Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: V-70, 2,5 TDI, 1998 startet ikke etter en pause

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2017
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard V-70, 2,5 TDI, 1998 startet ikke etter en pause

    17.april 2018:
    Jeg byttet "reg reima" til dieselpumpa + begge strammehjulene i januar i år + nye glødeplugger og bilen gikk som ei klokke. Bilen har nå gått 2000km fra jeg byttet reim, og i dag fikk jeg ikke start på den etter å kjørt et sted og stoppet bilen i 2 timer. Kinner uten noe som helst tegn til liv. Åpnet 10mm lufteskrue på dieselfilter og kinnet, men her kom ingen diesel ut...det skulle det vel ha gjort?? Noen som vet hva problemet er?

    18.april 2018:
    Etter at bilen fikk stå gjennom natten, så var den i dag såpass kald at glødinga slo inn noen sekund. Og bilen startet fint som bare det.
    Er det timinga til dieselpumpa som er utenfor spec?? Er den så følsom på timinga til pumpa? Som nevnt, så byttet jeg reima til dieselpumpa, men hadde ikke noe elektronisk timing i etterkant.
    Når det er sagt så ble faktisk bilen noe vanskeligere å starte når den var varm. Måtte kinne 5-10sek. Men når den er kald og glødinga slår inn, så starter den feilfritt. Tenkte dette kanskje var pga jeg monterte nye glødeplugger.

    20.april 2018:
    Nå er det gått enda noen dager, og bilen starter uansett. Samme om den er varm eller kald eller lunka.

  2. #2
    Registrerte brukere Sagen sin avatar
    Medlem siden
    12. okt. 2010
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    627
    Antall takk

    Standard

    Høres ut som du har en diesel med egne meninger Ingen ekspert på reim og timing da jeg aldri har skrudd det selv, men har stort sett skrudd alt annet på disse og har hatt en eie i flere år, så begynner å få de under huden..

    De er ganske kresne på timingen disse, særlig på kaldstart. En slitt starter kan også påvirke startsekvensen. Som regel virker en starter eller så virker den ikke.. Men begynner den å bli på grensa til og ta kvelden kan den dra saktere rundt. Hadde et tilfellet av det for et par vintre siden. Virker jo som om stramming og timing er OK siden den går som den skal nå? Nesten så jeg ville satt en finger på et eller annet elektronisk, siden det har kommet og gått og det virker litt "bingo" om den har startet eller ikke? Hadde det vært noe mekanisk ville jeg nesten tro feilen ville vedvart.

Lignende tråder

  1. 2007 V70 2,4D stoppet plutselig, men startet igjen etter et minutt
    By knetrom in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 59
    Siste post: 09/12/15, 12:39
  2. Får ikke startet etter ombygginging........
    By thomashaukenes in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 07/05/14, 10:42
  3. Svar: 3
    Siste post: 05/01/13, 09:49
  4. Svar: 2
    Siste post: 02/01/13, 19:31
  5. Svar: 1
    Siste post: 07/11/12, 12:25

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •