Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 35 av 35

Tråd: Ombygging automat til M90, lager og låsering ut fra motor

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2013
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Fremre del er fra en annen bil. På fremre og bakre del på akslingen kan jeg bytte om som jeg vil, er ingen fast bestemt spor såvidt jeg ser. Holderen og lageret er helt nytt.
    Har fått hendene på en hel aksling nå som har vært merket ved splitting og tatt ut av bilen hel, så det løser seg forhåpentligvis. Setter over det nye lageret og holderen hit.

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Det vanlige er at det er på kun en bestemt vridning at akslingene glir lett sammen.Er det feil vridning så er den trang.

    Problemet KAN være forårsaket av det nye lageropphenget.
    Det er et veldig vanlig problem at nye uoriginale oppgeng forårsaker vibrasjoner pga di er for stive og ikke flekser like langt som den originale.

  3. #28
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    1072
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde ulyd i M90-kassa når motoren gikk på tomgang. Jeg monterte et slikt og nå er det stille;
    http://www.retroturbo.com/?product=m...ft-adapter-prt

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2013
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V90 Vis post
    Jeg hadde ulyd i M90-kassa når motoren gikk på tomgang. Jeg monterte et slikt og nå er det stille;
    http://www.retroturbo.com/?product=m...ft-adapter-prt
    Den så ikke dum ut.
    For da hviler akselen fra girkassa inni denne adapteren?

    Var dette med svinghjul i utførelsen til enkeltmasse eller dobbeltmasse du hadde ulyd som denne fikset problemet på?
    Sist endret av mrsinder; 10/08/18 kl 14:41

  5. #30
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    1072
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Dobbeltmasse.

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2013
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    den gikk inn på et vis og har gått seg til til å passe, og er mye bedre å kjøre med enn den stumme lamellen som fulgte med pakka... men som Batland er inne på lenger nede her, det er ytterst få/ingen lameller som faktisk passer denne kombinasjonen av svinghjul og trykkplate.

    jo, de er 240mm, å passer dermed i det lettede, uoriginale svinghjulet folk kjøper som en erstatning for original dobbelmasse B230F-svinghjulet derimot, det funker dårlig.
    Husker du hvilken trykkplate du har?
    Fant en post fra tidligere hvor en har prøvd, hvor han prøvde å dreie trykkplata, men det ble for liten avstand inne i trykkplaten for å clutche ut lamellen.
    Ser ut som han hadde en annerledes trykkplate.

    http://forum.vccn.no/showthread.php?...-r%C3%B8dblokk

    Er det denne lamellen du fikk inn mellom stålsvinghjulet og trykkplata?
    https://www.pedersenracing.no/butikk...90-volvo-850r/

    For hvis jeg har skjønt riktig, så har du enkeltmassescinghjulet i stål (samme størrelse som dobbeltmasse) og 712 trykkplata?
    Var det bare å skru sammen?

    Kjenner at jeg må gjøre noe over nyåret, for disse lydene og ristingene er ikke særlig ålreit høres ut som hele bilen rister i stykker når jeg slipper gassen over 2200 omdreininger
    Har ikke lyst til å ødelegge inngående aksel i kassa, som noen også har klart med denne kombinasjonen jeg har nå..

  7. #32
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrsinder Vis post
    Husker du hvilken trykkplate du har?
    Fant en post fra tidligere hvor en har prøvd, hvor han prøvde å dreie trykkplata, men det ble for liten avstand inne i trykkplaten for å clutche ut lamellen.
    Ser ut som han hadde en annerledes trykkplate.

    http://forum.vccn.no/showthread.php?...-r%C3%B8dblokk

    Er det denne lamellen du fikk inn mellom stålsvinghjulet og trykkplata?
    https://www.pedersenracing.no/butikk...90-volvo-850r/

    For hvis jeg har skjønt riktig, så har du enkeltmassescinghjulet i stål (samme størrelse som dobbeltmasse) og 712 trykkplata?
    Var det bare å skru sammen?

    Kjenner at jeg må gjøre noe over nyåret, for disse lydene og ristingene er ikke særlig ålreit høres ut som hele bilen rister i stykker når jeg slipper gassen over 2200 omdreininger
    Har ikke lyst til å ødelegge inngående aksel i kassa, som noen også har klart med denne kombinasjonen jeg har nå..
    Var en eller annen 850-lamell ja, rimelig å anta at det bare finnes en fjæret 240mm til 850? Sammen med svinghjulet fra Pedersen/bcb og 712-trykkplate... Hos meg ble det bare skrudd sammen, går seg til etter hvert har til gode å høre om en kombinasjon med fjæret lamell som faktisk passer dessverre, så man må enten modifisere eller bare skru sammen å få det til å funke...

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2013
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Var en eller annen 850-lamell ja, rimelig å anta at det bare finnes en fjæret 240mm til 850? Sammen med svinghjulet fra Pedersen/bcb og 712-trykkplate... Hos meg ble det bare skrudd sammen, går seg til etter hvert har til gode å høre om en kombinasjon med fjæret lamell som faktisk passer dessverre, så man må enten modifisere eller bare skru sammen å få det til å funke...

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
    Du har sikkert skrivd det 20 ganger før, men hva måtte gå seg til? Hva fikk du av ulyder/vibrasjoner?
    For du får clutcha helt fint ut sånn sett?
    Det ble skrudd sammen uten noen form for modifikasjoner/trøbbel, bare å skru sammen?

    Har ikke leita så mye, men finner jo bare den lamellen foreløpig som er ment til t5 på 850.

    Det er så grasalt ubehagelig når hele bilen rister i 3000rpm, samt alle lydene fra kassa Må få gjort noe med dette til våren.

  9. #34
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Regner med det var trykkplate som tok borti senter på lamellen... Jeg har ikke åpnet det siden for å sjekke, men det har da holdt til tross for halvannen kilo ladetrykk har gått seg til til å fungere helt fint, men i starten kunne det være litt vondt å få den til å fri ut...
    Bare skrudd sammen ja, ingen modifikasjoner.

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  10. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2013
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Høres ut som jeg skal kjøpe denne lamellen, samt den innsatsen som skal holde utgående aksel fra kassa i svinghjulet fra retroturbo.
    Har i verste fall noen som kan dreie til trykkplata

    Mulig den var vond å fri ut pga lamellen ikke på helt inne i trykkplata og at dette har slipt seg til med tid.

    Så du er ikke plaget av vibrasjon, resonans eller lyder nå? Ca hvor lang tid tok det før alt av ulyder og trøbbel med å fri ut var borte?

    For min del lader jeg ikke mer enn max 0,9

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Ombygging til manuell. Fart/turtall med bakaksel fra automat
    By mrsinder in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 25
    Siste post: 29/08/18, 12:37
  2. Ombygging fra automat til manuell.
    By skurk in forum Motor og gir
    Svar: 7
    Siste post: 17/09/13, 09:15
  3. Svar: 2
    Siste post: 28/11/11, 19:45
  4. Ombygging fra automat til manuell...
    By turboemil in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 16/11/11, 22:20
  5. Ombygging av 960 Automat til Manuell 3.0L
    By martinh in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 25/06/11, 11:49

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •