Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Kjøpshjelp: Min første Volvo

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mars 2018
    Sted
    Svolvær
    VCCN medlemsnummer
    2261
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard Kjøpshjelp: Min første Volvo

    Heisan.
    Skal kjøpe min første Volvo etter mange år med VAG produkter, ser spesielt på XC60 og XC70 med automat, etter 2012 mod.
    Dras veldig mellom disse to modellene, synes XC60 er utrolig fin designmessig, men ser det er litt bedre plass i XC70. Har to barn, 9 og 11 år, drar mye vogn om sommeren. Det er sikkert noen her inne som også drar vogn, hvilkle erfaringer har dere?
    Hva ellers må jeg tenke på i forbindelse med disse to modellene? Hvilket utstyrsnivå må jeg se etter/er et must? Hvilket utstyr er ikke nødvendig å se etter?
    Hvilke problemer går igjen på disse?

    Mvh Kenneth Dørum

  2. #2
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kennethd Vis post
    Heisan.
    Skal kjøpe min første Volvo etter mange år med VAG produkter, ser spesielt på XC60 og XC70 med automat, etter 2012 mod.
    Dras veldig mellom disse to modellene, synes XC60 er utrolig fin designmessig, men ser det er litt bedre plass i XC70. Har to barn, 9 og 11 år, drar mye vogn om sommeren. Det er sikkert noen her inne som også drar vogn, hvilkle erfaringer har dere?
    Hva ellers må jeg tenke på i forbindelse med disse to modellene? Hvilket utstyrsnivå må jeg se etter/er et must? Hvilket utstyr er ikke nødvendig å se etter?
    Hvilke problemer går igjen på disse?

    Mvh Kenneth Dørum
    Hei.

    Personlig vil jeg anbefale XC70, mye pga bagasjeplass.
    Selv drar jeg vogn på 2000 kg etter min XC70 D4 2013 modell. Nydelig trekkbil. 163 hk og 420 Nm
    Har hatt 2 feil på bilen iløpet av 5 år. Haldex pumpa røk pga dårlig olje, og nylig en nippel på vakumpumpa som var dårlig og førte til oljelekkasje. Bilen har nå gått 85000 km. Ellers har det kun vært servicer 1 gang i året.

    Av utstyr så ville jeg ikke gått for en bil uten Adaptiv Cruise Controll. Velger du en bil med Summum utstyrs utgave så får du det meste av det som er "må" ha utstyr
    Sist endret av Stig-Arne; 01/04/18 kl 08:38
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  3. Takk kennethd takket for denne posten
  4. #3
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Cool

    Hei og velkommen på forumet kennethd. Jeg har tidligere kjørt Volvo XC70 2009 D5
    AWD
    Summum med "alt utstyr" og har bare positive erfaringer med denne bilen. Kjøpte den i 2010 da den var gått ca 37k kilometer og solgte den i 2016 ved ca 100k kilometer. Det er en skikkelig kjøremaskin med god plass både til bagasje og personer og erfaring med service og reparasjoner er at det stort sett gikk i normale slitedeler og standard service.

    Du kan lese mer om bilen min her: http://forum.vccn.no/showthread.php?...een-NYE-BILDER

    Av utstyr på Summum-nivå vil jeg trekke frem adaptiv cruisecontrol, keyless entry & start, el. førersete, autobrems, city safety, premium sound med sub, air quality system (kupefilter med ekstra filtrering), el bakluke, mørke ruter bak, ryggesensor, ryggekamera etc. Om bilen ikke har original DAB-radio så bør den ha forberedelse for DAB (spesiell produksjonskode som sjekkes via VIN-nummer hos forhandler). Sjekk om sideskjørt (plastlister på dørene) sitter godt på dørene, sjekk slitasje på frontrute, sjekk understell for evt skader og/eller defekte plastdeksler, sjekk seter for slitasje, varme i baksetet er ofte standard på disse bilene. Rust mener jeg at ikke er et problem. Lykke til med jakten på bil.

    Litt mer om min vurdering av sikkerhetsutstyr i XC70: http://forum.vccn.no/showthread.php?...kkerhetsutstyr

    I dag kjører jeg Volvo XC60 D4
    AWD
    R-Design Limited Edition Polestar med "alt utstyr" kjøpt i 2016. Tunet med Polestar til 220 hk. Dette er en noe mindre bil enn XC70 (mindre bagasjeplass og en tanke mindre bakseteplass) men oppleves som mer moderne i de senere årsmodellene. Har ikke rukket å kjøre spesielt langt med denne bilen men opplevelsen så langt er bare positiv. Har ikke hatt noe annet verkstedbesøk enn standard service og noen programvareoppdateringer. Jeg kjenner ikke til hva som evt finnes av problem på tidligere årsmodeller.

    Les mer om min XC60 her: http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-veien-BILDER
    Sist endret av SagaPer; 01/04/18 kl 10:33
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  5. Takk kennethd takket for denne posten

Lignende tråder

  1. Kjøpshjelp XC90
    By Ditch in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 09/11/16, 20:35
  2. Svar: 19
    Siste post: 28/04/12, 15:59
  3. Første post og første Volvo
    By TrondR in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 1
    Siste post: 09/12/11, 12:18
  4. 2000 V70 2.0 Turbo, kjøpshjelp
    By gjest in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 23/12/10, 13:09

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •