Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: T8 kun bruk at bensineren

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. jan. 2018
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard T8 kun bruk at bensineren

    Selv i hybridmodus ser det for meg ut som om når bensinmotoren er i drift lades samtidig batteriet.
    Hadde vært en fin sak om det gikk an å velge bort el-drift fullstendig (f.eks. spare fullt batteri til man ankommer tett bebyggelse, el.l.).
    Er dette mulig? Lading under kjøring øker vel også bensinforbruket..?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Det er vel bare å trykke på "hold", så bruker bilen bare batteriet i veldig lav fart/stillestående.

    Det kan godt hende bilen lader litt under kjøring i hybridmodus, men det kan være for å få inn litt strøm i et helt tomt batteri. Ut over det, så vil bilen også bruke strøm den får fra regenerering. Den sparer ikke regenereringsstrømmen til neste gang du skal lade.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. jan. 2018
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VoƖvolog Vis post
    Det er vel bare å trykke på "hold", så bruker bilen bare batteriet i veldig lav fart/stillestående.

    Det kan godt hende bilen lader litt under kjøring i hybridmodus, men det kan være for å få inn litt strøm i et helt tomt batteri. Ut over det, så vil bilen også bruke strøm den får fra regenerering. Den sparer ikke regenereringsstrømmen til neste gang du skal lade.
    Jeg forstår det med "Hold" men mitt spørsmål er: Hvorfor går det ikke å sjalte ut alt som har med el-drift/lading og bruke bilen som ren bensinbil inntil en velger å bruke strøm.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Hvis du setter bilen i Dynamic og skrur på Hold da?

  5. #5
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Utifra synsing, så tipper jeg ikke det er mulig pga avgifter. Rett og slett fordi at du som forbruker, ikke skal ha muligheten til å kjøre din egen bil, som du har fått avgiftslette på fordi den er hybrid, på en måte som tar bort det "miljøvennlige" aspektet ved den.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  6. #6
    Registrerte brukere -Tommy sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    736
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Utifra synsing, så tipper jeg ikke det er mulig pga avgifter. Rett og slett fordi at du som forbruker, ikke skal ha muligheten til å kjøre din egen bil, som du har fått avgiftslette på fordi den er hybrid, på en måte som tar bort det "miljøvennlige" aspektet ved den.
    Tror nok at du er inne på noe her ja. Blir vel litt samme prinsippet som at man ikke får lov å fjerne Start/stopp funksjonen på biler som er blitt solgt med dette.

Lignende tråder

  1. Batteri for stereo bruk?
    By Kent o in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 3
    Siste post: 07/02/12, 17:45
  2. Radiator for bruk på V8
    By Gneizten in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 16/01/12, 12:05
  3. aktivere bruk av flash
    By Morgis in forum Forslagskassen
    Svar: 0
    Siste post: 24/12/09, 04:01

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •