Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Lugging ved svak pådrag V70n D5 2005

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard Lugging ved svak pådrag V70n D5 2005

    Hei

    Nå er jeg faktisk litt lei og irritert
    Har en V70n Summum D5 Manuell 2005 med Euro 3 motor

    Har ved svakt pådrag ca 3/10'deler av maks pedaltrykk en slags lugging ved ca 1400-1500omd den er av og til veldig merkbar og av og til er den der ikke.. stort sett et problem ved varm motor.

    Noen som var vært borti dette?

    Kan nevne noe av det jeg har gjort :
    Har skiftet alle 5 dyser fra donor bil som ikke har problemer.
    Har byttet høytrykk diesel pumpe.
    Helt ny orginal LMM. Har rengjort EGR og Kjøler samt renset hele innsug uten hell. Blomberte så hele EGR uten nytte.
    Har byttet VNT Solonoid og demontert og rengjort turbo og hele VNT systemet i den.
    Kontrollert opp og ned i mente hele vaccum systemet med vaccum måler og pumpe og byttet alt av slanger.
    Målt railtrykk giver og alle kontakter til alle sensorene fra
    ECM
    til kontaktstykker. Motor fester er i orden. Skiftet ny orginal intercooler.
    Service med alle filtre er selvfølgelig tatt uten nytte (orginale deler)
    Har lovelig Vids lisens og kjørt med alle slags mulige parameter oppe og finner ikke noe uregelmessig..


    Kan nevne det at fruen kjenner ikke luggingen. Men jeg kjenner den alt for mye begynner og gå meg litt på nervene dette. Motor trekker bra og mangler ikke futt. Men det var den luggingen....

    Håper noen var vært bortig noe lignene. Sikker bare en bagatell jeg ser meg blindt på som nedre fustasjeopphengs forkobling som ikke er festet i den gule diagonale oveverledning til den bakre viskeren eller noe
    Sist endret av René Fredriksen; 24/06/18 kl 19:16
    Volvo V70 D5 2008 Summum 185hk med det meste krysset av på utstyrs listen
    Volvo XC90 D5 AWD 2009 R-Design
    Volvo <3
    Vision Of Life Very Observe

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Bare bumper denne litt opp jeg
    Volvo V70 D5 2008 Summum 185hk med det meste krysset av på utstyrs listen
    Volvo XC90 D5 AWD 2009 R-Design
    Volvo <3
    Vision Of Life Very Observe

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Innlegg
    176
    Antall takk

    Standard

    Hei.Kjenner meg godt igjen i denne beskrivelse.Har samme problem på min 2007 mod V70.Dette er 163 hk med aut.Jeg kjøpte bilen i feb 2011,bilen hadde da gått 70 000km.Nå har bilen rundet 170 000 km.Slik jeg også opplever det,lugger bilen på svak gass eller delgass.Med turtall rundt 1500 omdr.Tok dette opp bilia rett etter kjøp.De prøvekjørte og feilsøkte,uten å finne noen feil.De endte opp med å flushe gearkassa og bytte det nedre motorfeste på gearkassa.Uten at dette hjalp noen verdens ting.Fikk da beskjed om at slik var disse bilene og at det da ikke var noe spesielt feil med bilen min.Kom ingen vei videre med dette og har valgt å bruke bilen slik,selv det irriterer meg veldig.Følger spent med på tråden din og håper du finner ut av det.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tor-diesel Vis post
    Hei.Kjenner meg godt igjen i denne beskrivelse.Har samme problem på min 2007 mod V70.Dette er 163 hk med aut.Jeg kjøpte bilen i feb 2011,bilen hadde da gått 70 000km.Nå har bilen rundet 170 000 km.Slik jeg også opplever det,lugger bilen på svak gass eller delgass.Med turtall rundt 1500 omdr.Tok dette opp bilia rett etter kjøp.De prøvekjørte og feilsøkte,uten å finne noen feil.De endte opp med å flushe gearkassa og bytte det nedre motorfeste på gearkassa.Uten at dette hjalp noen verdens ting.Fikk da beskjed om at slik var disse bilene og at det da ikke var noe spesielt feil med bilen min.Kom ingen vei videre med dette og har valgt å bruke bilen slik,selv det irriterer meg veldig.Følger spent med på tråden din og håper du finner ut av det.
    Ja er selv Volvo mekaniker, men akkurat nå må jeg si meg litt rådvill. at de sier det er slik bilen skal være er i allefall langt fra sannheten, er ganske så myke og behagelige disse volvo Dieslene. Så alle ugjevnheter må og skal lukes vekk

    ( Nettopp blitt Pappa so er mye annet som har stått i hodet min enn bil i det siste) Men jeg sitter og tenker litt for meg selv nå om det kan være Railtrykk Sensor ( men har ikke fått opp noe unormale parameter på denne) eller vacuum pumpe som gjerne ikke produserer nok vaccum, jeg skal se om jeg orker og stå over jobb en dag og kontrollere hvor mye vaccum den faktisk produserer. ( Du har elektrisk styring av VNT i Turbo, jeg har vaccum) så hos meg kan det være at det er noe der som tuller seg for VNT justeringen i Turbo, ( tviler) men F*** ikke godt og si lengre når det kommer til denne skuten.. :P
    Volvo V70 D5 2008 Summum 185hk med det meste krysset av på utstyrs listen
    Volvo XC90 D5 AWD 2009 R-Design
    Volvo <3
    Vision Of Life Very Observe

  5. #5
    Registrerte brukere Laukis sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2016
    VCCN medlemsnummer
    2050
    Innlegg
    32
    Antall takk

    Standard

    Har samme motor som deg med manuell og min lugger også, mest merkbart når man cruiser i 90 i 5’gir på flatmark ved varm motor. Nesten som bilen går på sirup i 0,5 sek ved jevne mellomrom.
    Lugginga forsvinner med en gang jeg slår av AC, så regner med det er der problemet ligger? Ihvertfall mitt Regner med du sikkert har utelukka AC allerede.
    • 05 Volvo V70 D5 Summum // Ruby Red Metallic

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Laukis Vis post
    Har samme motor som deg med manuell og min lugger også, mest merkbart når man cruiser i 90 i 5’gir på flatmark ved varm motor. Nesten som bilen går på sirup i 0,5 sek ved jevne mellomrom.
    Lugginga forsvinner med en gang jeg slår av AC, så regner med det er der problemet ligger? Ihvertfall mitt Regner med du sikkert har utelukka AC allerede.
    Ja har desverre utelukket den ja :P
    Volvo V70 D5 2008 Summum 185hk med det meste krysset av på utstyrs listen
    Volvo XC90 D5 AWD 2009 R-Design
    Volvo <3
    Vision Of Life Very Observe

  7. #7
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.041
    Antall takk

    Standard

    Er det bare ved akselerasjon, eller er det også merkbart ved jevn fart?

    Samme lugging hvis du bruker cruisekontroll?

    Prøvd å bytte gasspedalsensor?

    Ser at Aarnes også klager over lugging som han ikke finner ut av på sin XC90.
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av FroBe Vis post
    Er det bare ved akselerasjon, eller er det også merkbart ved jevn fart?

    Samme lugging hvis du bruker cruisekontroll?

    Prøvd å bytte gasspedalsensor?

    Ser at Aarnes også klager over lugging som han ikke finner ut av på sin XC90.
    Hei.

    Skjer det samme om jeg gasser over nevnt turtall med rattknappene ved bruk av Cruise Controll, er ingen problem om jeg holder jevn gass, bare ved akselerasjon. og det er ikke sterk lugging, men du skjenner det er noe. har å kontrollert gasspedal med
    VIDA
    og sett på parameter at den registrerer vær eneste prosent i fra 0-100%.


    EDIT: Korrigerte til riktig pedal :P
    Volvo V70 D5 2008 Summum 185hk med det meste krysset av på utstyrs listen
    Volvo XC90 D5 AWD 2009 R-Design
    Volvo <3
    Vision Of Life Very Observe

  9. #9
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.133
    Antall takk

    Standard

    Nesten samme som jeg sliter med dette, på 07 XC90 D5 6.-trinnsautomat.
    Har søkt en hel haug og verkstedet mitt finner heller ikke ut av det.
    har kommet over et par poster i Sverige hvor det har vært feil på en
    ABS
    -krans. Såpass liten feil at det ikke setter feilkoder i systemet. Jeg kjørte en test mens jeg kjørte igår, og har et avvik på høyre foran. Der er hastigheten generelt lavere enn de andre hjulene. Det sies at det kan påvirke AWDen, at den går å kobler inn og ut hele tiden.
    Skal sjekke
    ABS
    -kransen fysisk i morgen.
    Ifg. Svenskene vil man merke dette godt ved bruk av cruisecontrol også.
    Jeg har null avvik på turtall eller noe som helst annet. Nå sliter jeg riktignok med napping/lugging/jokking under jevn hastighet, særlig mellom 1700 og 2000 omdreininger.
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  10. Takk degocostly takket for denne posten
  11. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av aarnes Vis post
    Nesten samme som jeg sliter med dette, på 07 XC90 D5 6.-trinnsautomat.
    Har søkt en hel haug og verkstedet mitt finner heller ikke ut av det.
    har kommet over et par poster i Sverige hvor det har vært feil på en
    ABS
    -krans. Såpass liten feil at det ikke setter feilkoder i systemet. Jeg kjørte en test mens jeg kjørte igår, og har et avvik på høyre foran. Der er hastigheten generelt lavere enn de andre hjulene. Det sies at det kan påvirke AWDen, at den går å kobler inn og ut hele tiden.
    Skal sjekke
    ABS
    -kransen fysisk i morgen.
    Ifg. Svenskene vil man merke dette godt ved bruk av cruisecontrol også.
    Jeg har null avvik på turtall eller noe som helst annet. Nå sliter jeg riktignok med napping/lugging/jokking under jevn hastighet, særlig mellom 1700 og 2000 omdreininger.
    Har var selv inne på tanken, ( Jeg har tenkt på det meste når det kommer til denne bilen) helt til det plutselig kom opp feilmeldinger på
    ABS
    og
    DSTC
    , ( ca 1 mnd siden) da var kransen på Venstre hjul sprukket, denne skiftet jeg da, kransen på høyre side ser ut til og være skiftet rett før jeg kjøpte bilen, ( eid den i snart 1 år) Når rett skal være rett så har jeg ikke kjørt med parameter for
    ABS
    åpen. Men føler liksom ikke helt som det er der problemet ligger heller m.t.p hvordan den lugger. Slik jeg føler det er det akkurat som turbo trykket gjerne detter 0.4 bar ich på noen millisekunder for så og lade normalt i gjenn like raskt. Har kjørt med parameter for diesel trykk og turbo trykk og luftmasse o.s.v ( Med lovelig Vida lisen) og klarer ikke og se noe unormale hopp på verken det ene eller det andre. Men dette skjer så "fort" dette lugget. Det skjer heller ikke om motor er under ca 50 grader, men begynner og framtre da motor stiger over denne tempen . Er heller ikke vær gang jeg passerer det magiske turtallet det skjer heller, og trykker jeg litt på gassen, 50% og opp så skjer det ikke noe lugging.. har vel gjerne blitt innforstått med at jeg bare vel må kjøre med dette til det faktisk forverrer seg, tilslutt må jeg få en feilkode.. Bare typisk den kommer den dagen jeg er i Tyskland eller Gøteborg eller noe og må ringe Volvo veihjelp :P

    Jeg har målt dyseretur på alle 10 dysene ( de jeg hadde før jeg tok 5 fra donorbil og de "nye") og de er innenfor spesifikasjoner. Har målt kompresjon i motor ( Husker ikke hva den var nå) men var innen for kravene, har ikke målt sylinder lekkasje, men tviler ufattelig sterkt på det er noe mekanisk feil med motor uansett da denne både høres nydelig ut og ikke bruker olje eller vann og ikke kommer det røyk av den heller

    Jeg vet Svinghjulet er litt dårlig da det rasler litt på tomgang fra tid til annen, om det kan være en ubalanse som skjer der på gitt turtall. ikke har jeg råd til og legge ut 6k på det ( Med ansatt rabatt) akkurat nå som nybakt Pappa heller, og orker i allefall ikke og demontere det for og montere det i gjenn bare for og feilsøke...



    EDIT: Men slik som du nevner da Aarnes så burde ditt problem eventuelt forsvinne om du napper sikringen eller en av kontaktene på demper tårnet til en av
    ABS
    sensorene ettersom det deaktivere systemet da. Har du prøvd dette?
    Sist endret av René Fredriksen; 19/08/18 kl 11:25
    Volvo V70 D5 2008 Summum 185hk med det meste krysset av på utstyrs listen
    Volvo XC90 D5 AWD 2009 R-Design
    Volvo <3
    Vision Of Life Very Observe

Lignende tråder

  1. V70N D5 185hk suser ved pådrag.?
    By volvo2før in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 8
    Siste post: 11/05/18, 18:36
  2. Volvo V70XC 1998 Lugging ved pådrag
    By fuuma in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 23/09/16, 19:52
  3. Feilkoder og lugging ved pådrag C70 T5
    By Gubbe57 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 08/08/14, 20:57
  4. Litt lugging ved pådrag..850 T5-R
    By 850t5r88 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 22
    Siste post: 12/04/12, 02:21
  5. Banke lyder i B230F ved svak pådrag.
    By René Fredriksen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 25
    Siste post: 11/12/11, 17:10

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •