mulig, men jeg har ikke tenkt å kjøpe og bygge opp en gasserbil for å finne ut av det her

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  12. #260
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Her en som her kjört rundt med feit bladning.

    https://www.youtube.com/watch?v=CJYFRxsfISg

    Her en som har oppgradert fra forgasser til EFI og som har kjört bilen noe uten å mappe sprutet.

    https://www.youtube.com/watch?v=O3tRIjCF6ws
    Sist endret av Batland; 07/03/20 kl 18:47

  13. #261
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    1. Her en som her kjört rundt med feit bladning.

    https://www.youtube.com/watch?v=CJYFRxsfISg

    2. Her en som har oppgradert fra forgasser til EFI og som har kjört bilen noe uten å mappe sprutet.

    https://www.youtube.com/watch?v=O3tRIjCF6ws
    1. her påstår eier selv at den har gått med alt for dårlig drivstoff, å samtlige i kommentarfeltet som har fulgt med fra starten ser ut til å være enige i at "motorbygger har slurvet", med blant annet nyborret blokk med org dim på stempler. denne har visst nok brent olje fra første oppstart, så litt feit AFR er nok ikke problemet her. i neste video demonterer de forøvrig toppene uten å finne noen skader på stemplene, men masse klaring mot sylindervegger, i tillegg til ripete kammer. antageligvis fordi den har brent all olja som skulle gått dit

    2. her er det jo generelt enighet om at den har gått alt for magert, i tillegg med visse teorier om sånne blå tanker bak setene...

    jeg skal ta en enkel kompresjonstest imorgen bare for moro skyld, om de tamme greiene her har klart å brenne ett stempel eller noe burde det gi utslag der... men jeg tror det ikke før jeg ser det, når man tenker over hvordan vogna mi har levd i 2 år
    Sist endret av vangsfreaken; 07/03/20 kl 23:47

  14. #262
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Vi satser på at det bare er en bagatellfeil og at alt ordner seg til det beste.

  15. #263
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Komp testet til cirka 10 bar på alle fire på kald motor, så jeg vil tro stempler, stempelringer, ventiler, også videre er i orden tenker det neste blir å sjekke gnist på alle plugga, men følte ikke for det i regnet



    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  16. Takk Riff, HansOla, skjarlie, Batland takket for denne posten
  17. #264
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    God service fra Dre som bare sendte meg en ny ecu for å teste, plug'n'play med ferdig tune og alt så nå brummer den nydelig igjen, å jeg fikk fungerende lambda i samme slengen
    så nå skal jeg gjenoppta planen om oljeskift - nytt bensinfilter (for sikkerhets skyld) - mapping

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  18. Takk Batland, HansOla, skjarlie, Riff, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  19. #265
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    klar for benking, igjen! fikk bytta olje (castrol 5w40), oljefilter og bensinfilter idag, i tillegg til at jeg fikk bytta ecu på torsdag... nå burde det meste være på stell, så jeg har bestilt time i benken igjen røper ikke når i tilfelle det smeller, ecu streiker igjen, turbo detter av eller et eller annet kukk, men jeg kan røpe at det er veldig nær fremtid... Dreracing@ virket forøvrig optimistisk etter å sett/hørt/kjent oppsettet "in person" så vi krysser fingra for at det går rette veien begynner å føle meg forholdsvis trygg og optimistisk på oppsettet, så tror det blir morsomt snart

  20. Takk HansOla, Riff, TurboThomas, Batland, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  21. #266
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard



    En litt kranglete wg ødela litt for moroa siden den tjuvåpner/ikke klarer å holde igjen, så den saboterte både spool og maks trykk. Men resten holdt mål, så blir nok artig bare jeg finner ut hvordan jeg vil løse det problemet

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  22. Takk HansOla, TurboThomas takket for denne posten
  23. #267
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Men bremsepapiret har du glemt! Pics, or it didnt happen

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  24. #268
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Men bremsepapiret har du glemt! Pics, or it didnt happen

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Er litt med på den


    Synd det med wg'en. Men tror uansett dette er lovende når du får fiksa det

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  25. #269
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Men bremsepapiret har du glemt! Pics, or it didnt happen

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Jeg har genuint ikke fått noe som helst brukbar dokumentasjon, utover hva Dre sa muntlig har jeg ingen informasjon enda jeg anser meg ikke som ferdig uansett før jeg får orden på ladetrykk, så det er bare en bekreftelse på at den overlevde

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  26. #270
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    Jeg sendte benkepapiret på messenger.
    Den ga vel 250whp ved rund 1.3 i trykk, litt vanskelig å si eksakt trykk ved maks hp, men for treig spool spolerer oppsettet. maks ladd var vel ved 4500. så enten er fjær i wg altfor slapp, eller så er turboen rett og slett for svær for å spoole på dette oppsettet. regner med du finner ut av det. Bilen gikk jo ellers smertefritt (y)

  27. Takk HansOla takket for denne posten
  28. #271
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Vi får håpe på at kraftigere wg hjelper Det er nå ikke så hakkende galt med 110whp som sugemotor da, noe ala en frisk b230e

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  29. #272
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dreracing@ Vis post
    Jeg sendte benkepapiret på messenger.
    Den ga vel 250whp ved rund 1.3 i trykk, litt vanskelig å si eksakt trykk ved maks hp, men for treig spool spolerer oppsettet. maks ladd var vel ved 4500. så enten er fjær i wg altfor slapp, eller så er turboen rett og slett for svær for å spoole på dette oppsettet. regner med du finner ut av det. Bilen gikk jo ellers smertefritt (y)
    jeg så du hadde sendt et bilde, men jeg har ikke nett hjemme overhodet, så jeg har til gode å åpne det men samma det. er åpenbart ikke i mål, så de tallene er midlertidige uansett
    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Vi får håpe på at kraftigere wg hjelper Det er nå ikke så hakkende galt med 110whp som sugemotor da, noe ala en frisk b230e

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    det er ikke alt for ille, men jeg mistenker at sent ladetrykk ødelegger regnestykket litt... mistenker at man hadde fått et annet svar om jeg hadde slengt på hx30'n å regna ut ved 1 bar det er nok ikke veldig langt unna, men jeg mistenker det mangler bittelitt.
    driver å lurer på om jeg skal knyte fast wg med ståltråd for å se hvordan det påvirker spool. da burde det vise seg fort om man blir tilfreds med ny fjær i wg eller om man bare skal bytte turbo hx35'n er nok som kjent for stor for en b230, men den burde likevel klare bedre enn dette.

  30. #273
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Ta av slangen inn på wg og se hvor fort du får trykk og hvor fort du oppnår 1bar. Så må du huske å slippe pedalen da så du ikke raser avsted på 2bar Raskere spoolup og trykk får du ikke, så får du sammenligne med det du har med wg tilkoblet og se hvor mye wg saboterer

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  31. #274
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Ta av slangen inn på wg og se hvor fort du får trykk og hvor fort du oppnår 1bar. Så må du huske å slippe pedalen da så du ikke raser avsted på 2bar Raskere spoolup og trykk får du ikke, så får du sammenligne med det du har med wg tilkoblet og se hvor mye wg saboterer

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Problemet er at det virker som wg "blåses opp" uavhengig av trykk i aktuator, altså at eksosen rett og slett åpner spjeldet per nå står trykket på 100% i sprutet, likevel nekter det å stige.

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  32. #275
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    For høyt baktrykk da? Har du målt det?

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

Side 11 av 26 FørstFørst ... 9 10 11 12 13 21 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Daruu's garasjetråd
    By Daruu in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 151
    Siste post: 07/09/21, 21:59
  2. Wahl - Garasjetråd
    By Wahl in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 13
    Siste post: 13/12/17, 10:10
  3. Eskil95's Garasjetråd- 760/960
    By Eskil95 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 22
    Siste post: 06/05/13, 09:18
  4. JonasS` worklog\garasjetråd.
    By JonasS in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 13
    Siste post: 08/05/12, 18:42

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •