Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: "Slark" i rattet på ny V90

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mars 2018
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard "Slark" i rattet på ny V90

    Hei,

    Jeg har nå vært eier av en ny 2018, V90, T8, r-design i ca 4 uker. Veldig fornøyd med bilen, bortsett fra en ting.

    Det virker til å være en ørliten "slark" i rattet. I form av at det kommer et lite klikk som kjennes som slark under bl.a følgende forhold;

    1. Når jeg står i kø og gir ørlite gass kommer det et lite klikk i rattet (klikk= liten slark). Kommer også når jeg bremser
    2. Når jeg kjører over små ujevnheter som f.eks snø og is, da kjenner jeg det samme, og over f.eks humper i veien

    Jeg har kontaktet forhandler og jeg fikk beskjed om å stikke innom en tur. Mekaniker prøvekjørte bilen og han kjente det samme. Han prøvde en annen V90 og mente han kjente det samme der. Men jeg stolte på han og prøvde ikke å teste selv.
    Så jeg slo meg til ro med at det er sånn på denne bilen. Eller en del av konstruksjonen som mekanikeren sa.
    Men jeg har ikke helt slått meg til ro med dette, for det er veldig irriterende og merkelig på en helt ny 2018 bil. Har aldri merket dette på noen av de nye BMW eller Audi jeg har eiet tidligere. Forøvrig aldri på noen bil jeg har eiet.

    Så spørsmålet er om noen av dere andre eiere av V90 kan kjenne eller opplever det samme.
    Om dere gjør, vet dere da i så fall hvorfor det er slik på disse bilene.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Den lyden var sykt irriterende ja. Jeg klaget på det, de sa det skulle være sånn, jeg sa det var villedende markedsføring å selge en skranglebil som komfortabel luksus. De skulle høre litt mer og i mellomtiden forsvant lyden.

    Det står litt om emnet på jagrullar:

    http://www.jagrullar.se/forum/viewto...st=0&sk=t&sd=a

    Edit: Når forhandler sammenlikner med en av sine egne biler og sier det skal være sånn: Spør om de hadde sagt det samme om det var rust eller ødelagt lys.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mars 2018
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Etter å ha lest den svensken tråden på dette, er det opplagt et problem og muligens en løsning.
    Fick tillbaka min bil idag efter verkstadsbesök där bland annat detta missljud stod på åtgärdslistan. Bilen är nu tyst för första gången sedan jag köpte den för ett år sedan. Nu kan jag äntligen använda
    ACC
    ! De har bytt bromstrycksrör mellan hydraulaggregat och huvudcylindern. Lösningen kom alltså från Volvo centralt.


    Men det kan virke som om vi selv må informere den norske forhandleren om dette , i mitt tilfelle Bilia, da de påsto de var helt ukjent med problemet. Men fikse det skal de, for det er uaktuelt at det skal være sånn. Kan jo legge til at for min del er lyden/slarken der også når
    ACC
    ikke er i bruk.

Lignende tråder

  1. Hornet, dvs "push" fungsjonen i rattet defekt....
    By Luddemann in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 14/10/14, 20:24
  2. "S60 T5 2001mod" Som sporer og har slark i styring
    By Ketil in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 11
    Siste post: 28/08/14, 23:05
  3. Svar: 4
    Siste post: 12/04/12, 15:01
  4. S60 2002 - Telefon med "sos" og "Volvo on-call"
    By aarnes in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 18
    Siste post: 21/11/11, 12:13
  5. "Pipelyd" i rattet
    By Aashome in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 10/02/10, 00:59

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •