Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Sprint 0-100 v90 Volvo t8

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2017
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard Sprint 0-100 v90 Volvo t8

    Prøvd dragrace 0-100 med bilen men havner på 6,3 ish. Har noe erfaringer her? Har det noe med at det er kaldt? Setter den i power og har fullt batteri, både med og uten»sportmodus». Har forøvrig også polestar. Uten at det nødvendigvis utgjør allverden. Hvordan vet man forøvrig om det er installert?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2017
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    Det er vel en grunn til at dragracere (og formel 1) varmer dekkene. I tillegg er vinterdekkene konstruert for andre hensyn enn optimal akselerasjon på tørr asfalt.

    Prøv igjen når temperaturen stiger og sommerdekkene kommer på, og post resultatet her;-)


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2017
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Cool

    Sitat Opprinnelig postet av Oddaa Vis post
    Det er vel en grunn til at dragracere (og formel 1) varmer dekkene. I tillegg er vinterdekkene konstruert for andre hensyn enn optimal akselerasjon på tørr asfalt.

    Prøv igjen når temperaturen stiger og sommerdekkene kommer på, og post resultatet her;-)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Joda, det med dekkene har jeg tenkt på men tror ikke det kan utgjøre så mye som 1,3-1,6 sekunder(men kanskje jeg tar feil). Jeg testet selvsagt på tørr asfalt og føler ikke det er veldig mye hjulspinn selv om det selvsagt er litt. Bare lurte på om noen andre som har prøvd kaldt og/eller varmt vær, sommmer/vinterdekk hadde noen erfaring å dele;-)kjedelig å kjøre rundt i en bil med redusert effekt. Ikke det at man egentlig har bruk for det der:-//

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Det er vel kanskje en kombinasjon av ting? For det første er det ikke lett å avgjøre når man har kommet opp i 100 km/t. Det kan være forsinkelse av oppdatering av speedometeret, eller
    GPS
    om du bruker en sånn type app.

    Og om du hiver gassen i bånn, kan det jo være at en eller annen slags tractionkontroll-mekanisme slår til? Om man har kjørt en 80-talls SAAB turbo, kan man ikke annet enn bli imponert over hvordan en framhjulsdreve bil med 2-3 ganger så mye hester, i det hele tatt holder seg på veien.

    Har du prøvd noe run's hvor du mater inn gassen litt mer gradivis i starten? Og starter du fra 1. gir eller vanlig fra D? Om jeg ikke tar helt feil går det å holde inn bremsen og sette den i 1. med paddles'ene.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2017
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Ja, det bør jo være en del faktorer som spiller inn (håper jeg). Mulig det med brems+pads utløser en slags launch mekanisme. Jeg starter vel egentlig fra første gir og legger klampen rett i bunn. Synes ikke det utløser mye hjulspinn igrunn (subjektivt). Når det gjelder km/t på speedometeret stemmer det faktisk utrolig bra mot
    GPS
    og den hastighetskontrollen før Asker, så stoler på den.

  6. #6
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Hva veier bilen ? Tør vedde på den er betydelig tyngre enn hva egenvekten sier.
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    Hva veier bilen ? Tør vedde på den er betydelig tyngre enn hva egenvekten sier.
    Den veier vel oppgitte 2150 (eller hva det står i vognkortet?). Jeg kjørte opp på vekta ved E6 ved Ås, og husker at det stemte rimelig bra

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

  8. #8
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lyskespark Vis post
    Den veier vel oppgitte 2150 (eller hva det står i vognkortet?). Jeg kjørte opp på vekta ved E6 ved Ås, og husker at det stemte rimelig bra

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
    V90 T8 jeg lånte her for en tid tilbake hos en selger veide 2270 på vekta. Egenvekt med fører er 2042 på den bilen.
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Men det er for en ribba bil? Så kommer det elstoler, soltak, hengerfeste, tyngre hjul, innsynsbeskyttelse osv. osv. i tillegg?

Lignende tråder

  1. Bilstein B8 sprint?
    By Sleten in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 3
    Siste post: 24/06/14, 09:29
  2. Volvo 360 sprint 1988 mod Selges!
    By rathe245 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 10/01/14, 23:53
  3. bilstein, sport vs sprint ?
    By jba002 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 28/02/12, 20:34
  4. bilstein sprint på v70n ?
    By angerman in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 0
    Siste post: 23/12/10, 00:40

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •