Halloen. Jeg har en v50. Gått 230008. 1.6 Diesel.

Byttet i vinter en dyse. Og EGR-ventil. Fikk programmert dyse på lokalt volvo verksted.
Etter å ha fått bilen hjem etter dette begynte bilen å tulle. Bilen har ugjevnt turtall på lyd-dette vises ikke på speedometer. Den kan jokke litt, men svært lite. Dette er slik bilen oppfører seg helt til anti-sladd lampa kommer opp. Da oppfører bilen seg helt normalt. Har selv prøvd å slå av dtc av selv før dette slår inn for å se om det hjelper, men uten hell.
Har også sjekket kontaktene til cem og sikringer. Der var alt ok. Slik har den holdt på siden februar.
Nå den siste uka forsvant plutselig alle disse dashlysene. (I tillegg til motorlamap,den har også vært oppe like lenge som antisladd. ) og igår kom det tilbake. Motorlyset er ikke alltid tent når jeg begynner å kjøre. Det kan plutselig komme. Antisladden er en sikker innertier, den kommer, uansett, alt fra med en gang ved start eller så lenge som en halv time etterpå. Kan nevnes at eolysevæske er byttet og ny fylt på.

Har tidligere hatt en feilkode som forteller noe om at motorstyreenhet ikke samsnakker/samarbeider med antisladd systemet. Og dette skjedde som sagt etter at EGR-ventil ble byttet, dyse og programmert av aut.volvo verksted.

Har selv vurert å prøve meg på en brukt motorstyreenhet, men tenker å prøve å få svar her ført. Dette er veldig frustrerende. For det gir bare rett og slett ikke mening.