Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: 2018 s90 t8 par ting

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. juni 2018
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard 2018 s90 t8 par ting

    Får ta det positive først , knall god å kjøre , meget pene biler spør du meg , og hybriden har dem fått til! Jeg kjører 6mil til jobb , lader der og 6mil hjem. Jeg jeg bruker under 2liter drivstoff en vei og nei jeg sinker ikke .kjører normalt fra like ved Tønsberg mot Porsgrunn på e18. Og små.kjøringa er også.helt genialt ! Og bra går den jo å

    MEN PAR TING.
    Ser flere sier vibrering i rattet , noen som har funnet ut hva ?
    Ruta sprakk fort , tynn rute på disse så er det noe det går Ann å gjøre der for å beskytte litt extra?
    Lampene til skiltet hang å dingla etter litt. Prøvde få på plass men de er for små til å heletatt passe, Så endte med att dem nå ligger bare oppi fangern.
    Knirking sete, ordnet med å stoppe bittefør bånn i bakant, knirking i croom deksler ved høytalere framfører. de kromma Listene på bakdører nedkant løfter seg sakte hele tiden, jeg tar annenhver dag å dytter de på plass, dette vi jo føre til vann kan komme ditt man ikke vil ha det.

    Også noe jeg lurer på, høyden bak er ok men vil ha ned i fronten noe originalt å få kjøpt? eller går Volvo go for de fra eiback, regner med.bil må kalbreris etterpå så dem finner ut uansett

    Også er chipping vurdert , se om 454hk og 700nm hadde hjelper på, eller er det bare gi fahn pga garantier??

    Også 20" felgene som står på var bare for å prøve , måtte jo se selv men ikke helt fornøyd, vil ha 21" med flere dobelteika med krom kant, kan se for meg det blir litt fint kanskje om jeg får den litt nedpå foran , men noen som har forslag til ET og bredde på dekk da og måten å senke på? Ikke 4c men aktivt understell .

    Litt for i dag da , ellers er jeg meget fornøyd med bilen går bra til og med med 3.5t etter hehe . Så alt i alt fornøyd tross alt småting som må ordnes opp i


    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
    Sist endret av hennings90; 01/07/18 kl 12:47

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mars 2018
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Hei,
    ja, det er fine biler. har selv en 2018, T8, R-design, St.v.
    dessverre har det vært en del problemer med bilen. Nevner, knepp/dunk i rattet ved brems/pådrag (merkes best ved bruk av Adaptive cruise), klunk fra forstilling, noe ustabilt kamera i høyre speil, knirk i førersete, ikke alltid speilene går inn ved låsing, pluss et par skjønnhetsfeil.

    1. Du sier vibrering i rattet. Jeg opplever knepp/dunk i rattet ved bremsing/pådrag. Merkes spesielt i køkjøring og ved bruk av Adaptive cruise. Nå har jeg vært inne med bilen for dette 2-3 ganger. Mekaniker har egentlig bare trukket på skulderen. Frem til nå, da jeg sist hentet bilen fra verksted. Mekanikeren hadde hørt om dette (verksmester hadde det samme på sin). Mekanikeren fant ut at det sitter en hydraulisk ventil/relè som sitter montert i forbindelse med rattstammen. Denne gir et mekanisk dunk som forplanter seg i rattet. Altså en del av konstruksjonen (T8) så han får ikke gjort noe med det. Men skulle skrive en rapport til Volvo/Gøteborg og melde fra om flere som klager på dette. Så får vi se om Volvo har eller kommer med en fiks på det.

    Men her er det viktig at alle som opplever det samme rapporterer det. Jo flere klager, jo større sjanse for at det blir fikset.

    2. Dunk/klank fra forstilling når man kjører over dumper. Venstre bærebru ble byttet. Lyden ser ut til å være borte. Har vært noen tilfeller av dette problemet

    3. Kamera og speil. Jeg ser an litt. Skjer 3 av 10 ganger.

    4. Knirk i førersete. Kommer nede til høyre i min bil. Ikke blitt fikset enda. Knirket siden jeg fikk bilen, men knirker selvsagt ikke når den er på verksted. Så vanskelig å gjøre noe med. men skal nå gjøre litt testing.

    Summen av disse feilene gjør vel at jeg ikke er 100% fornøyd og mitt inntrykk er at Volvo er 95% på vei til å bli en premium bil som f.eks BMW.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. juni 2018
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sharpeye Vis post
    Hei,
    ja, det er fine biler. har selv en 2018, T8, R-design, St.v.
    dessverre har det vært en del problemer med bilen. Nevner, knepp/dunk i rattet ved brems/pådrag (merkes best ved bruk av Adaptive cruise), klunk fra forstilling, noe ustabilt kamera i høyre speil, knirk i førersete, ikke alltid speilene går inn ved låsing, pluss et par skjønnhetsfeil.

    1. Du sier vibrering i rattet. Jeg opplever knepp/dunk i rattet ved bremsing/pådrag. Merkes spesielt i køkjøring og ved bruk av Adaptive cruise. Nå har jeg vært inne med bilen for dette 2-3 ganger. Mekaniker har egentlig bare trukket på skulderen. Frem til nå, da jeg sist hentet bilen fra verksted. Mekanikeren hadde hørt om dette (verksmester hadde det samme på sin). Mekanikeren fant ut at det sitter en hydraulisk ventil/relè som sitter montert i forbindelse med rattstammen. Denne gir et mekanisk dunk som forplanter seg i rattet. Altså en del av konstruksjonen (T8) så han får ikke gjort noe med det. Men skulle skrive en rapport til Volvo/Gøteborg og melde fra om flere som klager på dette. Så får vi se om Volvo har eller kommer med en fiks på det.

    Men her er det viktig at alle som opplever det samme rapporterer det. Jo flere klager, jo større sjanse for at det blir fikset.

    2. Dunk/klank fra forstilling når man kjører over dumper. Venstre bærebru ble byttet. Lyden ser ut til å være borte. Har vært noen tilfeller av dette problemet

    3. Kamera og speil. Jeg ser an litt. Skjer 3 av 10 ganger.

    4. Knirk i førersete. Kommer nede til høyre i min bil. Ikke blitt fikset enda. Knirket siden jeg fikk bilen, men knirker selvsagt ikke når den er på verksted. Så vanskelig å gjøre noe med. men skal nå gjøre litt testing.

    Summen av disse feilene gjør vel at jeg ikke er 100% fornøyd og mitt inntrykk er at Volvo er 95% på vei til å bli en premium bil som f.eks BMW.
    Hei du.

    Det er Såpass ja , hmm kjedelig skall hvere noe som ikke holder mål , men men er vel desverre blåmandager på fabrikkene å kanskje hehe. Men noe virker som går veldig igjen da.
    Fikk igjen bilen min fra Volvo i går og det som er blitt fiksett og det som er å klage på fortsatt er :

    Nr1: list vinduet er blitt byttet venstre bak. Har en veldig matt en også som jeg kommer be dem bestille.

    Nr2: skiltlysa bak byttet grunnet passform.

    Nr3: har også(hvert borte over en mnd nå) hatt skikkelig knepping forstilling ved noen tilfeller ved sakte fart og stoppet helt til null.

    Nr4: har vibrering ved nedbremsing. Volvo syns den var grei ved bykjøring, men må ringe igjen å be dem bytte bremser , de rister veldig mye! man merker det spesielt ved avkjøringer e18 og andre harde nedbremsinger ( var ikke slik da var ny så dem holder jo ikke helt mål)

    Nr4: servicelampe OneCall systemet. Blitt fikset ved att dem bytta OneCall enheten.

    Nr5: fortsatt knirking bakant sete. Men er ikke noe problem ved å unngå å ha sete helt ned bakant(blir borte ved bare noen mm løft)


    Ellers er jeg fornøyd. Pendler daglig 6mil hver vei til jobb. Lader på jobben også, noe som fører til att jeg bruker 1.2liter bensin til jobb og 1.3l hjem. Så 2.5liter på de 12mila tur/retur indre vestfold til Porsgrunn syns jeg er imponerende (y)


    Bilen ble også polestar oppgradert da den var inne. Var vel ikke voldsomt forskjellen, men litt mer mellomregister og drar litt lenger og girer hardere og fortere.
    Negativt er att når du kjører rundt i power modus så er den kanskje litt for "våken og klar". Slipper gassen etter pådrag så holder den igjen litt for lenge på lavt gir før den girer opp syns jeg. Og plutselig ligger den klar på lavere gir å 3-3500omdreininger selv om en kjører rolig å holder jevn fartsgrense lenge. Det er litt unødvendig rett og slett selv om man kan bytte til annen modus .


    Men alt i alt når en ser hva annet som er på markedet å testet forskjellig og så lenge det bare er "småtteri" og Volvo stiller opp,så holder jeg på Volvoen, å går nok for det neste gang også om jeg får kloa i en polestar1


    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  4. #4
    Registrerte brukere Mr-Piano sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Vestlandet
    Innlegg
    63
    Antall takk

    Standard

    hennings90

    Jeg leste akkurat tråden din på jakt etter erfaringer fra andre hybrid-brukere.

    Jeg har en V60 D6 som jeg også har hatt en del trøbbel med generelt, og spesielt bremsene. De rister/vibrerer når de presses hardt. Jeg har reklamert dette tre (3) ganger, og de har byttet bremseskiver hver gang (har nå kjørt 50.000km). Slik jeg ser det, fungere ikke regenerering / el-motorbrems på vestandsveier optimalt. Salt og vann lager mer problemer enn normalt, siden bremsene aldri blir varme. Her må nok ingeniørene finne på andre løsninger.
    Hvis jeg måtte ha betalt for alle reparasjonene på bremsene, lurer jeg på om det hadde vært bedre økonomi i å fjernet regenerering og heller brukt bremsene 100%.

    Uansett, lykke til med bilen videre.

Lignende tråder

  1. Kontingent 2018
    By aarnes in forum Informasjon fra administrator / styret
    Svar: 31
    Siste post: 25/10/18, 22:04
  2. Sørlandstreffet 2018
    By regeli in forum Arkiv
    Svar: 5
    Siste post: 31/05/18, 22:45

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •