Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17

Tråd: Fjernstart via app.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2018
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard Fjernstart via app.

    Jeg får ikke fjernstartet motoren på XC60 T8 (levert i desember 2017) via appen. Var innom Bilia og spurte og de sa de ikke kjente til feilen. Spurte om det var kommet oppdatert SW etc. Fikk beskjed om at jeg måtte bestille time for feilsøking og at dette kunne ta tid. Før jeg gjør dette vil jeg høre om andre sliter med samme problem?
    Sist endret av Larsov; 08/05/18 kl 20:23

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Larsov Vis post
    Jeg får ikke fjernstartet motoren på XC60 T8 (levert i desember 2017) via appen. Var innom Bilia og spurte og de sa de ikke kjente til feilen. Spurte om det var kommet oppdatert SW etc. Fikk beskjed om at jeg måtte bestille time for feilsøking og at dette kunne ta tid. Før jeg gjør dette vil jeg høre om andre sliter med samme problem?
    Får du feilmelding, eller hva skjer?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #3
    Registrerte brukere Gorm sin avatar
    Medlem siden
    11. feb. 2017
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    Skal vel ikke være mulig å fjernstarte motoren i en T8 via app. Det er bare bensin-varmeren (evt kjøling via batteri om sommeren) som starter på T8

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2018
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Oddaa Vis post
    Får du feilmelding, eller hva skjer?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Feilmelding: "Kunne ikke starte din Volvo."

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2018
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Skal vel ikke være mulig å fjernstarte motoren i en T8 via app. Det er bare bensin-varmeren (evt kjøling via batteri om sommeren) som starter på T8
    Bensin varmeren har funket. Hvordan fungerer kjøling?

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Skal vel ikke være mulig å fjernstarte motoren i en T8 via app. Det er bare bensin-varmeren (evt kjøling via batteri om sommeren) som starter på T8
    Uten at jeg har testet det så regner jeg med at motoren starter om det blir kaldt nok/den står på lenge nok. Som ved «manuell» start.

    Jeg får i alle fall ingen feilmelding på XC90.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #7
    Registrerte brukere Gorm sin avatar
    Medlem siden
    11. feb. 2017
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    Nei, det har aldri min gjort. Har du ikke strøm nok til å starte bensin-varmeren, så blir det ikke noe varme i bilen. Motoren i bilen starter ikke via app. Amerikanerne har jo også klaget over dette i mange år, for "over there" har de ikke bensinvarmer heller, og forvarme er kun elektrisk (som ikke fungerer når det er skikkelig kaldt). De andre motoralternativene starter vel hovedmotor via app

    Kjøling i min T8 fungerer ved at den kjører klimaanlegget elektrisk. Ingen strøm = ingen kjøling

    EDIT: Kan jo være at XC60 T8 har ERS, selv om XC90 T8 ikke har det?
    Sist endret av Gorm; 09/05/18 kl 19:58

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Tja, det første treffet jeg fikk på swedespeed var en som bekreftet at det virker slik jeg har antatt.

    Skal teste med tomt hybridbatteri og se hva som skjer, men det blir ikke før neste uke...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #9
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    At bilen ikke virker er vel så, men at merkeverkstedene ikke vet hvordan det burde virke, er litt verre..
    99 Lotus Elise S1, 20 Volvo XC60 T8 R, 18 Alfa Romeo Giulia Super 2,2 diesel, 03 MB Sprinter bobil

  10. #10
    Registrerte brukere Gorm sin avatar
    Medlem siden
    11. feb. 2017
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    Bilen virker vel fint tenker jeg. Hadde Volvo tillatt start av hovedmotor for å kjøle/varme kupéen i en miljø-rabbatert hybrid, ville vel kritikken haglet? Hvor er miljøaspektet i en hybrid som står alene og kjører på tomgang for å kjøle eller varme kupéen? Brudd på veitrafikkloven er det vel strengt tatt også for de aller fleste, siden tomgangskjøring er forbudt i eller ved bebyggelse i Norge (Trafikkreglenes §16)?

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Volvo tar i alle fall sine forbehold, uten at det direkte beviser at motoren startes:

    («Om denne funksjonen» i VoC-appen)


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Bilen virker vel fint tenker jeg. Hadde Volvo tillatt start av hovedmotor for å kjøle/varme kupéen i en miljø-rabbatert hybrid, ville vel kritikken haglet? Hvor er miljøaspektet i en hybrid som står alene og kjører på tomgang for å kjøle eller varme kupéen? Brudd på veitrafikkloven er det vel strengt tatt også for de aller fleste, siden tomgangskjøring er forbudt i eller ved bebyggelse i Norge (Trafikkreglenes §16)?
    Har nå sjekket, og motoren i min 2016 XC90 T8 starter definitivt via fjernstart.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Oddaa Vis post
    Har nå sjekket, og motoren i min 2016 XC90 T8 starter definitivt via fjernstart.
    Du har sjekket at det kommer eksos ut av eksosrøret og at det ikke bare er kompressoren til klimaanlegget som går?

    Jeg har ikke forsøkt fjernstart med tomt batteri på sommeren, men de gangene jeg har forsøkt på vinteren, starter bare drivstoffvarmeren og viftene. Ikke motoren, samme hvor tomkjørt batteriet er.

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VoƖvolog Vis post
    Du har sjekket at det kommer eksos ut av eksosrøret og at det ikke bare er kompressoren til klimaanlegget som går?

    Jeg har ikke forsøkt fjernstart med tomt batteri på sommeren, men de gangene jeg har forsøkt på vinteren, starter bare drivstoffvarmeren og viftene. Ikke motoren, samme hvor tomkjørt batteriet er.
    Som sagt, motoren går. Dette var i sommertemperatur ja. Har ikke forsøkt på vinteren.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    For meg er det logisk at bilen må starte ved kjøling og tomt hybridbatteri. Hvor skal energien ellers komme fra?

    Ved varme kan tilleggsvarmer/parkeringsvarmer starte selv om hybridbatteriet er tomt. Men jeg gjetter på at motoren kan finne på å starte etter en tid fordi 12V spenningen synker. Dette ses også om bilen blir stående på «tomgang» en viss tid.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2018
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Har nå fått bekreftet at fjernstart skal virke på XC60 T8. Skal inn til feilsøking 13. juni.

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Oddaa Vis post
    Som sagt, motoren går. Dette var i sommertemperatur ja. Har ikke forsøkt på vinteren.
    Nice! Er det bare VOC som er oppdatert , eller er det noe software i bilen som må oppdateres?

Lignende tråder

  1. Problemer med parkeringsvarme og fjernstart.
    By Larsov in forum XC40 / S90 / V90 / V90CC / XC90II
    Svar: 17
    Siste post: 13/03/18, 23:47
  2. Ettermontering av fjernstart til parkvarmer XC70II 2008
    By crossco70-08 in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 1
    Siste post: 30/04/13, 23:35
  3. Fjernstart av dieselvarmer s60
    By Chr in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 30/01/12, 12:11
  4. Montere alarm/fjernstart/turbo timer?
    By Ollimo in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 4
    Siste post: 07/07/10, 13:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •