Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Spørsmål om holdbarheten på girkasse xc60 og når disse problem pleier oppstå

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juli 2014
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard Spørsmål om holdbarheten på girkasse xc60 og når disse problem pleier oppstå

    Jeg vet jo att hvis man kjørt tung henger i mye oppfor i kun drive så kan dette slite unurmalt mye på disse kassene.

    Men det jeg lurer på er ved kjøp av brukt bil.
    Man kan som de fleste vet tegne maskinskadeforsikring men dette dekker maksimalt til 10år og/eller 200000.

    Jeg finner mange fine biler som ligger rundt 180+ og en del helt opp i 200 faktisk som sies skal vare "pendler biler" og om dette er tillfellet så kan de vare helt greie. Min v70 har gått 275000 og er helt fin i motor og girkasse så jeg tror att ett bra eksemplar kan vare superfin bil i mange år.

    Disse bruktbilsforretningene gir jo f.eks 6mån garanti på bruktkjøp, men vil man merke av en dårlig girkasse på denne korte tid? Jeg håper de som faktisk krascher er de som blitt hart kjørte og att dette ikke totalt er slumpmessig, så i mitt hode bør da en slik "faresone-kasse" som kommer gå i stykker, oppvise noe dårlige tegn som man da kan merke av, eller er det vanlig att det skjer helt pang-bom?

    Man kan jo også kjøpe en som gått 160000 og da få denne maskinskade-forsikringen i 2 år, og da tenker jeg den samme tanken att man forhåpentlig vil merke av en dårlig kasse inom denne tid.

    Så finnes den tredje varianten der jeg ser biler som har avtagbart hengerfeste der man kan se att det er brukt veldig lite, eller ingenting, men gir dette girkassen en større sjanse att vare fin eller er dette også døfødt måte å tenke på?

    Vad mener dere som har noe erfarenhet av dette, er det mulig å tenkte slik jeg gjør eller er det bare ett lotteri uensett?
    Jeg er Griffin med stort "G". Ikke att forveksle med griffin med litet "g".

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juli 2014
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Ingen som har noen mening om dette? Er det lite av feil på disse girkassene?
    Jeg er Griffin med stort "G". Ikke att forveksle med griffin med litet "g".

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. des. 2012
    Sted
    Skien
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    I tillegg se etter i servicehefte/kvitteringer om det har vært bytta/skylt olje på girkassa?

Lignende tråder

  1. Girkasse og kløtsj spørsmål.
    By Ludvig Turbo in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 22/11/17, 08:46
  2. Problem navi XC60 - 2010
    By Mamba24 in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 0
    Siste post: 28/02/17, 15:00
  3. Svar: 1
    Siste post: 18/07/12, 14:17
  4. Girkasse problem????
    By bwilliame in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 28
    Siste post: 23/10/10, 17:09

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •