Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Dårlig Trykk på Diesel pumpe

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. feb. 2018
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard Dårlig Trykk på Diesel pumpe

    Hadde en annen tråd, men slettet denne. trur den ble for rotete til at noen forstod. Så prøver igjen. trenger desperat hjelp.

    Bilen er en 07mod v70 med motor/gear og front hjuloppheng fra 05mod.

    Har problemer med både fødepumpe å trykkpumpe. Får feilmelding med motorfeil, noen ganger dauer bilen heilt å noen ganger klarer jeg kjøre noen meter videre i svært sakte tempo. null krefter.

    Avlesing av feilkode å verdier veksler mellom for høyt å for lavt rail trykk.

    Siden fødepumpe er fra en 07mod å motor er fra en 05 mod.

    Lurer jeg på om det er forskjell på hvor mye trykk 05mod fødepumpe skal gi sammenlignet mot 07mod fødepumpa.???

    Kan feilen være her?

    Har teste pumpa, å den bruker ca 21sek på fylle en 1liters flaske, Hvor mye trykk den leverer vet jeg ikke, men nytter ikke klemme slangen flat med to fingrer å tu en klarer stoppe dieselen så lett, mere trykk en som så.

  2. #2
    Registrerte brukere MadAss sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2010
    Sted
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
    Innlegg
    1.365
    Antall takk

    Standard

    Hva er flyttet over av motordeler her og elektronikk?
    05 og 07 har veldig ulike motorer.
    Der er forskjellige dyser, høyttrykspumpe, trykkregventil på rail, virvelspjeld bare for å nevne noe.

    Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
    1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 470 000 km
    2015 Volvo V60 D4 AWD aut R-design (D5244T12) 102 000 km
    2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 89 000 km

  3. #3
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.041
    Antall takk

    Standard

    Dette må være et ideelt prosjekt hvis man har noen måneder uten noe å gjøre, og litt penger å kjøpe deler for.

    Koblingsdiagram for 2005 her:
    http://www.volvowiringdiagrams.com/v...20Diagrams.pdf
    Koblingsdiagram for 2007 her:
    http://www.volvowiringdiagrams.com/v...%20Diagram.pdf

    Først må du finne ut hvilken årgang elektronikk og datastyring du skal basere deg på, og bytte ut all elektronikk som ikke er kompatibel med begge årganger. Dette gjelder hele bilen fra front til bakfanger. Selv perifere ting som
    REM
    i bagasjerom må muligens byttes, tror ikke disse er kompatible mellom 2005 og 2007.
    Sjekk hvilke ledninger som er overflødige, og hvilke som mangler.
    Deretter kan du begynne på mindre viktige mekaniske forskjeller som virvelspjeld.
    Du får trøste deg med at det er nok mindre forskjell enn hvis du skulle prøvd å bygge om fra diesel til bensin.

    Jeg ville ikke begynt på noe slik Sisyfos-arbeid, selv om jeg har ingeniørutdannelse i industriell elektronikk.
    Har man behov for å stille elementære spørsmål på forumet så er sjansen for at det ender opp som et uferdig prosjekt stor.

    Forøvrig hører bilen din hjemme i underavdelingen for V70N, ikke V70II som er fra 2008 og nyere:
    http://forum.vccn.no/forumdisplay.ph...-S80-XC-serien
    Sist endret av FroBe; 17/04/18 kl 22:55
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  4. #4
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Svaret er enkelt, du har montert ein motor som ikkje passar.

    Du har montert ein motor som er eldre enn bilen, noko som generelt sett aldri har vore tillatt. I tillegg er den gamle euro4 og den nye er euro3 så den vil (bør) ikkje gå gjennom pkk.

    Eg kan ikkje med beste meining forstå kvifor du har gjort som du har gjort. Selg motoren til nokon som har ein bil den passar i og kjøp deg ein som passar.
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. feb. 2018
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Til opplysning, ikke jeg som har montert en 05mod motor i en 07mod bil. Dette er en forsikringsak. DVS det er en 05mod som er kollisjons skadet, forsikrings / takst ble at Skadet bil trenger nytt karosseri. Bilverksted kjøpte skadet bil, søkte tillatelse om importere karosseri fra sverige uten å betale avgifter osv. Ifølge norsk lov er dette lov dersom man beholder Motor , gear å hele front hjuloppheng fra skadet motorkjøretøy. Men det blir da generert et nytt understells nr til den nybygde bilen.

    De som har bygget denne bilen "Etne Auto" har da ikke gjort jobben sin slik de skal. De burde selvsagt hentet en 05mod fra Sverige. Ikke en 07mod med D5244t4 motor å slengt i en D5244t å bare tru at dette er god knall. Motoren fra 07mod har de nokk tatt ut å solgt. Dette prosjektet er jo noe de har gjort for å tjene penger. Men Sitter jo med en bil som ikke funker å som jeg heller ikke vet helt hva jeg skal gjøre for å få fikset.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. feb. 2018
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    De Som gjorde jobben " Etne Auto" har flyttet over hele front hjuloppheng,motor,gear. Sansynligvis hjernen for motoren. Mens resten av elektronikken, inklusiv fødepumpe å styreenhet for fødepumpe osv er fra 07mod.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Men er det ikke da bare å klage til forsikringsselskapet på jobben? Eller er det ikke din forsikringssak kanskje? Du har kjøpt bilen som et prosjekt?

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. feb. 2018
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jimbojama Vis post
    Men er det ikke da bare å klage til forsikringsselskapet på jobben? Eller er det ikke din forsikringssak kanskje? Du har kjøpt bilen som et prosjekt?
    Etne Auto kjøpte bilen av forsikkrinselskap for å reparere å selge. Bilen ble solgt til person ”A” å jeg kjøpte den av Person «A». Jeg er ikke i tvil, hadde jeg vert person «A» hadde dette vært mye enklere. Nekter å tru at verken NAF,biltilsynet eller forsikringselskap hadde godtatt denne bilen. Men er vel nå desverre slik at jeg må forholde meg til person "A". Syns ikke noe om å måtte true med advokat osv. Men Han har løyet om flere forhold angående bilen, så da får han vel i grunnen forvente noe slikt.

  9. #9
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten Vis post
    Til opplysning, ikke jeg som har montert en 05mod motor i en 07mod bil. Dette er en forsikringsak. DVS det er en 05mod som er kollisjons skadet, forsikrings / takst ble at Skadet bil trenger nytt karosseri. Bilverksted kjøpte skadet bil, søkte tillatelse om importere karosseri fra sverige uten å betale avgifter osv. Ifølge norsk lov er dette lov dersom man beholder Motor , gear å hele front hjuloppheng fra skadet motorkjøretøy. Men det blir da generert et nytt understells nr til den nybygde bilen.

    De som har bygget denne bilen "Etne Auto" har da ikke gjort jobben sin slik de skal. De burde selvsagt hentet en 05mod fra Sverige. Ikke en 07mod med D5244t4 motor å slengt i en D5244t å bare tru at dette er god knall. Motoren fra 07mod har de nokk tatt ut å solgt. Dette prosjektet er jo noe de har gjort for å tjene penger. Men Sitter jo med en bil som ikke funker å som jeg heller ikke vet helt hva jeg skal gjøre for å få fikset.
    Eg har ein bil som har vore gjort noko tilsvarande med, men etter visning med orginal (norsk) motor/gir i det nye karrosseriet vart motor/gir som høyrte til montert.

    Løysinga di er altså å sette inn motoren som høyrer til i bilen din, om den eksisterar alternativt å få tak i ein 2007 motor/gir :-)
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

Lignende tråder

  1. '02 V70 D5 Diesel pumpe i tank
    By endfje in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 0
    Siste post: 14/11/16, 10:48
  2. 945 Diesel pumpe etc. ?
    By VolvoMan in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 11/01/14, 11:43
  3. Diesel pumpe park varmer
    By Alfs80 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 18
    Siste post: 23/12/12, 13:17
  4. Diesel varmer 2003 2,4d (Føde pumpe)
    By volvobertil in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 19
    Siste post: 02/12/10, 20:47

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •