Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Innstillinger for kalibrert lydanlegg xc60 High Performance

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juli 2014
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard Innstillinger for kalibrert lydanlegg xc60 High Performance

    Orket ikke med den dårlige lyden i anlegget så tog ned umiken, pcn med REW og kalibrerte in dette så godt det går.
    En positiv ting er att det ikke er mye distorsjon i det hele tatt i systemet (1% maks på ett litet område) men bare sålenge man ikke spiller slik att kassene skallrer.

    I min bil endet jeg opp med dette:



    Det er så nerme en normal Hi-Fi housecurve jeg kommer, dvs litt mer bass og litt mindre diskant. Utfordringen i denne bil er att bassen er helt på bærtur maksad så til de grader att 60hz ligger 30db!! over streken. Som tur er kan man få hjelp av tonekontrollen å få den ned.

    Utfordringen er også hvor man skal kalibrere. Kun for meg eller for allesammen. Jeg satte micen mitt i mellom frontsetene så det blir en kompromi.

    Instillinger:
    * Trykk på "sound" slik att du får opp tonekontrollen for "bass". Senk denne 7 klikk.

    EQ:

    * 60hz - sett den helt i bunn
    * 200hz - +2 (dette fordi man må få ett mellomting mellom peaken på 250 og dalen på 150)
    * 1khz - +2
    * 3khz - +4
    * 12khz - la den stå på mitten


    Som sagt det er en kompromi og jeg syntes (til tross for måledata) att det ble litt vel spiss diskant i noen elgitar-låter på høy volum og da kan man senke 3khz (eller alle diskanete) med 1-2 klikk.

    Det som skjer her er iaf att man får bort den grøten av en bass og faktisk kan nyte det lille den nå kan prestere, og det vil også vare ett meget godt fundament for addering av en extern aktiv subb. Hvis jeg klarer finne en guide hvordan jeg skal koble in en slik så skal jeg tune dette enda en gang og jeg misstenker att jeg da kan dra ned tonekontrolls-bassen enda mer og la en ordentlig subb spille opp til 100 for å få kvalitet og slippe skurringen, eller aler helst opp till 200 hvis den klarer det, da kan man nok få till en meget bra bunn og oppover er det ikke så gæli.
    Sist endret av Griffin; 30/06/18 kl 21:35
    Jeg er Griffin med stort "G". Ikke att forveksle med griffin med litet "g".

  2. Takk kick_ass, FroBe takket for denne posten
  3. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juli 2014
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Jeg føler og att det kan vare forsterkeren som er for klen så jeg har lyst att teste å bytte denne først, det kan vare en del og hente bara på å få ordentlig kontroll over elementene. Hvis det ikke er nok så blir det til å bytte elementene og.

  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juli 2014
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Det låter i mine ører ok på p3, p4 og nrj. En del andre kanaler er litt spiss og tynn lyd. Til man får en subb så kan man senke 1k noen hakk og øke tonekontroll for bass 2-3hakk plus 60hz 2 hakk. Da får man litt mer bunn og kan vare en god kompromi.

    Nå skal det sies att alle anlegg vil høres ulike ut selvom vi har eksakt samme produkter, så det kan vare att man uansett må justere noen hakk hit eller dit, men tror dette her er ett godt utgangspunkt.
    Jeg er Griffin med stort "G". Ikke att forveksle med griffin med litet "g".

Lignende tråder

  1. Hva er originale equalizer-innstillinger for High Performance lyd?
    By FroBe in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 05/02/17, 17:51
  2. Sub i S40 '11 (High Performance)
    By Stig in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 6
    Siste post: 08/08/15, 01:47
  3. Lydsystem, Performance vs High Perf.
    By mstrandbo in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 8
    Siste post: 13/05/12, 20:15
  4. High performance audio
    By jatsen in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 5
    Siste post: 18/12/11, 15:04
  5. Oppgradere til High Performance
    By kick_ass in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 7
    Siste post: 23/07/10, 15:24

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •