Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Støy i V90

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juli 2018
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard Støy i V90

    Er det flere her inne som synes det er mye støy i V90?

    Kjøpte min i Mars og den hadde da 18" piggfrie vinterdekk. Syntes det var mye støy da men tenkte at det kunne være dekkene. Men etter at sommerdekkene kom på (21") er det like mye støy.

    Synes det er merkelig at en slik dyr bil kan tillate seg å være så dårlig isolert. Blir enda mer forundret når jeg leser testene som er gjort og de der skryter av at bilen er så stille i kupeen..

    Har også lest at disse skal ha "active noise reduction" men finner ikke noe særlig info om dette på volvo sine sider..

    Flere her inne som har samme erfaring?

  2. #2
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tgarc Vis post
    Er det flere her inne som synes det er mye støy i V90?

    Kjøpte min i Mars og den hadde da 18" piggfrie vinterdekk. Syntes det var mye støy da men tenkte at det kunne være dekkene. Men etter at sommerdekkene kom på (21") er det like mye støy.

    Synes det er merkelig at en slik dyr bil kan tillate seg å være så dårlig isolert. Blir enda mer forundret når jeg leser testene som er gjort og de der skryter av at bilen er så stille i kupeen..

    Har også lest at disse skal ha "active noise reduction" men finner ikke noe særlig info om dette på volvo sine sider..

    Flere her inne som har samme erfaring?
    Bare en tanke, har du laminerte sideruter? Jeg har hørt det har en del å si for støy, og at så godt som alle demo og testbilene har dette.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juli 2018
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Fikk akkurat utstyrslisten fra forhandleren. Der står det at det er laminerte sideruter. Men er det flere som opplever det samme? hos meg høres det som en brumming fra bakhjulene.

  4. #4
    Registrerte brukere GtiGtr sin avatar
    Medlem siden
    03. april 2014
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Standard

    Trappeslitasje på innsiden av dekkene? Det lager endel dekkstøy
    __________________________________________________ _____________
    92 245
    03 VW Golf R32
    91 Golf GTI 16V
    89 VW RallyeGolf
    86 Golf GTI 16V

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juli 2018
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg etter mye om og men funnet ut av kilen til støyen. Fikk en mekaniker til å bli med på kjøretur og han var helt enig i at det var uvanlig mye støy. På service avdekket de at begge hjullager bak var røket. Bilen er bare gått 30000 km!
    Fikk da vite at Volvo vet om dette og erstatning er klar. Skal inn om litt for å bytte disse, og det er selvfølgelig garanti på dette.
    Så hvis dere har samme ulyd, ( høres ut som et Widerøefly som tar av..) burde dere ta kontakt med verkstedet deres for å skifte disse.

  6. Takk numnon takket for denne posten
  7. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2018
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard Støy fremme i bil

    Noen flere som har opplever dette eller er det mye støy fra hjulbuer på disse bilene?

    Har en V90 D3
    AWD
    som jeg begynte å legge merke til rumling fremme i bil, har gått 7000km.

    Merket dette i høst da jeg enda hadde sommerdekkene. Antok da at det var dårlig kvalitet på dekk. Original 18''
    Etter at jeg byttet til piggdekk så var lyden enda der. 18'' Hakka 9.

    Markant lyd på sjåførside, litt merkbar på passasjersiden. Ikke merkbar i baksetet.
    Lyden er slik at jeg faktisk blir sliten av den, synes det er litt merkelig at det skal være slik på en ny Volvo.

    Var innom verksted og de prøvekjørte bil hvor de la merke til en lyd men mente det var dekk.

    Har i ettertid prøvd en V90 T8. Den hadde 19'' Hakka 9. Mente selv at lyden ikke var der i den.


    Verdt å merke at lyd kommer inn ved ca. 20km/h, øker mot 50km/h, og forsvinner i annen støy når jeg passerer 80 km/h.


    Noen som har samme erfaringen?



    Fant en råd med samme problem i Sverige:
    https://www.jagrullar.se/forum/viewt...144e44b8b9dad3

    Løsning på dette ble ny bil på reklamasjon ettersom verksted var enig om unormal støy.
    Bil var inne 4 ganger for feilsøking og retting.

    Oppgradert til en D4
    AWD
    med R-design.
    Vinterdekk: Hakka 9 255/40 19
    Sommerdekk: Michelin sport 255/40 19

    Kjørt bilen siden slutten av mars. Opplever ikke samme støy i denne bilen. 3500km
    Sist endret av numnon; 24/06/19 kl 14:34 Begrunnelse: Fant ikke løsning på problemet

  8. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2018
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Jeg har fått merkbart mer støy i min V90 T8. Lurer på det kan være slitt hjullager eller om det er dekkene. Har hatt problemer med slag/dunk i framhjulene ved maks gasspådrag og rengvåt asfalt. Mistenker at dette kan ha hatt effekt på hjullager....

  9. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2018
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Mener å ha lest noe om det problem du skrive om da jeg forsket på kilden til støy i min bil. Husker desverre ikke hvor. Antar at det var på "jagrullar.se"

  10. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. des. 2017
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Var ute å prøvekjørte en ny 2020 mod v90, var vel også 20-21 tommers dekk på. Var overrasket hvor mye støy det var i kupeen..fikk litt sånn blikk boks følelse av dørene, kanskje dårlig støy isolert? Har selv en gammel xc70 2008 mod, og kan ikke sammenlignes.. Min er myyyye bedre støysvak, en den nye v90.. De sier v90 cross country, er mye bedre, så får vel teste det..
    Sist endret av Hansemann; 20/01/21 kl 01:30

Lignende tråder

  1. Støy på FM radio
    By Taggen in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 0
    Siste post: 27/01/16, 18:50
  2. Dekk støy V70
    By runepv50 in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 11
    Siste post: 10/10/15, 16:21
  3. Støy frå HU-650
    By FolloAuto in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 22/05/13, 17:41
  4. Støy i høyttalere
    By torjustro in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 10
    Siste post: 09/01/11, 00:17
  5. Hjullager støy.
    By GMV in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 12
    Siste post: 08/07/10, 20:09

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •