Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Kjøpsråd s80

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard Kjøpsråd s80

    Jeg ser etter en grei nr.2 bil til rundt 30k
    Ser at s80 og delvis s60 også har kommet ned på et greit prisnivå.
    Som oftest er det 2,4 eller 2.0t.
    Manuell eller automat er for meg litt det samme, men må jo si at s80 passer seg best med automat.
    Vet man må sjekke om automatkassa må sjekkes for oljeskift og at instrumentpanelet er en gjenganger.
    Men lurer da på om dere med erfaring fra disse bilene (for det meste pre-facelift i denne prisklassen) har noen gode råd, evt noe man må styre vekk fra.
    VAG dieselen på 140hk har jeg bestemt meg for å unnga
    Sist endret av Kuleberg; 09/05/18 kl 06:53
    Volvo is not a car, its a passion

  2. #2

    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    GRØNEBREKKA 35 5306 ERDAL ASKØY
    VCCN medlemsnummer
    474
    Innlegg
    430
    Antall takk

    Standard

    Har to s80 nydelige biler å kjøre. Modellene før 2002-2003 kunne ha litt mer feil i forhold senere modeller. Det kom stadig en del forbedringer på de nyere modellene.
    Dersom du skal kjøpe en til 30k må du regne med at det vil være en del arbeid med foringer stag bærearmer bremser osv alt etter km standen. Ofte er dette feil som ikke er vanskelig å utbedre dersom du kan litt mekking. Kan du gjøre ting selv kan du finne et eksemplar til en gunstig pris.
    Jeg ville ikke kjøpt en diesel bil.
    Dersom du finner en med automat må du være ekstra nøye med å teste gearet her må du ikke godta litt nykking det kan fort bli dyrt.
    Jeg ville satset på en 2003-2005 mod men her må du regne med en pris på 50-60k men disse har ofte en lavere km stand mindre feil og ofte litt mere utstyr.
    Sist endret av lars otto skiftesvik; 30/04/18 kl 22:35

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    Det ligger en rett i nærheten av meg som selges av oppkjøper. Han skal ha 25k, nettop satt den ned. Det er en 2001, manuell. Med 2,4 140hk. Fått masse nytt, reg-reim osv. Delskinn. Emeste er st den mangler skvettlapper og har lakkerte lister, så må se om resten også har vært lakkert opp. Selges av hobbyoppkjøper. Kan ikke se at det er en dårlig deal selv om. Den har gått snart 300k
    Volvo is not a car, its a passion

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    Har landet på at det blir en S80 nå. Vi trenger litt god plass, i tillegg til at jeg alltid har hatt en forkjærlighet til store biler fremfor små.
    Ser for meg at T5 og T6 er biler med en del høyere driftskostnad?

    Ser mange av dem blir liggende lenge i prisklassen 30-50.000
    Ofte 2.0t, noen 2,4 140hk
    Ser for meg at 30-35 for en helg og pen velholdt pre-facelift eller ca 40-45 for facelift. Da snakker vi fort 200-300k på telleren, og ingen av dem med noe særlig ekstraordinært utstyr.
    Budsjettet er begrenset men El.seter og HU-8xx / Premium audio er de tørste ønskene. Deretter mørk bil med lyst interiør tett etterfulgt av soltak.
    Det viktigste først og fremst er at service er fulgt og at den er rustfri med minst mulig karrosserimessige skavanker.

    Hva tenker folk om bildet jeg har dannet meg er kontra hva ting faktisk blir solgt for. Noen som kjenner til hva man kan forvente å få for denne prisen i disse dager?
    Volvo is not a car, its a passion

Lignende tråder

  1. XC70 kjøpsråd
    By maglux in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 2
    Siste post: 21/12/15, 21:18
  2. Kjøpsråd 242
    By theoball in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 12/07/15, 22:39
  3. Kjøpsråd, 80-90000 kr?
    By Kaputnik in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 10
    Siste post: 21/10/14, 08:26
  4. XC 90 kjøpsråd og modellvalg
    By Yankee2 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 0
    Siste post: 17/11/12, 09:44

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •