Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Motoroverhaling, 04 V70R AWD

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. okt. 2017
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard Motoroverhaling, 04 V70R AWD

    Hei,

    jeg har en 04 model R
    AWD
    som titteln tilsier, begynte med gåen toppakning i høst, tok inn bilen og kom frem til at jeg demonteret hele motoren. toppen ble sendt til Østlandske motorverksted på hamar for overhaling, å etter litt om og men sendte jeg bunndelen etter, for å få inn nye lagere og ringer når jeg først var i gang. de honet sylindrene og monterte sammen alt for meg. når jeg idag skulle begynne å montere motor får jeg se en liten sprekk i sylinder nr 2!
    så har et par spørsmål.

    Når jeg se på blokka jeg har, så står det B5254T, men etter hva jeg klare å finne ut på nettet skulle det stått B5254T4 i denne bilen min?, da den er en orginal R bil.

    siden jeg nå sitter med en nyoverhalt topp, så lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre, bør jeg bruke noe annet en orginalblokk som utganspung, f,eks D5 blokk, fra 05-09?
    skal jeg frese ut og sette i foringer? eller bare få tak i en lik blokk som jeg alerede har.

    Har ingen planer om masse trim og mer efekt på bilen, ønsker å beholde orginaliteten.

    noen som har tips?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. juli 2010
    Innlegg
    516
    Antall takk

    Standard

    Hei jeg må spørre om en ting har virkelig motorverkstedet som overhalte blokka ikke sett sprekka i blokka så bør di finne seg en anna jobb det er meget godt kjent at disse blokkene som er så boret opp till 2.5 liter er plaget med sylynder sprekker,,,,,nok om det. Svemskene bruker blokker fra volvo 850 t5 som er 2.3 liter og orginaltoppen som du har og da er det bare og ladde på du kan bruke blokk fra volvo 2.5 liter den på 209hk kom i 2003 og er vel og finne fram te 2007 mene æ

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. juli 2010
    Innlegg
    516
    Antall takk

    Standard

    Du kan bruke blokk fra 2,4 turbo og borre opp te 2,5 og bruke alt fra din motor over

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. okt. 2017
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 4x4vinge Vis post
    Hei jeg må spørre om en ting har virkelig motorverkstedet som overhalte blokka ikke sett sprekka i blokka så bør di finne seg en anna jobb det er meget godt kjent at disse blokkene som er så boret opp till 2.5 liter er plaget med sylynder sprekker,,,,,nok om det. Svemskene bruker blokker fra volvo 850 t5 som er 2.3 liter og orginaltoppen som du har og da er det bare og ladde på du kan bruke blokk fra volvo 2.5 liter den på 209hk kom i 2003 og er vel og finne fram te 2007 mene æ

    De har tydeligvis ikke sett det nei. Pratet med de i dag. Og det virket ikke som om de var klar over at det var et kjent fenomen med disse motorene. Men skal sies at jeg hadde ikke sett det selv da. Mulig deg kom tydeligere frem etter honing.


    Jeg har en 850 stående med T5 motor i. Som uansett skal ut. Så beste er vel å bruke den da. Hørte med de på Volvo i dag. Å de kunne ikke skaffe annet en komplett byttemotor.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. okt. 2017
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Sånn som jeg skjønner det nå, så kan jeg bruke 2,5t blokk. Fra 05-08?
    B5254t2-t3-t6? Skal kun ha blokka. Resten flytter jeg over


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Lignende tråder

  1. Bigswede: V70R -04
    By bigswede in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 183
    Siste post: 30/11/19, 22:30
  2. Ø.K V70R 2004mod +
    By Kim74OTic in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 5
    Siste post: 13/08/12, 22:20
  3. V70r øk
    By kungen89 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 03/10/11, 18:15
  4. V70R felger
    By piddil in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 22/05/11, 12:16
  5. V70R awd.
    By volvojoachim in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 15
    Siste post: 29/03/10, 20:39

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •