Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  14
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 57

Tråd: 2006 V50 1.6D. Ulyd fra motor og motor som jukser. (løst)

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard 2006 V50 1.6D. Ulyd fra motor og motor som jukser. (løst)

    Hei.
    Det en V50 fra 2006, 1,6D, manuell og med 140000 km på telleren.
    Fikk plutselig en kraftig rasle/skrapelyd foran på motoren. En har vært å hørt/sett på lyden/motoren men ble veldig usikker. Mener at lyden ikke kommer fra løpehjul eller dyno/ac.komp eller vannpumpe. Lyden minner om et meget slakt registerkjede og er litt knasende/malende ulyd(det høres ikke bra ut nei). Er det ikke reim på disse motorene da?
    Hører med til historien at for ca 7 uker siden så sluttet motoren å trekke. Stoppet og sjekket i motorrommet og det var en del oljesøl i motorrommet, særlig på motorens fremre del så trodde først det var motorras. Ved litt mer ettersyn så fant man ut at den trykkslangen(belgen) inn til innsuget hadde sprukket og trodde at oljesølet kom på grunn av det. Byttet trykkslangen/belgen/motorvask og motoren fungerte som normalt igjen. Byttet også olje i samme slengen men den ser jeg er meget svart nå, ca 1500 km er kjørt siden bytte/uhell.
    Så kom denne kraftige ulyden helt plutselig. Det er ingen ulyd i gir og motorlyden er i grunn uforandret(ingen stempel eller dysebanking), ingen unormal røyk eller lukt, ei heller feilkoder. Noen som kjenner til dette, er det reim eller kjede på disse motorene? har ikke noe mer info om bilen desverre da serviceboken ikke sier noe om registeret.
    Hadde håpet på et svar hvor det ikke står at motoren er rast
    Sist endret av Bromm; 09/06/19 kl 13:17

  2. #2
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Sikker på at det ikke er frihjulet på generatoren som lager ulyd? Ta av aggregatreima,start opp og lytt... eventuelt kjenn på frihjulet om det oppfører seg normalt, det skal "slippe" i ene retningen om du vrir det raskt fram og tilbake for hånd.

    Det er reim fra veivaksel og opp til den ene kamakselen, men kjede mellom innsug og eksos-kamaksel...

  3. Takk Bromm takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Takk for svar.
    Nei jeg er ikke sikker på på noe jeg
    Kan sjekke det du nevner så fort det blir anledning.
    Så det er både reim og kjede!, så da kan det faktisk være en deffekt strammer eller noe annet med kjedet, eller er kjededriften på denne motoren slikt som "aldri" blir slitt?

  5. #4
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Så vidt jeg vet er det ikke vanlig med feil på kjedet. Det er veldig kort, men det har jo en strammer så muligheten er der. (selv uvanlige feil kan lage ulyd )
    Kanskje mulig å lytte seg frem til hvor lyden stammer fra med et stetoskop, om du ikke finner ut at det er frihjulet da...

  6. Takk Bromm takket for denne posten
  7. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Så fort bilen er hjemme så skal jeg sjekke ut det du skriver.
    Hva tror du årsaken til at den har kastet olje da? Det er nevnt at igjenkoksing av diverse slanger kan gi overtrykk i åndesystemet, men hvilken slange skulle det være? Er det noen pakninger eller tettninger som kan forårsake dette da? Det er ikke så mye at det drypper olje, det er mer søl enn lekkasje og det er mest i forkant av motoren, pasasjersiden.
    Bilen har forøvrig fungert prikkfritt inntil den trykkslangen sprakk i vinter.

  8. #6
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Oljesølet kan være alt fra feil på veivhusventilasjon, slitne stempelringer, defekt turbo, til en svettende pakning. Og det er svart motorolje, ikke blank diesel, eller kokset gjørme?

  9. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Er olje ja. Har vært borti noe av det samme på en gammel Golf 4 jeg hadde og da var det kondens i åndesystemet som frøs til is slik at den kastet olje ut av peilepinnen grunnet overtrykk. Der ble det satt inn et varmeelement og etter det ble det bedre.
    Tror denne motoren, om den har livets rett, trenger en skikkelig gjennomgang og innvendig rens
    Så da kan vi konkludere at ulyden neppe har noe med at den kaster olje eller at den sprukne trykkslangen?
    Igjen, takk for at dere gidder å svare.

  10. #8
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Hvor relevant ulyden er for oljesølet eller slangen vet vi når du har funnet årsaken til ulyden

    Men mulig vi har en god kombinasjon på ulyd og søl: feil på kamkjedestrammer har fått kamkjedet til å gnage et lite hull på toppdekslet...
    Men om du finner en hårfin sprekk i toppdekslet som forårsaker oljesølet, kan jo det også ha sammenheng med overtrykket(?) som fikk slangen på innsuget til å revne.

    Vi venter i spenning på feilsøkingen.

  11. Takk Bromm takket for denne posten
  12. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Ja må nok få bilen i hus og begynne systematisk og undersøke del for del. Jeg er ikke kjent med denne motoren i det hele tatt så godt å få litt hjelp.
    Skal oppdatere etter hvert. Takk så langt

  13. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering: Feien er funnet. Nedre reimhjul, eller svingningdemper som han kalte det, har delt seg. Motoren har ingen ulyd når det var tatt av. Phu, ble lettet da vi fant ut av det. Skal bestille nytt men det er jo ørten typer av det så får håpe jeg treffer på bestillingen. Bytter registerreim med alt tilbehør i samme slengen.
    Oljelekkasjen er fortsatt en gåte. Det er foreslått å sjekke alt av motorventilasjon for slam, hva tror dere? Kan det ha noe med ERG ventilen å gjøre? Og så lurte jeg på dette med blending av ERG’n. Blir det feilkoder og hva hjelper det egentlig for, mindre sot i motoren? Ser man får blendeplater med og uten hull, er hullet for hindre feilkode?

  14. #11
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Det er deilig når stillheten senker seg...

    EGR-blending er ikke noen god ide uten å legge inn ny
    ECM
    -programvare for dette nei.
    Ta heller å rens EGR-ventilen, den har som regel bare godt av det.
    Finns jo litt lurium på boks hvis man ikke har mulighet til å legge så mye tid i å gjøre rensingen skikkelig.
    Og blås igjennom oljeutluftings-slanger m.m. i jakt på åreforkalking av oljeslagg.
    Kan være greit å ta en titt på hvor mye trykk det er i oljeutluftingen også, med slitne stempelringer kan det blåse ganske friskt ut av peilepinne-/oljepåfyllings-hull. (nej, jeg tror ikke du har slitte stempelringer)

  15. Takk Bromm takket for denne posten
  16. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Ja det var deilig når vi fant ut av det. Fant noen tråder på om dette og det er hvisnok ikke helt uvanlig at det reimhjulet går i stykker på Ford sine motorer men fant ikke noe om at Volvo sine motorer hadde samme feilen på sine reimhjul, vet ikke om de reimhjulene er like engang.
    Har ikke hatt bilen lenge så kjenner ikke så godt til denne men tidligere eier har passet godt på bilen og den har ikke gått mer enn 139 tusen km så at det reimhjulet gikk i stykker var ikke i mine tanker.
    Har lest meg litt opp på dette med ventilasjonen så gjør som skriver, spyler igjennom alt med diesel og blåser rent og tørt etterpå. Skal også sjekke toppdekselet, er hvisnok et membran der som gir oljesøl inn i luftmassemåleren. Greit å få sjekket det også. Ser også at mange har rast turboen pga tett oljetilførsel så får sjekke det også. Har brukt innvendig motorvask/rens med stor suksess før tenkte å gjøre på denne også.
    Så det er ikke anbefalt å blende ERG nei, nei da gjør jeg heller en rens av den. DPF skal også byttes på 120 tusen km, det er ikke gjort så det må byttes. Disse DPF’ene til ca 4000 kr på Skruvat etc, er de greie nok som et alternativ til Volvo sine?

  17. #13
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Billige DPF varer som regel ikke like lenge, da filtermaterialet de billigste er laget av ikke er like holdbart, men så lenge du kan skifte selv og har
    DICE
    /
    VIDA
    til å fortelle bilen at den har fått nytt filter på egen hånd m.m., går nok totalregnestykket lett i favør av "billigfilter" uansett levetid.
    Ikke glem at bilen også skal ha etterfyll av EOLYS-væske hver 60000km, uten den så fungerer ikke regenerering av DPF skikkelig på 1.6D/2.0D. (grisejobb, husk vernebriller og hansker, tanken sitter mellom bakhjulene)
    Og DPF varer gjerne adskillig lengre enn 120000km, kommer veldig mye an på kjøre-stil/-forhold.
    Desto oftere bilen regenererer desto verre står det til med filteret og ved hyppig regen. kommer det mye diesel i bunnpanna, og oljenivået øker faretruende... (For å skremme deg litt: google "Diesel runaway")
    Finnes en del rensemetoder for filter også, alt fra skumspray gjennom DPF-trykksensorrør, til vask med kaustisk soda og spyling med varmtvannsvasker, men nytt er nytt...

  18. Takk Bromm takket for denne posten
  19. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Takk for nyttig info. Jeg får lese meg opp på det du nevner og så må jeg få servicehistorikken på bilen for å få sjekket om den EOLYS-væsken er etterfyllt. Ser det står på en kvittering at kunde har valgt å ikke bytte DPF ved 120k-service så da kan det være at det ikke er etterfyllt væske heller. Takk for gode tips.
    Mye å passe på i nyere biler. Var litt enklere før når det kun var å passe på at Stromberg'en hadde olje på vakumklokka

  20. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. des. 2015
    Sted
    Skedsmo
    Innlegg
    107
    Antall takk

    Standard

    Hei,
    Takk for informativ tråd. Den løser kanskje noe jeg har lurt fælt på med vår bil. Jeg monterte ny DPF fra BS Bildeler. Har ikke gjort noe med
    VIDA
    . Den siste tiden har bilen innimellom fusket fælt, og oljenivået har økt litt.
    Fuskingen har jeg forbundet med et problem vi har hatt i lang tid, nemlig forurensing av luftmengdemåler. Bestilte faktisk ny i går, fordi jeg mistenkte at den har blitt dårlig pga. all rensingen. Nå tror jeg heller at det er stadig regenerering av DPF som foregår. Dritt at det ikke kommer noen beskjed på instrumentene at det foregår. Ingen motorlampe heller ved fusking. Vanligvis har vi fått lampe når LMM er forurenset.
    2007 V50 1,6D

  21. #16
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Stromberg og B20 var tider ja, spesielt når du skulle starte etter å ha vært i butikken 5 minutt, og forgasseren hadde kokt over og druknet innsugskanalene i bensin... Men man lærte seg jo triksene som trengtes da også, som f.eks å fylle motorolje i forgasseren fordi man var tom for automatolje, ikke var så lurt...

    V50bruker:
    Du må finne deg noen med
    VIDA
    /
    DICE
    , så du kan fortelle bilen din at den har fått nytt DPF, og lese av feilkoder...
    (det oppstår ofte feil på trykksensoren for DPF, noe som kan lage ganske mye trøbbel)
    Fyller du EOLYS selv, så må du også inn i
    VIDA
    og nulle måler osv.

    Ja det er ganske irriterende at det ikke kommer beskjed om regen. på disse bilene, men man lærer seg etter hvert å kjenne igjen symptomene med smålugging og litt høyere forbruk når regenerering pågår .

    Og generelt så bør man en gang i blant kjøre som om man har stjålet bilen, gjerne med fullastet bil / tung tilhenger i noen gode og lange oppoverbakker med turtall over 3500...

  22. Takk Bromm takket for denne posten
  23. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Så det kommer ikke opp feilmelding når DPF er tett?
    Fant en artikkel om bytting av DPF, ser ut som det er mange gir f i å bytte når fabrikanten anbefaler bytte, slik som på min. https://terjebjornstad.com/no/tag/bytte-egr-ventil/
    Jeg liker å gjøre ting selv, når jeg vet hva jeg gjør vel og merke, så får nok finne meg et diagnoseverktøy. Noen som kan anbefales, kan godt være PC-basert.

  24. #18
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Du får nok motorservice-feilmelding i
    DIM
    eller Limp-mode til slutt når trykkfallet over DPF blir stort nok (når DPF ikke lengre reagerer på regen. og er så og si potte tett, eller om DPF-trykksensoren/slangene tar kvelden, og bilen feiltolker situasjonen), men det er ingen meldinger i
    DIM
    når bilen utfører normale regenereringer, og det blir mange av dem på slutten av levetiden til DPF, og det er ikke spesielt bra for motoren å jevnlig bli druknet i uforbrent diesel.

    Til diagnose og reparasjoner brukes
    VIDA
    programvare og
    DICE
    kommunikasjonsenhet, unngå billige piratkopier fra Kina, som også dukker opp på Finn av og til. Programmet er noe sært på krav til maskinvare og operativsystem, så det kan lønne seg å lese et par tråder på div forum før installasjon av
    VIDA
    /
    DICE
    .
    Sist endret av jiha1968; 13/05/18 kl 23:51

  25. Takk Bromm takket for denne posten
  26. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Intet nytt i saken annet enn at jeg venter på deler. Har mottatt svingningsdemperen, den var av rette typen. OBS, det finnes flere typer, 5 og 6 ribbespor samt 26mm bredde og 34mm bredde så sjekk mål før bestilling.
    Registereimsett m/vannpumpe er på vei så forhåpenligvis er bilen på veien igjen til neste helg. Må få tatt en telefon til Volvo å høre om de har informasjon om det ble etterfyllt Eolys på den ved 120k service. Ser det står på kvitteringen at kunde ikke ønsket å bytte DPF men ikke noe mer info. Tidligere eier vet ikke noe.
    Har også spurt meg rundt om etter folk som har diagnose(med navn vi ikke nevner) uten resultat så om noen har i Vestfold eller Grenland så gjerne i fra. Betaler seff en slant for aktivering av Eolys og DPF.
    Et annet spm dere kanskje vet, er den horisontale rollon lik på 05 og fremover eller er det forskjell på årsmodellene etter 08? Har den orginale vertikale(hundenettingen) som klipses på 2/3-seteryggen.

  27. #20
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Ulik Rollo før/etter facelift i 2008 ja, lett å se forskjell da den "gamle" som du trenger har oppbevaringsboks til "lastenettet". (pn: 39874981)

  28. Takk Bromm takket for denne posten
  29. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering.
    Da er motoren oppe og går igjen. Ny svingsdemper, nytt registersett, ny vannpumpe, multireim, ny olje og filter.
    Var også innom Volvo og fikk sjekket servicehistorikken på bilen. Det meste var på stell men det er aldri fylt Eolys på den. Serviceteknikkeren sa at det trolig ikke er Eolys på den og han sa også at om det er Eolys så er det 120000km interval på etterfylling. Synes det er rart da alt jeg har lest de siste 2 ukene indikerer både 60`km interval og at Eolys er en del av regenereringsystemet til PSA-motorene. Han sa at om jeg var i tvil så var det bare å se under bilen bak, der skal man se tanken. Får sjekke det også før jeg kjører noe mer med den.
    Lurte litt på å demontere intercooleren, trykkslanger og trykkrør for å rense disse. Mye jobb å plukke av dette, må man ha av fronten? Grunnen er at om jeg klemmer sammen trykkslangen så kjenner jeg at den er glatt innvendig, dvs at det er en god oljefilm i den. Da er trolig cooleren også tilgriset av olje. Noen som har gjort denne jobben før på V50?

  30. #22
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.266
    Antall takk

    Standard

    Siden din 1.6D/109hk har partikkelfilter (?) , så har du EOLYS-tank og skal ha etterfylling hver 60000km (og filterbytte hver 120000km) Tanken vil garantert gå tom før 120000km.

    Importbiler kan du risikere å finne uten tank og filter, mens alle D2/115hk på 2011-2012 modellene har "evigvarende" DPF uten additiv.

    Det er så og si alltid litt oljesøl i en intercooler som har gått noen mil, har du tid til overs så plukk gjerne ned og rengjør, men jeg hadde ikke mistet nattesøvnen før det rinner olje ut av slange/rørstuss. Synes det er verre om
    MAF
    /luftfilter druknes i oljesøl, som mange av 1.6D'ene plages med.

    (Husker jeg ikke helt feil så tar du av "støtfanger"/frontplast og stålplata under, løsner slangene fra intercooler, et par skruer, så er den løs, klar til å oppgraderes til en ny feit værsting av en intercooler, øhh, nei rensing var det ja...)
    Sist endret av jiha1968; 23/05/18 kl 00:27

  31. Takk Bromm takket for denne posten
  32. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. des. 2015
    Sted
    Skedsmo
    Innlegg
    107
    Antall takk

    Standard

    Det skal komme varsellampe på tom tank for Eolys/additiv. Og en med
    VIDA
    skal kunne lese ut nivå. Jeg sjekket vår bil nå. Gått litt over 60k siden fylling, og nivået ble oppgitt av
    VIDA
    til å være 12/15 (altså 80 %).
    Skiftet nylig DPF. Hvis du kommer godt til under bilen, så er det ganske lett å ta av slangen inn til intercooler. Den kommer inn lavt, slik at jeg tror all oje som evt. vil være flytende kan renne ut. Behøver ikke ta slangen løs fra IC en gang, bare bøye hele slangen ned. Jeg gjorde dette, pga oljeproblem hos oss også, det kom ingenting. Kan evt blåse bakveis om du tar av slangen etter IC oppe ved motor.
    2007 V50 1,6D

  33. Takk Bromm takket for denne posten
  34. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mars 2013
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=jiha1968;1078371]Siden din 1.6D/109hk har partikkelfilter (?) , så har du EOLYS-tank og skal ha etterfylling hver 60000km (og filterbytte hver 120000km) Tanken vil garantert gå tom før 120000km.

    Importbiler kan du risikere å finne uten tank og filter, mens alle D2/115hk på 2011-2012 modellene har "evigvarende" DPF uten additiv.
    QUOTE]
    Ikke import denne men den er ikke levert med DPF. Se mitt svar lenger ned.

    Sitat Opprinnelig postet av V50bruker Vis post
    Det skal komme varsellampe på tom tank for Eolys/additiv. Og en med
    VIDA
    skal kunne lese ut nivå. Jeg sjekket vår bil nå. Gått litt over 60k siden fylling, og nivået ble oppgitt av
    VIDA
    til å være 12/15 (altså 80 %).
    Skiftet nylig DPF. Hvis du kommer godt til under bilen, så er det ganske lett å ta av slangen inn til intercooler. Den kommer inn lavt, slik at jeg tror all oje som evt. vil være flytende kan renne ut. Behøver ikke ta slangen løs fra IC en gang, bare bøye hele slangen ned. Jeg gjorde dette, pga oljeproblem hos oss også, det kom ingenting. Kan evt blåse bakveis om du tar av slangen etter IC oppe ved motor.
    Her blir jeg litt forvirret. mener du at du har kjørt litt over 60 000km og at da har forbrukt 20% ?

    Takk for svar alle sammen. Jeg har sjekket litt mer og gjort som dere skrev.
    For det første, bilen har jo for f... ikke DPF, kun kat. Snakket med en som jobber på Bilservice (Volvo i Vestfold) og han bekreftet at min ikke har det siden den er produsert for leveranse før 22.02.08. Det var da kravet til PDF trådde i kraft hvis nok??? Ja så da har jeg to ting mindre å bekymre meg for , ingen PDF og Eolys-tank.
    Det som har forvirret meg og sikkert fleresom har lest dette, er at Volvo har skrevet på kvitteringen for 120 000km servicen at kunde ikke ønsker å bytte partikkelfilter. Volvo burde jo vist at den ikke har DPF? En annen ting som gjør meg forvirret (og skeptisk til merkeverkstedet) er at serviceteknikeren jeg snakket med tidligere sa at det ikke var etterfylt Eolys på den, hvilket jo stemte da det ikke en gang er DPF og Eolys-tank på den men også det at han hardnakket påstod at det er 120 000km intervall på etterfylling av Eolys. Hvor mange ødelagte 1,6D-motorer har denne krabaten på samvittigheten mon tro?
    Når det gjelder etterfylling av Eolys så får vi vel slå fast at det er hver 60 000km som anbefales.

    For øvrig er bilen på veien igjen, dog har jeg kun kjørt noen få mil men i morgen skal den på langtur ifbm kurs på jobben. Som nevnt så mistenkte jeg at det var mye olje i cooler/rør/slanger siden slangene kjentes så glatte innvendig. Det var ikke mye olje i systemet men renset alt skikkelig når jeg hadde det av så vet jeg at det er i orden. Likeså med oljetilførselledningen til turboen, var i orden den også man da er det sjekket også.

    Har slitt med at rekkevidden på nøkkelen. Byttet batteri på den i helgen men den ble ikke bedre, snarere tvert i mot. Er det noe triks eller rens eller slik som må til? Tydeligvis noe som hindrer signalene fra fjernkontrollen eller mottaket av signalene.

  35. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. des. 2015
    Sted
    Skedsmo
    Innlegg
    107
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Bromm Vis post
    Her blir jeg litt forvirret. mener du at du har kjørt litt over 60 000km og at da har forbrukt 20% ?
    Hei,
    Jeg også. I følge kvittering skulle det vært fyllt for ca. 60000 km siden. Og det er
    VIDA
    som nå forteller hvor mye som er igjen. Om det brukes noe Eolys og hva som foregår vet jeg ikke. Man kan vel til nød se på tanken om det er noe igjen, men den er godt sausa inn med sauefett.
    Synes det veldig rart at du ikke har hverken DPF eller additivtank. Vår bil er 2007 modell, levert i 2006. Det er kort rekkevidde på våre nøkler også. Må ofte holde nøkkelen inntil vinduet på førerdør.
    2007 V50 1,6D

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Ulyd i t5 motor
    By moxaas in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 12/11/17, 02:53
  2. Ulyd i D5 motor.
    By Dieselsmoke in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 14
    Siste post: 25/11/14, 01:08
  3. Ulyd i motor, V70 2,4
    By andreassamuelsen in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 03/05/14, 00:46
  4. Ulyd -fra motor
    By apollo in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 7
    Siste post: 17/01/12, 21:10
  5. Ulyd i motor
    By Trond D. in forum Motor og gir
    Svar: 3
    Siste post: 17/07/11, 22:21

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •